مـدیرنامـه
رسانه اختصاصی مدیران

نیاز کشور در زمینه لباس محافظتی کادر درمان تامین شد

0 23

رییس سازمان غذا و دارو گفت: نیاز کشور در زمینه لباس‌های محافظتی کادر درمانی با یک چهارم تا یک پنجم قیمت بهترین نمونه خارجی ظرف دو ماه تامین شد و توان صادرات این محصولات نیز در کشور وجود دارد.

به گزارش وزارت بهداشت، محمد رضا شانه ساز روز شنبه در مراسم رونمایی از لباس محافظتی کادر درمانی ساخت ایران افزود: روزهای اول شیوع کرونا در کشور با مشکلات زیادی در تامین اقلام و لوازم حفاظت فردی کادر درمانی روبه‌رو بودیم و در زمینه لباس و پارچه آن کاملا وابسته به خارج از کشور بودیم؛ البته روزانه ۲ تا ۵ هزار دست لباس محافظتی با پارچه وارداتی در کشور تولید می‌شد، اما این نیاز به ۱۰۰ هزار دست در روز رسید.

وی بیان کرد: با کمک صنایع، محققان صنعت نساجی و بسیاری از دستگاه‌های اجرایی توانستیم در مدتی کوتاه با استفاده از پارچه داخلی تا کنون ۷ نوع از لباس محافظتی کادر درمانی در کشور تولید کنیم و آخرین و پیشرفته‌ترین نمونه آن از نوعی پارچه داخلی ساخته می‌شود که چیزی از بیرون به آن وارد نمی‌شود، اما تنفس نیروهای درمانی قابل انتقال به بیرون است.

امروز در مراسمی با حضور وزیر بهداشت، معاون وزیر و رییس سازمان غذا و دارو، رییس اتاق اصناف کشور، رییس بسیج اصناف کشور و جمعی از مدیران وزارت بهداشت، وزارت صمت و سازمان انرژی اتمی، از پیشرفته‌ترین نمونه لباس محافظتی کادر درمانی که در ایران تولید شده رونمایی شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.




Enter Captcha Here :

تائید دیدگاه فعال است. دیدگاه شما ممکن است کمی طول بکشد تا ظاهر شود.