مـدیرنامـه
رسانه اختصاصی مدیران

مرحله داوری طرح های مشترک علمی ایران- ترکیه آغاز شد

0 21

مدیر همکاریهای علمی بین المللی دانشگاه تبریز ضمن اعلام شروع مرحله داوری طرح های مشترک ایران و ترکیه از انتخاب فهرست نهایی طرح ها در اسفند ۱۳۹۸ خبر داد.

به گزارش مرکز همکاری علمی بین المللی وزارت علوم، سعید شجاعی گفت: با عنایت به استقبال خوبی که از فراخوان طرح های مشترک ایران و ترکیه به عمل آمد، دبیرخانه تصمیم به تمدید مهلت ۱۰ روزه به منظور بارگذاری تعداد بیشتری از طرح ها در سامانه دریافت طرح های مشترک گرفت.

در پایان مهلت مقرر و پس از بررسی های اولیه، ۱۳۱ طرح برای ارزیابی به دبیرخانه طرح ها در ایران و ترکیه ارسال شد.

وی گفت: داوری طرح ها از هفته اول دی ۱۳۹۸ آغاز شد. دانشگاه تبریز به عنوان متولی کارگروه ملی همکاری با ترکیه، بعد از ارزیابی های فنی و اولیه کلیه طرح های دریافتی، هر طرح در ایران توسط دو داور و در ترکیه ۳ داور  بررسی خواهد شد و بدین ترتیب هر طرح توسط ۵ داور مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

مدیر همکاریهای علمی بین المللی دانشگاه تبریز افزود: تلاش کردیم برای تسهیل در نحوه انتخاب طرح ها، معیارهای داوری در ایران و ترکیه یکسان سازی شوند و به نظر می رسد با اتمام نتایج ارزیابی، تصمیم برای انتخاب طرح های نهایی با سرعت بیشتری انجام شود.

همچنین در انتخاب داوران ایرانی از پتانسیل تمام دانشگاههای ایرانی زیرمجموعه وزارت عتف  استفاده خواهد شد.

شجاعی گفت: بازه زمانی در نظر گرفته شده برای ارزیابی هیات داوران، پایان دی ۱۳۹۸ خواهد بود و کمیته ای مشترک از وزارت علوم کشورمان و شورای علم و فناوری ترکیه، طرح های منتخب مشترک را تا نیمه اسفند ۱۳۹۸ اعلام خواهند کرد.

منبع : خبرگزاری مهر

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.




Enter Captcha Here :

تائید دیدگاه فعال است. دیدگاه شما ممکن است کمی طول بکشد تا ظاهر شود.