مـدیرنامـه
رسانه اختصاصی مدیران

نیمکت های دوستی جام جهانی فیفا برای ارتقای سلامت روان

سی و دو نیمکت به نمایندگی از هر کشور شرکت کننده در جام جهانی فوتبال - برای ارتقای سلامت روان ساخته می شود.

0 74,244

یک پروژه منحصربه‌فرد شامل نیمکت‌های عمومی سفارشی برای ارتقای اهمیت حیاتی سلامت روان و نقشی که فوتبال و ورزش به‌طور گسترده‌تر می‌توانند برای ارتقای سلامت روان ایفا کنند، امروز اعلام شد . سی و دو «نیمکت دوستی» – یک نیمکت برای هر کشوری که در جام جهانی 2022 قطر رقابت می‌کند – برای نصب در مکان‌های برجسته دوحه، از جمله محوطه استادیوم‌های مسابقات ساخته می‌شود .

همزمان با روز جهانی بهداشت روان، منتخبی از اولین نیمکت‌ها امروز در ورزشگاه 974 دوحه ارائه می‌شود . ابتکار نیمکت به طور نمادین با پیش نمایش نیمکت انگلستان در رویداد جهانی بهداشت بنیاد قطر، اجلاس جهانی نوآوری برای سلامت (WISH) در پیش نمایش بزرگتر نیمکت ها در روز جهانی بهداشت روان افتتاح شد .

 

این ابتکار بخشی از مشارکت ورزش برای سلامت است که توسط سازمان بهداشت جهانی و وزارت بهداشت عمومی قطر ( MoPH ) رهبری می‌شود. هدف آن نشان دادن اهمیت سلامت روان و ارائه توصیه‌هایی در مورد راه‌هایی برای ارتقای رفاه روانی، از جمله از طریق اهمیت فعالیت بدنی و ورزش است.

دوحه، قطر – 26 مارس: نایب رئیس و مدیر عامل بنیاد قطر عالیجناب شیخه هند بنت حمد آل ثانی و جیانی اینفانتینو رئیس فیفا به عنوان بنیاد فیفا همکاری خود را با Generation Amazing و بنیاد قطر در 26 مارس 2022 در دوحه قطر اعلام کردند.

ورزشکار انگلیسی سر مو فرح که ده مدال طلای المپیک و قهرمانی جهان او را به موفق ترین دونده مرد مسافت تاریخ تبدیل کرده است، نیمکت انگلیس را افتتاح کرد، جایی که عالیجناب شیخه هند بنت حمد آل ثانی ، نایب رئیس و مدیرعامل قطر به وی پیوست.

شیخه هند گفت: « دیدار با سر مو و شنیدن داستان قانع‌کننده نحوه ترک موگادیشو به لندن به عنوان یک پسر جوان و چالش‌های بهداشت روانی که او با آن روبرو بود، اهمیت نشستن و صحبت در مورد سلامت روان ما را برجسته کرد . من مفتخرم که ابتکار جهانی سلامت بنیاد قطر یکی از ابتکاراتی است که به این روش خلاقانه و عملی به توجه به سلامت روان کمک می کند .

فیفا # ReachOut را راه‌اندازی کرده است ، کمپینی که برای افزایش آگاهی در مورد علائم بیماری‌های روانی، تشویق مردم به جستجوی کمک در مواقع نیاز، و انجام اقداماتی هر روز برای سلامت روانی بهتر طراحی شده است .

فیفا کمپین # ReachOut را برای سلامت روان بهتر راه اندازی کرد

پروژه نیمکت‌ها با اهداف و کمپین‌های مشترک هر یک از سازمان‌های شریک، از جمله کمپین FIFA-WHO #REACHOUT، “آیا شما خوب هستید؟” هماهنگ است. پروژه وزارت سلامت قطر، و خود پروژه پیشگامانه دوستی، که در ابتدا در زیمبابوه توسعه یافت و توسط WHO پشتیبانی شد. رویداد WISH در گذشته همچنین به عنوان یک پلت فرم برای ترویج مفهوم نیمکت های دوستی استفاده شده است.

