مـدیرنامـه
رسانه اختصاصی مدیران

آمادگی ایران برای تاسیس صندوق مشترک با روسیه برای تامین مالی همکاری‌های فناورانه

دکتر وحدت در نمایشگاه بین‌المللی صنعتی «اینوپروم ۲۰۱۹» روسیه اعلام کرد: آمادگی ایران برای تاسیس صندوق مشترک با روسیه برای تامین مالی همکاری‌های فناورانه
0 33

دکتر وحدت در نمایشگاه بین‌المللی صنعتی «اینوپروم ۲۰۱۹» روسیه اعلام کرد:آمادگی ایران برای تاسیس صندوق مشترک با روسیه برای تامین مالی همکاری‌های فناورانه

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری از آمادگی ایران برای تاسیس صندوق یا صندوق‌های مشترک با کشور روسیه برای تامین مالی همکاری‌های نوآورانه دو کشور خبر داد و گفت: همچنین آمادگی داریم تا با ایجاد خط اعتباری مشترک، همکاری‌های فناورانه میان دو طرف را تسهیل و پشتیبانی کنیم.

آمادگی ایران برای تاسیس صندوق مشترک با روسیه برای تامین مالی همکاری‌های فناورانه

به گزارش روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری، دکتر علی وحدت، رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری که با هدف گسترش تعاملات نوآورانه و بررسی زمینه همکاری‌های شرکت‎های دانش ­بنیان دو کشور وارد روسیه شد،

طی سخنانی در دهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعتی «اینوپروم ۲۰۱۹»، ضمن ابراز خوشحالی از همکاری‌های مشترک ایران و روسیه، اظهار امیدواری کرد که این نشست بتواند باعث گسترش هرچه بیشتر همکاری‌های نوآورانه میان شرکت‌های ایرانی و روسی شود.

وی در ادامه با بیان اینکه اکوسیستم فناوری و نوآوری ایران در سال‌های اخیر تحولات مهمی را تجربه کرده و دستاوردهای ارزنده‌ای داشته است، تصریح کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌های ایرانی به طور چشمگیری توان خود در توسعه فناوری‌های پیشرفته همچون زیست‌فناوری، اطلاعات و ارتباطات و نانو را ارتقا داده‌اند و حالا در حال ورود به زنجیره ارزش شرکت‌های جهانی هستند.

به گفته وحدت، روابط تجاری ایران و روسیه قدمتی دیرینه دارد و حالا شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌های ایرانی آماده‌اند که در کنار روابط تجاری، همکاری‌های نوآورانه را نیز عمق ببخشند.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری، یکی از الزامات همکاری‌های فناورانه، به ویژه در سطح بین‌المللی را تامین مالی کارآمد و هوشمندانه عنوان کرد و گفت: در اکوسیستم نوآوری ایران، بار اصلی تامین مالی شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌های حوزه فناوری برعهده صندوق نوآوری و شکوفایی و شرکای راهبردی آن، یعنی صندوق‌های پژوهش و فناوری است.

از این رو ما به اتفاق چهار صندوق‌ دیگر پژوهش و فناوری در این نشست حاضریم و آمادگی کامل خود را برای تامین مالی شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌های ایرانی حاضر در این نشست اعلام می‌کنیم. ما به شرکت‌های روسی اطمینان می‌دهیم که طرف‌های ایرانی توسط ما و صندوق‌های پژوهش و فناوری ایرانی پشتیبانی مالی خواهند شد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه صندوق نوآوری و شکوفایی در ایران برای تامین مالی همکاری‌های فناورانه ابزارهای مختلفی را در نظر گرفته است، تاکید کرد: ما با طیف متنوعی از ابزارهای تامین مالی از تسهیلات تا سرمایه‌گذاری و خدمات تجاری‌سازی به میدان آمده‌ایم.

بنابراین برای تاسیس صندوق یا صندوق‌های مشترک میان دو کشور برای تامین مالی همکاری‌های فناورانه نیز آمادگی داریم. همچنین در صورت تمایل همتایان روسی، آمادگی داریم با ایجاد خط اعتباری مشترک، همکاری‌های فناورانه میان دو طرف را تسهیل و پشتیبانی کنیم.

وحدت در پایان ابراز امیدواری کرد که این رویداد، گامی کوچک برای انجام کارهای بزرگ بعدی باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.




Enter Captcha Here :

تائید دیدگاه فعال است. دیدگاه شما ممکن است کمی طول بکشد تا ظاهر شود.