مـدیرنامـه
رسانه اختصاصی مدیران

کتاب میسکال؛روایتی روانشناختی از تماس‌هایی بی پاسخ[گفتگو]

0 89

نویسنده کتاب «میسکال»، گفت: این کتاب پاسخ تمام تماس‌های بی‌پاسخ در این رمان است که به لایه‌های ناشناخته روانشناسی، در دنیای زناشویی می‌پردازد.

مهوش شاهوردی در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا، اظهار داشت: نگاری کتاب جدیدم با عنوان میسکال به تازگی تمام شده است. این کتاب برایم حس و حال عجیبی داشت. نوع روایت جدید، متفاوت بودن سبک و ساختار و از همه مهمتر تجربه یک جهان تازه داستانی، اشتیاقم را برای نوشتن آن بیشتر می‌کرد.

وی با اشاره به اینکه روایتی که در میسکال انتخاب شده در ادبیات ما کمتر دیده می‌شود، درباره اسم کتاب توضیح داد: همانطور که می‌دانید میسکال به معنای تماس بی‌پاسخ است. و منظور من از میسکال، دقیقا اتفاقی مهم است که در پسِ این عنوان میسکال می‌افتد؛ تماسی که هیچ وقت پاسخ داده نمی‌شود و علت آن برای مخاطب یک غافلگیری کوبنده است.

این نویسنده فیلمنامه و رمان افزود: میسکال پاسخ تمام تماس‌های بی‌پاسخ در این رمان است. رمانی که پایانی کوبنده، دور از انتظار و غیر قابل پیش بینی دارد. 

مهوش شاهوردی

شاهوردی ادامه داد: در مورد نوع روایت داستان هم باید بگویم، قصه بوسیله خود شخصیت‌ها و از دیدگاه مختلف شان به موضوع مورد بحث در داستان، روایت می‌شود.

وی درباره موضوع کتاب هم گفت: میسکال داستانی است که به لایه‌های ناشناخته روانشناسی، در دنیای زناشویی می‌پردازد. علاوه بر آن، میسکال فقط یک رمان یا یک داستان خلاقانه نیست، بلکه این کتاب می‌تواند یک راهنمای خوب در زمینه روانشناسی روابط، برای مخاطبان باشد. مخاطبان با مطالعه این اثر به نوعی یاد می‌گیرند که در روابط عشقی و احساسی خود چگونه رفتار کنند، تا از رابطه شان لذت ببرند.

شاهوردی با بیان اینکه نوشتن این رمان حدود ۵ ماه زمان برد، گفت: خوشبختانه، نظر ناشران و اهل ادب، در مورد این داستان بسیار مثبت بوده و آن را یک اثر خوب معرفی کرده اند.

این نویسنده و فیلمنامه نویس خاطرنشان کرد: میسکال قبل از اینکه به رمان تبدیل شود، یک پلات سینمایی بود و البته هنوز هم هست و از آنجا که تمامی صحنه‌ها و جزئیات داستان در ذهنم شکل گرفته بود ترجیح دادم قبل از فیلم شدن، رمانش را بنویسم و خوشبختانه در حال حاضر هم با یکی از تهیه کنندگان خوب سینمای ایران، در خصوص ساخت این رمان در حال مذاکره هستم.

ایرنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.




Enter Captcha Here :

تائید دیدگاه فعال است. دیدگاه شما ممکن است کمی طول بکشد تا ظاهر شود.