مـدیرنامـه
رسانه اختصاصی مدیران

انجمن علمی نانو برگزار می کند / دهمین مسابقه ملی فناوری نانو

0 33

ستاد ویژه توسعه فناوری نانو با کمک نهادهای ترویجی در راستای تحقق اهداف ترویجی و آموزشی تدوین‌شده در سند راهبردی فناوری نانو، اقدام به برگزاری مسابقه ملی فناوری نانو کرده است.

این مسابقه بزرگترین رقابت علمی در حوزه فناوری نانو است که هر ساله توسط کارگروه ترویج و آموزش عمومی ستاد ویژه توسعه فناوری نانو و نهادهای ترویجی با حضور هزاران نفر از علاقه‌مندان به فناوری نانو برگزار می‌شود. مسابقه ملی فناوری نانو علاوه بر ایجاد رقابت میان شرکت‌کنندگان، زمینه را برای اخذ گواهی توانمندی تدریس و اخذ مجوز شرکت در نانواستارت‌آپ فراهم می‌کند.

هدف

از برگزاری این مسابقه ایجاد فضای رقابتی سالم به منظور افزایش آشنایی محققان با فناوری نانو، گسترش آموزش فناوری نانو در دانشگاه‌ها و دیگر مراکز علمی – آموزشی کشور، شناسایی برترین‌های این حوزه از فناوری، حمایت از آن‌ها و جهت‌دهی فعالیت‌های آموزشی و حمایت‌های تشویقی صورت‌گرفته از سوی ستاد ویژه توسعه فناوری نانو است.

دهمین مسابقه ملی فناوری نانو

دهمین مسابقه ملی فناوری نانو طی یک مرحله به صورت تئوری و کتبی در ۰۲ تیرماه 1399 برگزار خواهد شد.

مخاطبان دهمین مسابقه

* دانشجویان: کلیه دانشجویان علاقه‌مند به حوزه نانو در تمامی مقاطع و رشته‌های مرتبط دانشگاهی، امکان شرکت در این مسابقه را دارند.

* فارغ التحصیلان: فارغ‌التحصیلان دانشگاهی علاقه‌مند به شرکت در این مسابقه درصورتی‌که حداکثر 2 سال از پایان آخرین مقطع تحصیلی‌ آن‌ها نگذشته باشد، امکان شرکت در مسابقه را دارند.

* شایان ذکر است که 10 رتبه برتر کشوری در دوره‌های نهم، هشتم و هفتم، امکان حضور در دهمین دوره از مسابقه را نخواهند داشت.

* دانش‌آموزان امکان شرکت در این مسابقه را ندارند.

* داوطلبانی که مشمول شرایط فوق‌الذکر نیستند: این افراد در صورت تمایل به اخذ گواهی توانمندی تدریس یا اخذ مجوز حضور در نانواستارت‌آپ می‌توانند در مسابقه ملی شرکت و حدنصاب موردنیاز را کسب کنند.

صحت اطلاعات مندرج در هنگام ثبت‌نام دهمین مسابقه ملی فناوری نانو بر عهده داوطلب یا نهاد ترویجی ثبت‌نام‌کننده است. مدارک و مستندات نفرات برتر مسابقه ملی، قبل از اعطای جوایز کنترل خواهد شد. در صورت عدم تطابق با شرایط فوق، از احراز برگزیدگی داوطلب ممانعت بعمل خواهد آمد و رتبه بعدی جایگزین وی خواهد شد.

سرفصل‌ و منابع پیشنهادی دهمین مسابقه

سرفصل‌های علمی دهمین مسابقه ملی نانو به شرح زیر است:

* مفاهیم پایه

* نانوساختارها

* روش‌های ساخت و سنتز نانوساختارها

* روش‌ها و تجهیزات شناسایی و آنالیز

* کاربردهای فناوری نانو

* تجاری‌سازی فناوری نانو و محصولات ساخت ایران

سایت آموزش فناوری نانو (edu.nano.ir) منبع پیشنهادی از طرف ستاد ویژه توسعه فناوری نانو برای دهمین مسابقه ملی فناوری نانو است. مقالات آموزشی و مطالب علمی سایت آموزش فناوری نانو تمامی سرفصل‌های علمی دهمین مسابقه ملی نانو را پوشش می‌دهند. داوطلبان با مطالعه مقالات سایت آموزش فناوری نانو قادر به پاسخگویی بخش عمده سوالات آزمون خواهند بود. علاوه بر این، سایت آموزش متعاقبا منابع علمی تکمیلی (از قبیل کتب و مقالات علمی) را برای پاسخ به سایر سوالات، در اختیار مخاطبان قرار خواهد داد.

* تبصره 3. با توجه به گستردگی کاربردهای فناوری نانو در حوزه‌های صنعتی مختلف، سوالات مسابقه ملی دهم به کاربردهای نانوفناوری در صنعت آب، محیط‌زیست و یک حوزه دیگر(که متعاقباً اعلام خواهد شد) محدود خواهد شد.

