مـدیرنامـه
رسانه اختصاصی مدیران

شرکت ۹۰ درصد دانشجویان بین‌المللی در آموزش‌های الکترونیک

0 44

مدیرکل امور دانشجویان بین‌الملل سازمان امور دانشجویان گفت: تاکنون ۹۰ درصد دانشجویان بین‌المللی دانشگاه‌های ایران که به کشور خود بازگشته‌اند، تحت آموزش‌های الکترونیک قرار گرفته‌اند.

عبدالحمید علیزاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار دانشگاه و آموزش ایرنا درباره آموزش مجازی دانشجویان بین الملل شاغل به تحصیل در ایران که هم اکنون به کشور خود بازگشته اند، توضیحاتی ارائه داد.
وی اظهار داشت: در مورد بازگشت دانشجویان بین المللی به کشور به طور طبیعی تابع زمان بازگشایی دانشگاه ها و تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا هستیم؛ اتخاذ هر تصمیمی برای دانشجویان داخل شامل دانشجویان بین المللی نیز خواهد بود.


مدیرکل امور دانشجویان بین المللی سازمان امور دانشجویان تاکید کرد: اگر بازگشایی دانشگاه ها تا پایان نیم‌سال تحصیلی جاری رخ ندهد، به طور عادی امکان بازگشت و تحصیل حضوری دانشجویان بین المللی هم تا آن موقع وجود ندارد اما در مقابل، اطلاع رسانی و ارتباط دانشگاه ها با این دسته از دانشجویان متوقف نشده است.

به گفته این مقام مسوول سازمان امور دانشجویان، بنا بر اطلاعات و اخبار واصله با اقدام شایسته و به موقع دانشگاه ها برای راه اندازی آموزش مبتنی بر بستر الکترونیکی، آموزش مجازی برای دانشجویان داخلی و بین المللی در حال برگزاری است که این امر مزیتی فوق العاده در حفظ ارتباط آموزشی و پشتیبانی در  حوزه دانشجویان بین المللی کشور به شمار می رود.


علیزاده اعلام کرد که بر اساس اطلاعات واصله تاکنون ۹۰ درصد دانشجویان بین المللی دانشگاه های ایران از محل کشور خود در کلاس های آموزش مجازی دانشگاه های محل تحصیل شرکت کردند و آن ۱۰ درصد باقیمانده هم مشکل زیرساختی نظیر عدم دسترسی به اینترنت و … در کشور خود دارند.


مدیرکل امور دانشجویان بین المللی سازمان امور دانشجویان بر ادامه آموزش های مجازی این دانشجویان تا زمان بازگشایی مجدد دانشگاه ها تاکید کرد و گفت: بعد از بازگشایی دانشگاه ها، تلاش می شود دانشجویان بین المللی با کمترین ازدحام به ایران بازگردند که در این زمینه نیز تدابیر لازم اندیشیده می شود.

به گزارش ایرنا، از زمان شیوع ویروس کرونا در کشور، تاکنون ۱۶ هزار دانشجوی بین المللی از ایران به کشورهای خود بازگشته اند. دانشگاه های ایران به علاوه دانشگاه آزاد اسلامی حدود ۴۰ هزار دانشجوی بین المللی دارند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.




Enter Captcha Here :

تائید دیدگاه فعال است. دیدگاه شما ممکن است کمی طول بکشد تا ظاهر شود.