مـدیرنامـه
رسانه اختصاصی مدیران

عقلانیت جمعی با ترویج علم محقق می‌شود

0 29

معاون پژوهش و فناوری مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور گفت: عقلانیت جمعی از راه ترویج علم محقق می‌شود، از این رو گفتمان ترویج علم در جامعه با ظرفیت‌های موجود نهادینه می‌شود.

اکرم قدیمی امروز دوشنبه در افتتاحیه کرسی یونسکو در ترویج علم در محل مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور اظهار کرد: بحث فعالیت کرسی از سال ۹۵ آغاز  شد، دانستن، میل و دعوت به دانستن از صفات بارز حقیقت و معرفت است.

وی افزود: موفقیت و توانمندی هر جامعه به همبستگی مردم جامعه بستگی دارد که همبستگی نیازمند باورهای مشترک برای رسیدن به اهداف است.

به گفته معاون پژوهش و فناوری مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور،  کرسی یونسکو که در این مرکز فعالیت خود را از سال ۹۵ آغاز کرد، نه تنها فرصتی برای این مرکز،بلکه  برای کل جامعه علمی است.
قدیمی خاطر نشان کرد: کرسی یونسکو در کشور و مراکز علمی کمک می کند تا در راستای عمومی سازی علم گام برداشته شود و منافع فرصت برای جامعه به ارمغان آید.


وی با توجه به اهمیت کرسی یونسکو در مجامع علمی کشور عنوان کرد: با فعالیت در این کرسی توفیق دستیابی به اهداف فراهم می شود تا در پرتو عقلانیت به جمع تبدیل شویم.

قدیمی در پایان از همه دانشگاهیان دعوت کرد تا به منظور بهره گیری از همه ظرفیت های علمی با کرسی یونسکو همکاری کنند.

“کرسی یونسکو در ترویج علم” هفدهمین کرسی یونسکو در ایران است که در یک دانشگاه یا نهاد تحقیقاتی در حوزه آموزش عالی تشکیل می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.




Enter Captcha Here :

تائید دیدگاه فعال است. دیدگاه شما ممکن است کمی طول بکشد تا ظاهر شود.