مـدیرنامـه
رسانه اختصاصی مدیران

رکود اقتصادی کرونا، ناخوشایند و تلخ اما کوتاه است

0 20

تحلیلگران می گویند: رکود اقتصادی ناشی از گسترش ویروس کرونا بسیار کوتاه تر از رکود بزرگ ۰۹ – ۲۰۰۷ که به مدت ۱۸ ماه به طول انجامید.، باشد.

به گزارش مدیرنامه و به نقل از اقتصاد برتر ، با شیوع ویروس کرونا  کار و فعالیت و کسب و کارها در جهان روبه تعطیلی می رود. اماکنی که زمانی پر از شور، هیجان  و زندگی بود حالا به خاطر محدودیت‌هایی که به زندگی روزمره تحمیل شده به شهر ارواح تبدیل شده‌اند؛ محدودیت‌هایی مانند منع رفت و آمد ، تعطیلی مدارس و دانشگاهها ، ممنوعیت سفر و اجتماعات در حالی است که رشد اقتصادی ممکن است در عرض چند ماه دوباره احیا شود ،اما احیای دوباره مشاغل  زمان بر خواهد بود .

سایت اقتصادی اینوستوپدیا نوشت: شواهد نشان می دهد شدت رکود اقتصادی ، گسترش و مدت زمان آن به نظر عمیق می رسد. رکود اقتصادی اخیر بنظر عمیق ترین رکودی است که در حافظه ها زنده خواهد ماند. همچنین باید گفت صنایعی که به دلیل شیوع ویروس کرونا آسیب دیده اند، دوران استثنایی را تجربه کردند . بنابراین از نظر وسعت نیز رکود شدید است.

با این وجود ، با توجه به مدت زمان طولانی ، رکود اقتصادی ممکن است به پایان برسد. در حقیقت ، دلیلی بر این باور وجود دارد که این رکود بسیار کوتاه تر از رکود بزرگ ۰۹ –  ۲۰۰۷  که به مدت ۱۸ ماه به طول انجامید.، باشد.

به همین دلیل باید گفت این رکود بسیار عمیق ، بسیار گسترده ، اما نسبتاً مختصر خواهد بود و از اواسط سال میلادی جاری ، شاهد فعالیت های اقتصادی ناچیزی خواهیم بود که به دلیل تعطیلات قانونی و زیان  شغلی گسترده از طریق اقتصاد ، تحت فشار قرار گرفته اند.

نرخ بیکاری در آمریکا

نرخ بیکاری ایالات متحده (۲۰ سال گذشته).

بیایید واضح بگوییم که با پایان یافتن این رکود ، نرخ بیکاری همچنان بسیار بالا خواهد ماند و مطمئناً بهبودی نخواهد داشت. از آنجا که  میلیون ها نفر با محدودیت هایی که برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا بوجود آمد، شغل و درآمد خود را از دست داده اند لذا فروش همچنان ضعیف خواهد بود و این به  معنای عدم تقاضای کافی برای تولید است که چندان افزایش نخواهد یافت.

رکود اقتصادی نوع خاصی از چرخه است که  در آن افت تولید باعث ضرر شغلی ، کاهش درآمد و فروش می شود. این امر به نوبه خود باعث کاهش بیشتر بازدهی خواهد شد. هنگامی این چرخه به پایان خواهد رسید که اقتصاد بتواند مراحل رشد را از تغذیه خود در افزایش تولید ، اشتغال ، درآمد و فروش شاهد باشد، در این زمان است که باید گفت رکود رسماً به پایان رسیده است. تحلیلگران بر این باورند که پایان محدودیت های اجباری، به نظم این چرخه فضیلت در مدت نسبتاً کوتاهی کمک خواهد کرد.

برای مثال صنایعی که در شرایط کرونایی به تعطیلی و ورشکستگی کشیده شده اند، بهرحال زمان می برد تا دوباره به ازسرگیری فعالیت های خود پرداخته و با بهتر شدن وضعیت درآمد و فروش بتوانند مجددا به استخدام نیروهای مورد نیاز خود اقدام کنند و با فعالیت و بازدهی بیشتر و کسب درآمد لازم قادر به تامین هزینه های تولید و فعالیت اقتصادی خود شده و ضرر ماه های قبل را جبران نمایند.

با این حال ، رکود اقتصادی ناشی از کرونا به گونه ای نیست که بتوان با همین چشم انداز به راحتی  آن را بررسی کرد  زیرا در حال تلاش برای دیدن و بررسی همه جوانب این بیماری همه گیر و جستجوی راه حل مهار آن  هستیم. ما از هم اکنون شروع خواهیم کرد تا بهبودی را در موعد مقرر شاهد باشیم . احیای اقتصاد ها می تواند به زودی و نسبتاً سریع انجام شود. اما ممکن است با هنجار تاریخی بسیار متفاوتی محقق شود.

با فروپاشی تجارت شرکت ها  به مدت نه هفته – از هفته منتهی به ۲۴ ژانویه – یک پنجره رکود اقتصادی آسیب پذیری با خشونت باز شد. بنابراین ، با توجه به شوک بیماری همه گیر ، شکی نیست که رکود اقتصادی در جریان است.

افت نه هفته تجارت و فعالیت شرکت ها از هر آنچه که تاکنون در این مرحله از رکود دیده ایم ، برجسته تر است. این به معنای واقعی کلمه از نمودارها خارج است و رکودی گسترده تر از حد متوسط ​​است و تقریباً به همان اندازه پایدار است که در این مرحله از رکودهای گذشته بوده است.

موسسه تحقیقات چرخه اقتصادی

از نظر تاریخی ، قدرت بهبودی – حداقل در سال اول خود – متناسب با عمق رکود اقتصادی قبل بوده است. اما این بار در اطراف ، بهبود پایدار “V” شکل غیر ممکن است.  گرچه ممکن است با “V” شروع شود ، زیرا مشاغل موجود کارمندان را به کار خود باز می گردانند ، بنابراین بسیاری از شرکت های کوچک و متوسط ​​از تجارت خارج می شوند که در واقع ممکن است نیاز به بازسازی به جای راه اندازی مجدد روابط تجاری داشته باشند تا واقعاً کار را پیش ببرند. در هر صورت ، ممکن است مردم تا زمانی که احساس امنیت نکنند ، مایل به بازگشت به رستوران ها و ازسرگیری بازدید از اماکن تفریحی  نباشند. این می تواند احیای کسب و کارها را مدتی به درازا بکشدو بخش خدمات اقتصادی را مختل کند.

باید اذغان کرد فقط مسئولان بهداشت می توانند به آنها اطمینان دهند که همه گیری در این بیماری وجود دارد و واکسن یا حداقل یک داروی درمانی برای کرونا در دسترس است. در واقع ، در حالی که همه ما فوریت بازگشایی اقتصاد را درک می کنیم ، نجات جان افراد شرط لازم برای پس انداز معیشت است.

پس از شروع مجدد موتورهای اقتصاد ، بدون این که همه موتورها شروع به کار نکرده باشند ، شاهد یک صعود شدید به سمت بالا نخواهیم بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.




Enter Captcha Here :

تائید دیدگاه فعال است. دیدگاه شما ممکن است کمی طول بکشد تا ظاهر شود.