مـدیرنامـه
رسانه اختصاصی مدیران

کدام ناشران برای خانه‌نشینی ما تدارک دیده‌اند؟

0 26

ناشران و کتابفروشان برای کم کردن ضرر خود و ایجاد امکان دسترسی مخاطبانشان به کتاب، از روش اینترنتی و تلفنی برای فروش استفاده می‌کنند.

شیوع بیماری کرونا، بسیاری از ایرانیان را خانه‌نشین کرد ه است. کاهش تردد در شهر، باعث کاهش خرید از فروشگاه‌هایی شد که خود را برای بازار نوروز آماده کرده بودند، کتابفروشی‌ها یک گروه از فروشگاه‌هایی هستند که با کاهش فروش بعد از همه‌گیرشدن بیماری کرونا مواجه شده‌اند. فروش کم کتابفروشان به معنای فروش کم ناشران هم هست، این دو گروه مانند برخی صنف‌های دیگر برای کاهش ضرر و همچنین ایجاد امکان دسترسی مردم به کتاب، فروش اینترنتی و تلفنی را به مخاطبان پیشنهاد داده‌اند. در این گزارش به شرایط برخی کتابفروشی‌ها و ناشران برای فروش غیرحضوری اشاره شده است.

نشر نی و مرکز، در بحران بیماری و فروش کم، کتابفروشی‌ها را فراموش نکرده‌اند، آنها با شعار «از کتابفروشی‌ها حمایت کنیم»، سفارش کتاب از نزدیکترین کتابفروشی محل کار یا منزل به صورت تلفنی را پیشنهاد دادند. فایل پی‌دی‌اف (PDF) شامل نام و تلفن کتابفروشی‌های سراسر کشور بر اساس هر استان در سایت نشر نی nashreney.com در دسترس مخاطبان قرار گرفته است.

نشر نی در سایت خود ضمن ارائه لیست کتاب‌فروشی‌ها و شماره تماس آنها نوشته است «از کتابفروشی‌ها به مثابه مویرگ‌های حیاتی فرهنگ مکتوب حمایت می‌کنیم. هموطن کتاب مورد نیاز خود را به صورت تلفنی از نزدیکترین کتابفروشی منزل خود تهیه کنید.»

شما خانه بمانید ما کتاب را به دست شما می‌رسانیم

نشر چشمه و کلیه کتابفروشی‌های آن اعلام کرده اند، افراد با تماس با یکی از کتاب‌فروشی‌های نشرچشمه‌، می‌توانند کتاب و کالای فرهنگی مورد نیاز خود را سفارش دهند. این نشر در سایت خود cheshmeh.ir نوشته است: «شما خانه بمانید ما کتاب‌هایی را که دوست دارید به دست شما می‌رسانیم. هزینه‌ ارسال تمام سفارش‌ها نیز رایگان است. این روزها که کم‌تر موفق به دیدارتان می‌شویم دوست داریم صدای گرم و صمیمی شما را از پشت تلفن بشنویم. منتظر تماس شما هستیم.»

همچنین نشر چشمه با انتشار ویدئویی در اینستاگرام خود، به مخاطبانش آموزش داده برای اینکه بتوانند به دوستانشان کتاب عیدی دهند، می‌توانند با دفتر این نشر تماس بگیرند. حتی اگر مبلغی برای هدیه در نظر داشته و کتابی در ذهن نداشته باشند، مسئولان این نشر به آنها کتاب‌هایی پیشنهاد خواهند داد.

 خرید برای روزهایی که بیشتر خانه هستید

کتابفروشی لارستان با اعلام اینکه با رعایت کامل نکات بهداشتی برای مخاطبانش کتاب می‌فرستد، برای خرید بالای ۱۵۰ هزار تومان ارسال رایگان در نظر گرفته است. این کتابفروشی با آدرس @ketabelarestan در فضای مجازی فعال است و دوستداران کتاب را به خواندن و عیدی دادن کتاب دعوت می‌کند.

علاقه‌مندان برای دسترسی به کتاب‌های کتابفروشی چهل کلاغ، می‌توانند به صورت آنلاین از www.۴۰kalaq.com یا تلفنی از چهل کلاغ خرید کنند و برای خرید بالای ۲۰۰ هزار تومان، ارسال رایگان خواهد بود.  

