مـدیرنامـه
رسانه اختصاصی مدیران

دومین نمایشگاه بین المللی شهر هوشمند

0 27

این نمایشگاه جامع ترین نمایشگاه مدرن و متناسب با شرایط روز ایران در حوزه شهر هوشمند می باشد که طی سه روز به منظور تحول در آینده شهرسازی به شما اجازه مشارکت و دسترسی به پروژه های عظیم و کلان هوشمند سازی کشور و نفوذ به جمع حرفه ای ها را می دهد. آشنایی با آخرین تکنولوژی های جدید و نوآوری های نوین در بخش های مختلف و متنوع تکنولوژی های شهر هوشمند همگی در زیر یک سقف مهیا گردیده است.

در پی برگزاری موفق دوره قبل نمایشگاه،  دومین نمایشگاه بین المللی شهر هوشمند Smart City Expo 2020  با حمایت وزارت راه و شهرسازی، وزارت کشور  ( مرکز توسعه دولت الکترونیک، فناوری اطلاعات و آمار ) نهاد ریاست جمهوری ( مرکز فناوری اطلاعات، ارتباطات و امنیت ) سازمان ها، نهاد ها، انجمن ها و اتحادیه های داخلی و بین المللی با هدف  توسعه بازار شهر هوشمند و بهبود کیفیت زندگی در شهرها، ایجاد فرصت مناسب جهت تعامل بیشتر با نخبگان شهرهای هوشمند، استفاده بهینه از ظرفیت های موجود حوزه خدمات شهر هوشمند شهرهای موفق ، استفاده موثر از تجربیات موفق شهرهای هوشمند ، آشنایی با آخرین دستاوردهای روز دنیا در حوزه شهری را در مرکز نمایشگاه های مصلی تهران برگزار نماید.

این نمایشگاه جامع ترین نمایشگاه مدرن و متناسب با شرایط روز ایران در حوزه شهر هوشمند می باشد که طی سه روز به منظور تحول در آینده شهرسازی به شما اجازه مشارکت و دسترسی به پروژه های عظیم و کلان هوشمند سازی کشور و نفوذ به جمع حرفه ای ها را می دهد. آشنایی با آخرین تکنولوژی های جدید و نوآوری های نوین در بخش های مختلف و متنوع تکنولوژی های شهر هوشمند همگی در زیر یک سقف مهیا گردیده است.

لذا با توجه به نقش حائز اهمیت و تجارت موفق آن مجموعه از جنابعالی جهت مشارکت در دومین نمایشگاه بین المللی شهر هوشمند Smart City Expo 2020  دعوت بعمل می آید.

اختصاص فضای ویژه و ارزان جهت حضور استارتاپ‌ها در نمایشگاه شهر هوشمند

نمایشگاه بین المللی شهر هوشمند با هدف پیشرفت و توسعه روز افزون استارتاپ‌ها فضایی ویژه و ارزان را برای حضور هرچه بهتر استارتاپ‌های کشور در این نمایشگاه بین‌المللی فراهم کرده است.

به گزارش ستاد خبری دومین نمایشگاه بین‌المللی شهر هوشمند، استارتاپ‌ها و کسب و کارهای نوپا می‌توانند با بهره‌مندی از تخفیف ویژه در نظر گرفته شده برای کسب و کارهای نوپا و با پرداخت فقط یک میلون تومان در نمایشگاه ثبت‌نام کرده و در سالن ویژه استارتاپ‌ها در دومین نمایشگاه بین المللی شهر هوشمند مستقر شوند.

گفتنی است دومین نمایشگاه بین المللی شهر هوشمند از 11 الی 13 اسفند ماه سال جاری در مصلی تهران و با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی، وزارت کشور و وزارت راه و شهر سازی برگزار می‌شود.

در این نمایشگاه شرکت‌های داخلی و خارجی بسیاری حضور داشته و بخش بزرگی از فعالان حوزه هوشمندسازی کشور نیز برای حضور در آن ثبت‌نام کرده اند؛ لذا این نمایشگاه می‌تواند تاثیر قابل توجهی در زمینه معرفی برند و خدمات استارتاپ‌ها و شرکت‌های حوزه هوشمندسازی و فناوری اطلاعات داشته باشد.

شایان ذکر است این نمایشگاه بزرگترین رویداد حوزه شهر هوشمند در کشور در مساحت 21000 متر مربع است و پش بینی می‌شود بالغ بر 400 شرکت از حوزه‌های مرتبط در شهر هوشمند در این رویداد مشارکت كنند. ‌

متقاضان جهت حضور در این رویداد می توانند با شماره‌های 22893242 و 22893244 تماس حاصل کرده و یا به آدرس اینترنتی www.iransmartcity.com مراجعه كنند.

