مـدیرنامـه
رسانه اختصاصی مدیران

کانال مالی اروپا و ایران حاوی پیام های مهم سیاسی و اقتصادی است

0 23
کارشناس ارشد شورای آتلانتیک:
کانال مالی اروپا و ایران حاوی پیام های مهم سیاسی و اقتصادی است

عضو ارشد اندیشکده شورای آتلانتیک با اشاره به حملات جریان های تندرو و جنگ طلب آمریکا همچون ‘بنیاد دفاع از دموکراسی’ به ایجاد کانال مالی اروپا و ایران ؛ گفت : اعلام این سازوکار مالی در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب ایران، حاوی پیام های مهم سیاسی و اقتصادی است.

‘باربارا اسلاوین’ روز شنبه در گفت وگوی اختصاصی با ایرنا افزود: اعلام سازوکار ویژه مالی از سوی اروپا گام بسیار مثبتی است هرچند که این گام با وجود دشواری های بسیار فراوان برداشته شد .
« دولت های اروپایی درباره واکنش دولت ترامپ نگران بوده و با احتیاط زیادی حرکت کرده اند، آنها به آرامی و با احتیاط و به شکل مرحله به مرحله این سازوکار را اعلام می کنند.»
این روزنامه نگار آمریکایی با اشاره به اختلاف های فزاینده میان آمریکا و اروپا تصریح کرد: به هر صورت، اعلام این کانال مالی، پیام سیاسی و اقتصادی مهمی از جانب اتحادیه اروپاست. این کار پیامی برای استقلال از ایالات متحده است.
اسلاوین با اشاره به واکنش ها در واشنگتن به اعلام کانال مالی اروپا گفت: جریان های تندرو و جنگ طلب همچون ‘بنیاد دفاع از دموکراسی’ در واشنگتن، حمله شدیدی به این ابتکار اروپایی ها کرده و به شدت از آن انتقاد می کنند. همین نشان دهنده تاثیر گذاری و مثبت بودن کانال مالی اعلام شده اروپا برای تجارت با ایران است.
وی درباره واکنش کاخ سفید به کانال مالی اتحادیه اروپا هم گفت: هم کاخ سفید و هم وزارت خارجه واکنش محتاطانه ای نشان داده اند. آنها تاکید کرده اند که اروپا نباید تحریم های آمریکا را نقض کند. این کانال مالی در این مرحله برای دارو و غذا راه اندازی شده است و کالاهای تحریمی را در بر نمی گیرد. اما اندیشکده های تندرو در واشنگتن، واکنش خشمگینانه ای نشان داده اند.
این کارشناس شورای آتلانتیک تاکید کرد: تحقق و اعلام این کانال، یک گام اطمینان بخش به ایران است که اروپایی ها به برجام متعهد هستند.
اسلاوین ادامه داد : موضوع دارو و غذا برای شروع کار است و می تواند گسترش پیدا کند. فکر می کنم ایران هم می داند که دولت های اروپایی در وضعیت دشواری قرار دارند. فضای واشنگتن به شدت ضد ایرانی است و اروپایی ها می خواهند احتیاط کنند.
وی خاطرنشان کرد: هدف اصلی کانال مالی این است که ایران از برجام خارج نشود و ما به سال 2020 برسیم و بعد از آن دولت جانشین ترامپ، به برجام برگردد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.




Enter Captcha Here :

تائید دیدگاه فعال است. دیدگاه شما ممکن است کمی طول بکشد تا ظاهر شود.