برگزاری آزمون‌

دهمین مسابقه ملی نانو در یک مرحله در قالب آزمون‌ تئوری در حوزه‌های آزمون برگزار خواهد شد. در هر استان حداقل یک شهر به عنوان حوزه آزمون انتخاب می‌گردد. این شهر با توجه به تمرکز دانشگاه‌های بزرگ استان و داوطلبان دهمین دوره مسابقه ملی پس از اتمام ثبت‌نام اعلام خواهد شد. (معمولا مراکز استان به عنوان حوزه آزمون انتخاب می‌گردند.) در صورتی که استقبال داوطلبان در سایر شهرهای استان بالا باشد ممکن است هر استان بیش از یک حوزه را به خود اختصاص دهد. مرحله دوم مسابقه نیز به صورت عملی- حضوری در شهر تهران برگزار می‌شود.

برگزاری آزمون

مسابقه ملی فناوری نانو به صورت تئوری و در قالب سوالات چهارگزینه‌ای برگزار خواهد شد. محل دقیق حوزه‌های آزمون پس از اتمام مهلت ثبت‌نام در خردادماه ۹۹ اعلام خواهد شد. در خصوص آزمون تئوری نکات زیر به اطلاع شما می‌رسد:

* داوطلبان در حوزه‌های آزمون در سراسر کشور حضور پیدا می‌کنند و در مدت زمان تعیین‌شده به سوالات دفترچه پاسخ می‌دهند.

* چند روز پس از اتمام آزمون، دفترچه پاسخ تشریحی به سوالات مسابقه ملی در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد. متقاضیان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تناقض یا اشتباه در پاسخ سوالات مراتب مربوطه را به دبیرخانه مسابقه ملی اطلاع دهند. هر متقاضی باید برای این امر فرم مربوطه (پس از مسابقه منتشر خواهد شد) را تکمیل و به همراه تایید از یک استاد دانشگاه با تحصیلات مرتبط برای دبیرخانه ارسال کند.

* نتایج اولیه شامل درصد تفکیکی داوطلبان و تراز آنان در ۱۰ مردادماه ۹۹ منتشر خواهد شد.

* پس از اعلام نتایج اولیه، داوطلبان فرصت دارند در صورت مشاهده تناقض در درصد خود، درخواست تصحیح مجدد پاسخبرگ خود را ارسال کنند.

* پس از بررسی اعتراضات، ۱۰ نفر اول مقطع کارشناسی و ۱۰ نفر اول کل مشخص می‌شوند. گفتنی است رتبه افراد در اختتامیه دهمین مسابقه ملی فناوری نانو اعلام می‌گردد.

* تبصره ۴. در دفترچه سوالات آزمون مسابقه، سوالی مبنی بر تمایل افراد برای شرکت در نانواستارت‌آپ مطرح می‌شود. داوطلبی که تمایل به شرکت در نانواستارت‌آپ دارد با دادن پاسخ مثبت به این سوال وارد فرایند ارزیابی خواهد شد. پس از مسابقه ملی شرایط شرکت در نانواستارت‌آپ اعلام خواهد شد و داوطلبان باید در زمان مقرر مستندات مربوطه را برای دبیرخانه نانواستارت‌آپ ارسال کنند. نمره علمی افراد و رتبه آنان در مسابقه ملی نانو تنها ۴۰ درصد در حضور فرد در نانواستارت‌آپ تاثیر دارد بنابرین تمامی شرکت‌کنندگان می‌توانند شانس خود را برای شرکت در این برنامه بیازمایند.

آزمون توانمندی تدریس دهمین مسابقه

در دفترچه سوالات آزمون مسابقه، سوالی مبنی بر تمایل افراد برای اخذ گواهی توانمندی تدریس مطرح می‌شود. داوطلبی که تمایل به اخذ این گواهی و سنجش در این بخش دارد، با دادن پاسخ مثبت به این سوال وارد فرایند ارزیابی خواهد شد.

* دریافت گواهی توانمندی تدریس منوط به کسب حدنصاب علمی در آزمون مسابقه ملی و حدنصاب آموزشی در جلسه مصاحبه حضوری/ آنلاین پس از مسابقه ملی است.

* افرادی که حداقل درصد مشخص شده توسط دبیرخانه شبکه مدرسان فناوری نانو را از آن خود کنند وارد مرحله مصاحبه می‌شوند. این مرحله به منظور سنجش توانایی تدریس و انتقال مفهوم توسط فرد در شهریورماه ۹۹ به صورت حضوری/آنلاین برگزار خواهد شد. در صورتی که فرد حدنصاب لازم را در مصاحبه کسب کند مطابق با عملکرد خود در این مرحله گواهی توانمندی تدریس، تراز الف، ب یا ج را دریافت خواهد کرد.

اطلاعات جهت ثبت نام

ثبت نام با تخفیف ویژه از طریق لینک زیر صورت می‌پذیرد:

ثبت نام زودهنگام از تاریخ پنج‌شنبه 14 آذرماه 98 تا سه‌شنبه 1 بهمن 98 – 250,000 ريال

ثبت نام بهنگام از تاریخ سه‌شنبه 1 بهمن 98 تا 29 تا پنج‌شنبه اسفندماه 98 – 300.000 ريال

ثبت نام دیرهنگام از تاریخ جمعه 1 فروردین 99 تا جمعه 13 تیرماه 99 – 450.000 ريال

راه‌های ارتباطی:

09131436489 (مهندس نصیری پور) – 09011479173 (مهندس محمدی)

سامانه پیامکی: 50002030500098 – 50002030500097

ثبت نام از طریق ایوند

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.




Enter Captcha Here :

تائید دیدگاه فعال است. دیدگاه شما ممکن است کمی طول بکشد تا ظاهر شود.