نقش مثبت نمایشگاه شهر هوشمند بر توسعه شبکه سازی در کشور

مدير كل دفتر نوآوري و حمايت از سرمايه‌گذاري وزارت ارتباطات ضمن تاكيد بر اينكه تحقق شهر هوشمند صرفا وظيفه يك نهاد نيست؛ برگزاري نمايشگاه‌ در خصوص هوشمندسازي شهري از جمله برگزاري دومين نمايشگاه بين‌المللي شهر هوشمند را اقدامي مثبت با رویکرد توسعه شبکه سازی و الزامات علمی ، ترویجی و فرهنگی ارزيابي كرد.

دومین نمایشگاه بین المللی شهر هوشمند با هدف پیشبرد کشور به سمت ایجاد شهر های هوشمند از 11 تا 13 اسفند ماه در مصلای تهران برگزار می‌شود.

از مهمترین حامیان این رویداد می‌توان به وزارت راه و شهرسازی مرکز توسعه دولت الکترونیک فناوری اطلاعات و آمار وزارت کشور و مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات امنیت نهاد رياست جمهوری اشاره کرد.

دومین رویداد استارتاپی شهر هوشمند برگزار می شود

دبیر علمی دومین نمایشگاه بین‌المللی شهر هوشمند، از برگزاری دومین رویداد استارتاپی شهر هوشمند با تکیه بر توسعه کسب‌وکارهای نوین دانش‌بنیان و نوآفرین همزمان با این نمایشگاه بین‌المللی از 11 الی 13 اسفند ماه سال جاری در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) تهران خبر داد.

به گزارش ستاد خبری دومین نمایشگاه بین المللی شهر هوشمند علی شهابی دبیر علمی دومین نمایشگاه بین‌المللی شهر هوشمند افزود: در این رویداد ۵۴ ساعته، 8 کارگاه تجربی و آموزشی، شبیه سازی ایجاد یک کسب و کار و ۸ ساعت پیش‌رویداد برای بیش از ۱۲۰ نفر از ایده‌پردازان، دانشجویان دانشگاه های دولتی و آزاد اسلامی و دانش‌آموزان مدارس سمپاد پیش بینی شده است.

شهابی مدیر دبیرخانه برنامه علمی شبکه های ارتباطی و حمل و نقل دانشگاه آزاد اسلامی در مورد این رویداد اظهار کرد: برای گفتمان‌سازی، مهارت افزایی، حمایت از نوآفرینان و تسهیل زیست بوم فعالیت های آتی نسل های جوان، بیست و هفتمین رویداد استارتاپی تهران را با محوریت شهر هوشمند همزمان با دومین نمایشگاه بین‌المللی شهر هوشمند و در میان بیش از دویست نهاد مرتبط، شرکت های استارتاپی و دانش بنیان و همچنین در معرض بازدید عموم مردم برگزار خواهیم کرد.

از نظر وی ترافیک و مشکلات حمل‌ونقل، آلودگی هوا و محیط‌زیست، مشکلات زیرساختی و… ازجمله مهم‌ترین چالش‌های مطرح‌شده در شهرهای آینده خواهند بود. برای حل این قبیل مشکلات، نهادهای مختلف ملی باید رویکردی نو و متمایز به برنامه‌ریزی شهری داشته باشند. یکی از رویکردهای اصلی حل چالش های مطرح در حوزه برنامه‌ریزی شهری راهبردهای مرتبط با شهر هوشمند است. برای رسیدن به این مهم استفاده از نوآوری و فناوری بسیار حیاتی است و استفاده از آن را باید یک الزام برای آینده شهرها دانست. هوشمند شدن شهرهای ما حتماً رویایی تحقق پذیر در سال های آتی است.

این مدیر جوان دانشگاهی عنوان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی‌(ره) شهرری تنها واحد دانشگاهی در بین تمام دانشگاه‌های کشور است که تاکنون موفق به برگزاری بیش از 30 رویداد استارت‌آپی سریالی شده و به دنبال فرهنگ‌سازی و ایجاد فضاهای نوآورانه و جدید است تا خودباوری و انگیزه را در بین جوانان گام دوم انقلاب اسلامی افزایش دهد.

شهابی مطرح کرد: امتیاز ویژه ای که این رویداد استارت‌آپی برای شرکت‌کنندگان دارد حضور مشتریان و ذی‌صلاحان مرتبط برای طرح‌های ارائه شده در نمایشگاه است که با رجوع به تیم‌ها درخواست همکاری و مشارکت خواهند داشت و در اختتامیه نمایشگاه از ده محصول یا خدمت هوشمند آنها برای کمک به توسعه متوازن شهرهای ایران عزیزمان رونمایی می کنیم.

