مـدیرنامـه
رسانه اختصاصی مدیران

کوربین کرونا عمق آسیب‌پذیری جامعه بشری را نمایان کرد

0 10

رهبر پیشین حزب اصلی مخالف دولت انگلیس تصریح کرد که بحران همه‌گیری کرونا (کووید-۱۹) ضعف و عمق آسیب پذیری جامعه بشری را نمایان کرد.

«جرمی کوربین» روز جمعه با انتشار پیامی به مناسبت روز جهانی کارگر گفت؛ در این روز کارگران در سراسر جهان با یکدیگر متحد می‌شوند اما امسال به دلیل شرایط قرنطینه تظاهرات و راهپیمایی های بسیار اندکی برگزار شد. 

کوربین افزود؛ ویروس کرونا به ما آموخت که دربرابر بی عدالتی، فقر و بیماری اسیب پذیر هستیم و به جای جنگ استثمار باید از صلح و عدالت حمایت کنیم.

وی به کنایه از قطع کمک مالی رئیس جمهوری آمریکا از سازمان جهانی بهداشت، بر لزوم حمایت از نهادهای بین‌المللی در میانه بحران کرونا تاکید کرد. 

«دونالد ترامپ» چندی پیش، سازمان جهانی بهداشت را چین محور توصیف کرد و گفت ممکن است به خاطر سوء مدیریت و سرپوش گذاشتن بر گسترش این ویروس، تامین بودجه آن را متوقف کند.

جرمی کوربین اواسط فروردین گذشته پس از پنج سال، هدایت دومین حزب بزرگ سیاسی انگلیس را به جانشین خود «کی‌یر استارمر» واگذار کرد. 

او که عضو گروه پارلمانی فراحزبی انگلیس و ایران بود و از عقاید ضد صهیونیستی برخوردار است در تمام مدت پنج سال گذشته به دلیل کارشکنی‌های گسترده لابی رژیم اشغال‌گر قدس موفق به پیروزی در جریان دو انتخابات سراسری انگلیس نشد. 

صهیونیست‌ها برای بدنام کردن کوربین و نزدیکانش از هیچ تلاشی فروگذار نبود و از هر بهانه‌ و روزنه‌ای برای ضربه زدن به اعتبار او غفلت نکردند. دو سال پیش شماری از اعضای پیشکسوت حزب کارگر به بهانه مواضع یهودستیزانه کوربین، از این حزب کناره‌گیری کرده و حزب جدیدی را تاسیس کردند که چند ماه بعد منحل شد.

برکناری و تعلیق شماری از نزدیکان کوربین باعث شد تا بخش عمده تلاش حزب کارگر صرف مقابله با حاشیه‌ها علیه رهبر حزب شود. 

کوربین از همان ابتدای کار مشخص کرده بود که برخلاف عمده سیاستمداران غربی به رژیم صهیونیستی باج نخواهد داد. او خود را دوست دار حزب‌الله، فلسطین، انقلاب اسلامی و مخالف سیاست‌های جنگ‌طلبانه تل‌آویو و ترامپ معرفی کرد.

وی همچنین برای اولین بار در تاریخ انگلیس «وزیر صلح» را به ساختار کابینه در سایه اضافه کرد تا به‌این‌ترتیب راهبرد صلح‌طلبی حزب تحت امرش را در سیاست خارجی به ثبت برساند.

اظهارات رهبر پیشین حزب کارگر در حالی مطرح می‌شود که بحران کرونا تاکنون ۲۳۵ هزار و ۲۵۸ نفر قربانی در سراسر جهان گرفته است. آمریکا با ثبت ۶۴ هزار و ۳۵ فوتی مبتلا به کرونا دارای بالاترین آمار جان‌باختگان در سراسر جهان است. 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.




Enter Captcha Here :

تائید دیدگاه فعال است. دیدگاه شما ممکن است کمی طول بکشد تا ظاهر شود.