بوک‌لند هم تخفیف ۱۰ درصدی برای سفارش‌های تلفنی درنظر گرفته است. این کتابفروشی در سایت خود www.book-land.ir نوشته است: «این‌روزها که بیشتر خانه هستید، می‌توانید با ۱۰٪ تخفیف به صورت تلفنی از شعبه‌های بوک‌لند خرید کنید. تخفیف فقط مخصوص سفارشات تلفنی‌ است.‌ سفارشات شما با پیک (تهران) یا سرویس تیپاکس (شهرستان) براتون ارسال می‌شود و هزینه ارسال به عهده مشتری است.»

تخفیف ۲۰ تا ۳۰ درصدی ناشران

انتشارات ثالث، با هدف تشکر از مدافعان سلامت، طرح اهدا کتاب به کادر درمانی بیمارستان‌های میزبان بیماران مبتلا به کرونا را اجرا کرد. مخاطبان این نشر می‌توانند با مراجعه به سایت www.salesspublication.com با تخفیف ۲۰ درصدی از کتاب‌هایش به صورت آنلاین سفارش دهند.

نشر افراز در اطلاعیه‌ای در سایتش www.afrazbook.com اعلام کرده است: «از آنجا که خط‌مشی انتشارات مبتنی بر اهمیت پیشگیری و حفظ سلامت مردم و مخاطبان خود موکد است، بهترین راه چاره را برای دنبال‌کنندگان جدی عرصه‌ کتاب و کتابخوانی، فروش اینترنتی با تخفیف ویژه، برای سهولت بیشتر در انجام آن، دیدیم. بنابراین با پیشنهادی جذاب، تخفیف۲۵درصدی برای تمام کتاب‌هایمان با وارد کردن کد تخفیف afraz۹۹ در سایت افراز، به مخاطبان عزیزمان کمک می‌کنیم تا بدون بیرون رفتن از خانه، و ارسال کتاب به تمام نقاط تهران با هزینه‌ پانزده هزار تومان و ارسال از طریق پست به شهرستان‌ها، این شرایط سخت برایشان قابل‌تحمل‌تر شود. برای خریدهای بالای صدهزار تومان نیز، ارسال رایگان در نظر گرفته‌ایم. همچنین تخفیف۳۰ درصدیِ برای نسخه‌های ای‌بوک، کاغذی و صوتی در اپلیکیشن افراز، در نظر گرفته‌ایم. این تخفیف‌ها از ۲۲ اسفند تا پایان سال خواهد بود.»

ثبت سفارش جدید تا پایان سال وجود ندارد

شهرکتاب آنلاین shahreketabonline.com ابتدا تمام تلاش خود را برای بسته‌بندی بهداشتی کتاب کرد و حتی این پروسه را در اینستاگرام این نشر، پخش کرد. اما بعد از چند روزاعلام کرد: «همراهان گرامی شهرکتاب آنلاین، با توجه به شرایط پیش آمده در این روزهای همه‌گیری ویروس، برای کاهش رفت و آمد پیک‌ها و پرسنل شهرکتاب آنلاین و کاهش خطر، برای همراهی در قرنطینه در کنار شما عزیزان امکان ثبت سفارش جدید تا پایان سال جاری در شهرکتاب آنلاین وجود ندارد. با این امید که تمامی ما در کنار یکدیگر این دوران سخت را سپری کرده و سلامت بمانیم. در این دوران، ما از طریق شبکه‌های اجتماعی با معرفی کتاب و فیلم و موسیقی کنار شما هستیم تا بتوانیم با آرامش بیشتری این دوران را پشت سر بگذاریم».

تخفیف و ارسال رایگان هم داریم

سایت 30book.ir هم مانند همیشه کتاب‌های زیادی را با تخفیف ۲۰ درصد به صورت ارسال با پیک و پست می‌فروشد که این روزها فرصت خوبی برای خرید از این سایت فراهم شده است. ناشران معروف دیگری مانند افق نیز علاوه بر تخفیف ارسال رایگان را نیز تدارک دیده تا از این روزهای کسادی عبور کند. ناشران و فروشگاه‌ةای اینترنتی ذکر شده تنها نمونه‌ای از تلاش اهالی کتاب برای گذران بهتر این روزهاست. با یک جستجوی کوچک میتوانید به فروشگاه‌ها و ناشران دیگری که این شیوه را برگزیده‌اند پیدا کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.




Enter Captcha Here :

تائید دیدگاه فعال است. دیدگاه شما ممکن است کمی طول بکشد تا ظاهر شود.