مـدیرنامـه
رسانه اختصاصی مدیران

اتصال صنایع علاقه‌مند به نوآوری با اکوسیستم استارتاپی در پردیس سامیت ۲۰۲۲

پردیس سامیت ۲۰۲۲؛ شبکه‌سازی صنایع علاقه‌مند به نوآوری با نقش‌آفرینان اکوسیستم استارتاپی

0 437

پردیس سامیت از آن دسته رویدادها در اکوسیستم استارتاپی و فناوری کشور است که همواره با چاشنی خلاقیت و نوآوری در کنار تکنولوژی‌های روز حرکت می‌کند.

 در پردیس سامیت ۲۰۲۲ فناوری‌های دنیای دیجیتال، فعالان اکوسیستم استارتاپی و صنایع علاقه‌مند به نوآوری در دو روز دور هم جمع شده و به انتقال تجربیات با یکدیگر پرداختند. رویداد پردیس سامیت با هدف آشنایی و هم‌افزایی اجزا و عناصر زیست‌بوم فناوری و نوآوری، توسط مرکز شتابدهی نوآوری پارک فناوری پردیس طراحی شده است.

پردیس سامیت ۲۰۲۲ میزبان ۳۰۰ مهمان از مدیران شرکت‌های دانش‌بنیان عضو پارک فناوری پردیس، مدیران شتابدهنده‌های نوآوری، مدیران فضاهای کار اشتراکی، مدیران صنایع علاقه‌مند به نوآوری و برگزارکنندگان رویدادهای کارآفرینی کشور بود که این افراد دور هم جمع شده و از تجربیات خود گفتند همچنین برای چالش‌ها و مشکلات فعلی اکوسیستم استارتاپی راهکار ارائه دادند.

اکوسیستم

ایجاد ارتباط و همکاری نزدیک بین این نهادهای مستقل و البته تاثیرگذار، به رشد اکوسیستم کارآفرینی و نوآوری کمک می‌کند. به همین دلیل در پردیس سامیت ۲۰۲۲ تلاش برای ارتباط بیشتر اکوسیستم استارتاپی با صنعت انجام شده است؛ زیرا همان میزان که به نوآوری به عنوان نمادی از اکوسیستم استارتاپی و کارآفرینی نیاز است، همان قدر هم باید از تجربه، قدرت و دانش صنایعی که به حوزه‌های فناورانه علاقه‌مند هستند، استفاده کرد تا چرخ اقتصادی کشور با سرعت بیشتری حرکت کند.

در رویداد امسال صنایع علاقه‌مند به نوآوری در کنار فعالان و کارآفرینان از بخش‌های مختلف اکوسیستم استارتاپی حضور داشتند و با بیان مسائل اصلی و تخصصی اکوسیستم استارتاپی و همچنین استفاده از تجربیات کارآفرینان حوزه صنعت در قالب پنل‌های تخصصی، یکی از جذاب‌ترین بخش‌های این رویداد دو روزه بود.

۲۰ سال با پارک فناوری پردیس

پارک فناوری پردیس از سال ۱۳۸۰ فعالیت خود را با هدف پیوند دانش و صنعت به بازار آغاز کرده است؛ مهدی صفاری‌نیا مدیرعامل پارک فناوری پردیس در ابتدای پردیس سامیت ۲۰۲۲ ضمن تبریک ۲۰ سالگی فعالیت‌های پارک پردیس گفت:

«۲۰ سال گذشته در راستای احداث پارک، موانع بسیاری بر سر راه‌مان بود اما با راهنمایی و کمک افراد بسیاری بلاخره توانستیم این پروژه بزرگ رو اجرا کنیم. از جمله این پروژه‌ها می‌توان به افتتاح اولین کارخانه نوآوری در ایران که آزادی نام دارد و پس از آن کارخانه نوآوری های‌وی اشاره کرد که جز شعبه‌های پارک فناوری پردیس هستند.»

صفاری‌نیا در ادامه گفت:

«در حال حاضر نیز با برگزاری پنجمین دوره از رویدادهای پردیس سامیت، شاهد اتفاق مهمی در اقتصاد دیجیتال هستیم که ماحصل تلاش رویدادهای کارآفرینی است.»

