مـدیرنامـه
رسانه اختصاصی مدیران

مراکز نوآوری در استان‌های ساحلی ایجاد می‌ شود

0 29

ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در صدد است که مراکز نوآوری را در استانهای ساحلی ایجاد کند.

به گزارش مدیرنامه از معاونت علمی و فناوری، دریا یکی از ظرفیت‌های مهم فناورانه‌ای است که در اختیار کشورها قرار دارد. راه‌اندازی مراکز نوآوری در استان‌های ساحلی هم یکی از روش‌هایی است که می‌تواند به شکوفایی اقتصادی در این مناطق کمک ‌کند.

طرحی که با تلاش گروه دریایی ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اجرایی می‌شود. در این طرح قرار است مراکز نوآوری در استان‌های ساحلی کشور با هدف ایجاد و تقویت زیست‌بوم نوآوری و کار آفرینی راه‌اندازی شود. به نحوی که هسته‌های فناور مستقر در این مراکز با حمایت و آموزش‌های لازم زمینه‌ساز ایجاد کسب‌وکارهای جدید و شکل‌گیری شرکت‌های دانش‌بنیان و صنایع نرم و خلاق در آینده شوند.

در حال حاضر ۵۰ شرکت دانش‌بنیان و صنایع نرم و خلاق در حوزه دریایی کشور فعالیت می‌کنند. این شرکت‌های ظرفیت بالایی برای توسعه صنعت دریایی کشور دارند. به همین دلیل راه‌اندازی مراکز نوآوری در سواحل کشور هم با همکاری و هم‌افزایی بخش دولتی و این شرکت‌های توانمند اجرایی می‌شود.

 سواحل کشور، صنایع بومی دارند که با ایجاد این مراکز، شرایط برای رشد و بالندگی آنها فراهم می‌شود. همچنین داغ شدن بازار بهره‌گیری از ذخائر موجود در دریا هم یکی دیگر از پیامدهای مثبت این کار است. اتفاقی که بازار داخلی را متنعم و خودکفا می‌کند. بازاری پرسود و بومی.

در همین راستا تبدیل ایده و دانش موجود در دانشگاه‌های کشور هم کاری است که می‌تواند به اجرای این طرح سرعت دهد. این کار به توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان دریایی کمک می‌کند و این صنعت رو به رشد و اقتصادی را به یکی از پایه‌های اصلی درآمدزایی در کشور بدل خواهد کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.




Enter Captcha Here :

تائید دیدگاه فعال است. دیدگاه شما ممکن است کمی طول بکشد تا ظاهر شود.