مـدیرنامـه
رسانه اختصاصی مدیران

۲۶ میلیون نفر در طرح غربالگری کرونا ارزیابی شدند

0 9

معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از ارزیابی ۲۶ میلیون نفر در طرح غربالگری و بیماریابی کرونا خبر داد.

علی رضا رییسی روز پنجشنبه درباره طرح غربالگری و بیماریابی کرونا در کشور، بیان کرد: تاکنون و در عرض ۵ روز، ۲۶ میلیون نفر از مردم کشور در طرح غربالگری و بیماریابی کرونا مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند و این یک رکورد تاریخی محسوب می‌شود. این افراد از طریق سامانه salamat.gov.ir و به صورت تلفنی غربالگری شده‌اند. ۲۰ میلیون نفر از طریق تلفن ۴۰۳۰ و حدود ۶ میلیون نفر نیز خودارزیابی انجام داده‌اند.

وی ادامه داد: امروز ۵۲ هزار نفر از همکاران ما پاسخ‌گوی مردم از طریق سامانه‌ها بودند. حدود ۴۴ هزار نفر از مردم که بیمار هم نبوده‌اند تماس گرفته و به آنها توصیه‌های مراقبتی شده است. در حال حاضر مشارکت مردم در طرح غربالگری و بیماریابی کرونا بالا رفته است.

معاون وزیر بهداشت گفت: فقط در طول امروز بیش از ۵ میلیون نفر در این طرح غربالگری شده‌اند و احتمال دارد این آمار تا پایان امشب به ۶ میلیون نفر نیز برسد.

رییسی اظهار کرد: تنها یک راه برای قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا داریم و آن در خانه ماندن و چشم پوشی کردن از سفر است. امروز شاهد بودیم که در یازده استان کشور که ابتلای زیادی به ویروس کرونا وجود داشت، آمار ابتلا با روزهای قبل متفاوت بود و کاهش یافت و حتی آمار در یکی از استان‌ها به یک سوم رسیده است. در نتیجه دو هفته پیش رو، بازه زمانی طلایی برای مقابله با ویروس کرونا است.

به گزارش ایرنا، تاکنون ۱۸ هزار و ۴۰۷ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده، هزار و ۲۸۴ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده و ۵ هزار و ۹۷۹ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.




Enter Captcha Here :

تائید دیدگاه فعال است. دیدگاه شما ممکن است کمی طول بکشد تا ظاهر شود.