نقش آفرینان اکوسیستم

هم‌اکنون بیش از ۴۰۰ عضو فعال در پارک و شعب آن مستقر هستند و حدود ۲۶۰ هزار مترمربع از فضای پارک با سرمایه‌گذاری مستقیم بخش خصوصی ساخته شده است.

فضاسازی دیجیتال و خلق دنیایی از متاورس

فضای محیطی و شبکه‌سازی پردیس سامیت ۲۰۲۲ بدون هرگونه بنر چاپی بود و در عوض استندهای دیجیتالی و نمایشگرهای ویدئویی در تمام فضاهای ورودی، پذیرش، شبکه‌سازی، سرگرمی و بازی وجود داشت.

سامیت 2022

در محیط بازی و سرگرمی پردیس سامیت ۲۰۲۲ از استودیوهای Real Time، بازی‌های محیط VR، موشن کپچر و ویدئو مپینگ ۳۶۰درجه استفاده شده بود تا مهمان‌ها و مخاطبان علاوه بر سرگرم شدن، با شرایط دنیای جدید و آینده بیشتر آشنا شده و نمونه‌ای از متاورس را تجربه کنند.

پردیس سامیت ۲۰۲۲؛ پلی میان صنایع و کسب‌وکارهای نوین

اگرچه صنایع علاقه‌مند به نوآوری مدت‌هاست در کشور فعالیت می‌کنند اما آشنایی این بخش‌ از اقتصاد کشور با فضای نوین کسب‌وکارهای فناورانه به جز ارتباط داشتن مستقیم با این اکوسیستم امکان‌پذیر نیست.

از همین رو پردیس سامیت ۲۰۲۲ با در نظر گرفتن این چالش ارتباطی در رسیدن به یک دیدگاه مشترک بین صنایع و نقش‌آفرینان اکوسیستم استارتاپی، تلاش می‌کند تا با حضور نمایندگان صنایع علاقه‌مند به نوآوری، به هم‌افزایی و خلق یک ذهنیت مشترک بین این حوزه‌ها کمک کند.

نمایندگان

رویداد پردیس سامیت ۲۰۲۲ با ارائه موضوعات و پنل‌های متفاوتی که با حضور همزمان نمایندگان صنایع علاقه‌مند به نوآوری و فعالان استارتاپی برگزار شد، سعی کرد تا جنس جدیدی از دانش و محتوا را به علاقه‌مندان اکوسیستم استارتاپی و فناورانه کشور منتقل کرده و با ایجاد فضایی برای شنیدن صحبت‌ها و انتقال تجربه طرفین، یک رابطه برد برد را میان این دو اکوسیستم برقرار کند.

بارش برف مهمان ویژه کمپ شبانه پردیس سامیت

براساس پیش‌بینی هواشناسی، همه می‌دانستند که هوای سرد و برفی در انتظار این رویداد خواهد بود اما بارش برف روز اول رویداد و یخ‌زدگی روز دوم هیچ خللی در برنامه کمپ شبانه و دورهمی آتش که بخش جدانشدنی پردیس سامیت هر سال است، ایجاد نکرد.

اگرچه بارش برف مهمان ناخوانده‌ای برای پردیس سامیت ۲۰۲۲ به حساب می‌آمد ولی سرمای برف بازی در کنار گرمای آتش باعث شد تا فضای شبکه‌سازی‌ها و مشارکت مهمان‌ها در کمپ شبانه فضای باز گرم‌تر و صمیمانه‌تر ادامه پیدا کند.

کمپ شبانه

پردیس سامیت ۲۰۲۲ در تاریخ ۷ و ۸ بهمن ماه ۱۴۰۰ با حمایت پارک فناوری پردیس برگزار و طبق رسم هر سال این رویداد، با رای مردمی، فضای کار اشتراکی زاویه واقع در کارخانه نوآوری آزادی و فضای کار اشتراک پویتک اصفهان به‌طور مشترک برترین کوورک‌های استارتاپی ایران انتخاب شدند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.




Enter Captcha Here :

تائید دیدگاه فعال است. دیدگاه شما ممکن است کمی طول بکشد تا ظاهر شود.