این ابتکار همچنین با هدف ترویج فعالیت بدنی به عنوان یکی از نتایج کلیدی پروژه ورزش و سلامت است. برای این منظور ویژگی خاصی که روی هر نیمکت ظاهر می شود، تصاویری با توصیه هایی است که تمرینات آسان و موثری را توصیف می کند که بازدیدکنندگان می توانند برای سلامت جسمانی خود تمرین کنند

تدروس آدهانوم غبریسوس گفت: « نیمکت یک وسیله ساده و در عین حال قدرتمند برای ارتقای سلامت روان است، از نیمکت‌های پارک که در آن مردم جمع می‌شوند تا استادیوم‌های فوتبال که در آن بازیکنان و کارکنان به تماشای بازی تیم‌هایشان برای شادی و نوید ورزش و موفقیت می‌پردازند. » تدروس آدهانوم غبریسوس ، مدیر کل سازمان جهانی بهداشت «پروژه نیمکت‌های دوستی یادآوری قدرتمندی از اهمیت این است که چگونه سلامتی، از سلامت روانی گرفته تا جسمی، برای همه مردم و ملت‌ها با ارزش و مشترک است، و چگونه از طریق ورزش، مردم می‌توانند به عنوان همنوعان به دیگران دسترسی پیدا کنند. در توسعه روحیه همبستگی و حمایت .»

مدیر کل سازمان جهانی بهداشت دکتر تدروس آدهانوم و جیانی اینفانتینو رئیس فیفا .

جیانی اینفانتینو رئیس فیفا گفت: «از طریق کمپین #REACHOUT، ما اهمیت صحبت با خانواده و دوستان برای تقویت سلامت روان مثبت را تصدیق کردیم. پروژه نیمکت های دوستی وسیله دیگری برای افزایش آگاهی در مورد شرایط سلامت روان و تشویق گفتگو است که می تواند یک زندگی را نجات دهد. فیفا مفتخر است که با سازمان بهداشت جهانی و وزارت بهداشت عمومی قطر همکاری می کند تا فوتبال را در خدمت جامعه قرار دهد و میراثی ماندگار در قطر برای ساکنان و بازدیدکنندگان به جا بگذارد .

او دکتر حنان الکواری ، وزیر بهداشت عمومی قطر، گفت که پروژه نیمکت‌ها نمادی ملموس و ماندگار از اهمیت مشارکت ورزش برای سلامت و اهدافی است که برای رسیدن به جام جهانی آینده در قطر – اولین جام جهانی فوتبال در تلاش است. در خاورمیانه و جهان عرب برگزار می شود – و میراث WHO و MOPH در تلاش برای ایجاد آن هستند.

سرکار خانم دکتر حنان محمد الکواری

سلامت روان جزء اصلی مشارکت ورزش برای سلامتی است و هدف ما این است که نیمکت‌های دوستی مکانی را در طول و بعد از جام جهانی فوتبال فراهم کنند تا ساکنان و بازدیدکنندگان قطر دور هم جمع شوند و از یکدیگر بپرسند آیا شما خوب هستید ؟  و از این فرصت برای شرکت در گفتگو و فعالیت های فیزیکی استفاده کنید .

یادآوری دائمی از اولین جام جهانی در خاورمیانه و جهان عرب

حسن الثوادی ، دبیرکل شورای عالی امنیت، گفت: «ما مفتخریم که از این پروژه حمایت می کنیم و میزبانی جام جهانی فوتبال را بیشتر می کنیم. نیمکت‌ها یادآوری دائمی از اولین جام جهانی در خاورمیانه و جهان عرب هستند و در عین حال اهمیت سلامت روان را در جوامع سراسر کشور ترویج می‌کنند .»

 

دوحه، قطر – 26 مارس: کمیته عالی تحویل و میراث عالیجناب حسن الثوادی دبیرکل و جیانی اینفانتینو رئیس فیفا به عنوان بنیاد فیفا همکاری با Generation Amazing و بنیاد قطر را در 26 مارس 2022 در دوحه قطر اعلام کردند. (عکس از هارولد کانینگهام/فیفا)

مکان نهایی هر یک از 32 نیمکت به زودی اعلام خواهد شد . پس از نصب، اطلاعاتی در مورد نحوه بازدید ساکنان قطر و بازدیدکنندگان از نیمکت‌های ملی خود و سایرین به اشتراک گذاشته می‌شود تا حمایت خود را از ارتقای سلامت روان نشان دهند .

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.




Enter Captcha Here :

تائید دیدگاه فعال است. دیدگاه شما ممکن است کمی طول بکشد تا ظاهر شود.