مدیر باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان واحد یادگار امام خمینی(ره) شهرری یادآور شد: از جمله برنامه های دیگر ما در دومین استارت‌آپ‌ویکند شهر هوشمند حضور بیش از 20 نفر از منتورها و متخصصان فضای کسب‌وکار و ارائه مشاوره رایگان برای شرکت‌کنندگان و بازدیدکنندگان از غرفه مشترک دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی(ره) شهرری و ستاد توسعه فناوری های حوزه فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری خواهد بود.

نمايشگاه شهر هوشمند فرصتی مناسب برای ارتباط فعالان حوزه هوشمندسازی شهری

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های حوزه اقتصاد و دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري، کمک به حل مسئله در حوزه هوشمندسازي شهري را يكي از اقدامات مهمي ارزيابي كرد كه دومين نمايشگاه بين المللي شهر هوشمند مي‌تواند آن را به انجام رساند.

به گزارش ستاد خبري دومين نمايشگاه بين‌المللي شهر هوشمند، مهدي محمدي دبیر ستاد توسعه فناوری‌های حوزه اقتصاد و دیجیتال و هوشمندسازی با اشاره به اینکه هر نمایشگاه کارکردهای مشخصی دارد گفت: اولین کارکرد مهم دومين نمايشگاه شهرهوشمند آن است که فضایی را برای ایجاد ارتباط دو جانبه بین متقاضیان و ارائه دهندگان سرویس و محصول در حوزه هوشمندسازی فراهم ‌کند كه اگر این موضوع شکل بگیرد بخشی از ماموریت نمایشگاه محقق می شود.

امسال در نمایشگاه شهر هوشمند حدود ۲۲ هزار متر فضای نمایشگاهی وجود دارد که چیزی حدود ۱۶ هزار متر آن فضای مفید است همچنین طبقه فوقانی نمایشگاه به سخنرانی ها اختصاص دارد.

در نمایشگاه پنل های مختلفی در نظر گرفته شده که اولین پنل هم به بخش خصوصی و هم به دولت اختصاص دارد و در آن هم سخنران داخلی و هم خارجی خواهیم داشت. افزون بر این دو پنل دیگر نیز در نمایشگاه خواهیم داشت. در خصوص برنامه های استارتاپی نیز برنامه هایی تدارک دیده شده که یکی از آنها “استارتاپ بتل”(نبرد استارتاپی) است که در این بخش کسب و کارها باید حضار را قانع کنند که کسب و کارشان ارزش سرمایه گذاری را دارد.

یادداشتی از دکتر مهدی بینا دبیر کمیته شهرهای هوشمند آسیایی مجمع شهرداران آسیایی (AMF)

بیاییم با حقیقت روبه‌رو شویم: امروز دنیا با تغییر پارادایم های فکری و مدیریتی مواجه شده! دنیایی از اطلاعات آن بیرون در حال رشد هستند و بشریت، مدام در تقلای این است که راهکار‌هایی نوآورانه بر مبنای فناوری ایجاد کند تا این اطلاعات را مدیریت کند.

خود را برای تغییرات ورود هوش مصنوعی آماده کنید. اینکه فقط خود را برای آینده آماده کنید کافی نیست. شما می توانید آینده را بسازید. می توانید به جای آنکه با موج ها همراه شوید، خودتان موج آفرینی کنید. بدانید که جهان پیش روی شما، جهان هوش مصنوعی و ماشین های فوق هوشمند خواهد بود و این شما هستید که می توانید آینده را بسازید.

تخفیف 90 درصدی به شرکت های دانش بنیان جهت حضور در نمایشگاه شهر هوشمند

سياوش ملكي‌فر معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری، با اعلام اينكه صندوق با ارايه تسهيلات از شركت‌هاي دانش بنياني كه قصد شركت در دومين نمايشگاه بين‌المللي شهر هوشمند را دارند حمايت مي‌كند ابراز داشت: براي دومین نمایشگاه بین المللی شهر هوشمند که با حمایت وزارت راه از بیست و دوم تا بیست و چهارم دی ماه در مصلی تهران برگزار می شود ما به دو صورت از حضور شرکت های دانش بنیان جهت حضور در نمایشگاه حمایت می کنیم اما حمایت ما چون بلاعوض است صرفا مختص شرکت های دانش بنیان است.

وي افزود: صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری در دومين نمایشگاه شهر هوشمند یک پاویون دانش بنیان با حضور ۱۵ شرکت ايجاد كرده است كه در فضایی به مساحت ۲۱۰ متر مستقر می‌شوند و ۹۰ درصد هزینه های شرکت ها توسط صندوق تقبل مي‌شود.

ثبت نام از طریق ایوند

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.




Enter Captcha Here :

تائید دیدگاه فعال است. دیدگاه شما ممکن است کمی طول بکشد تا ظاهر شود.