مـدیرنامـه
رسانه اختصاصی مدیران

محققان هاروارد می‌گویند فاصله گذاری اجتماعی تا دو سال ‌آینده ادامه خواهد داشت

0 19

ویروس کرونا تا کنون به سرعت گسترش یافته است. شیوع کرونا سریع و پرشمار رخ داده و در عرض مدت کوتاهی و بنا بر آمار رسمی بیش از ۲ میلیون نفر را مبتلا کرده است. در حالیکه محققان میگویند آمار مبتلایان بسیار بیش از این است، سوال اساسی تری که مطرح میشود این است که تا چه زمانی شرایط اینگونه خواهد بود؟

محققان در موسسه‌ی بهداشت عمومی «تی.اچ.چان» دانشگاه هاروارد سناریوهایی که در آن موج بیماران مبتلا به ویروس کرونای جدید می‌تواند بیمارستان‌ها و کادر درمانی را با مشکل مواجه کند، آنالیز کردند. این بررسی شامل متغیرهایی بود که آیا افراد مبتلا ایمنی کوتاه‌مدت (یک‌ساله) یا طولانی‌مدت در برابر ویروس پیدا می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری، و به نقل از نیوزویک محققان پذیرفتند که بیماری همه‌گیر کووید 19 آسیب اقتصادی بزرگی به ایالات متحده و سایر کشورها در سراسر جهان زده است. آن‌ها گفتند که تحقیق آن‌ها از سیاست خاصی پیروی نمی‌کند، بلکه در تلاش است تا کارایی گزینه‌های متفاوت برای جلوگیری از «قرار دادن یک بار فاجعه‌آمیز بر دوش سیستم درمانی» را بررسی کند.

محققان «هاروارد» می‌گویند: «فاصله‌گذاری اجتماعی به‌خاطر ویروس کرونا می‌تواند تا سال 2022 ادامه داشته باشد.»

این محققان در آنالیزی که این هفته منتشر شد، می‌نویسند: «یک عامل کلیدی برای موفقیت فاصله‌گذاری اجتماعی، گسترش ظرفیت‌های خدمات درمانی است. برای جلوگیری از بروز فاجعه، تمدید کردن یا استفاده‌ی متناوب از فاصله‌گذاری اجتماعی تا سال 2022 ممکن است نیاز باشد.

پیش‌بینی می‌شود که شیوع مکرر کووید 19 در زمستان بعد از موج اولیه و شدید بیماری اتفاق خواهد افتاد. عوامل بازدارنده‌ی دیگری مانند گسترش ظرفیت خدمات درمانی و یافتن درمان موثر به افزایش موفقیت فاصله‌گذاری اجتماعی و دستیابی سریع‌تر به ایمنی جمعی کمک می‌کند. حتی در صورت وقوع ریشه‌شکنی بیماری، مراقبت و بررسی مداوم باید صورت بگیرد زیرا یک شیوع دوباره تا سال 2024 محتمل است.»

محققان هشدار دادند تجربه‌های بیماری در چین، ایتالیا و ایالات متحده نشان داد که کووید 19 توانایی درهم‌شکستن ظرفیت درمانی کشورهای دارای منابع بالا را نیز دارد. این محققان اضافه کردند که هیچ جهت‌گیری در مورد موافقت یا مخالفت با پایان فاصله‌گذاری اجتماعی در آینده‌ی نزدیک ندارند.

ویروس کرونا تا کنون به سرعت گسترش یافته است. شیوع کرونا سریع و پرشمار رخ داده و در عرض مدت کوتاهی و بنا بر آمار رسمی بیش از ۲ میلیون نفر را مبتلا کرده است. در حالیکه محققان میگویند آمار مبتلایان بسیار بیش از این است، سوال اساسی تری که مطرح میشود این است که تا چه زمانی شرایط اینگونه خواهد بود؟ تحقیقات در مورد صفر تا صد این بیماری هنوز با بسیاری از عدم قطعیت ها ادامه دارد. منشا، انتقال، نوع درگیری و مهمتر از همه درمان این بیماری در هاله ای از ابهام است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.




Enter Captcha Here :

تائید دیدگاه فعال است. دیدگاه شما ممکن است کمی طول بکشد تا ظاهر شود.