مـدیرنامـه
رسانه اختصاصی مدیران

رویای ایرانی‌ها برای اقامت در گرجستان تبدیل به کابوس شد

0 31

درست پس از خروج آمریکا از برجام و فشار ایالات‌متحده به گرجستان برای ایجاد محدودیت علیه ایرانیان، رفتار مقامات این کشور با هموطنانمان به یکباره تغییر کرد.

بر این اساس، حساب بانکی تجار ایرانی در گرجستان مسدود و محدودیت‌های شدیدی برای گشایش حساب ایرانیان در این کشور اعمال شد. علاوه بر این روند صدور مجوز تردد برای ایرانیانی که ملک در گرجستان خریده بودند هم متوقف شد. همچنین موج عدم پذیرش ایرانیان برای ورود به این کشور شکل گرفت و ایرانیان که حتی برای تفریح به گرجستان می‌رفتند با رفتاری زننده به کشور عودت داده می‌شدند. اوج این اتفاق مربوط به ضرب و شتم یک خانم ایرانی در فرودگاه تفلیس بود که از قضا این فرد قربانی خرید ملک در گرجستان شده بود، چراکه این خانم ایرانی هنگام ورود به فرودگاه تفلیس به جای ارائه رزرو هتل جهت دریافت مجوز ورود، کلید و قبض گاز خانه‌ای را که در تفلیس خریداری کرده‌بود، به افسران گذرنامه این کشور ارائه می‌دهد و پلیس این کشور نیز این مدارک را برای ارائه مجوز ورود به این کشور کافی نمی‌داند و پس از شکل‌گیری یک نزاع در داخل فرودگاه، این فرد را به ترکیه که مبدأ حرکتش بود، باز می‌گرداند.
چوب حراج به املاک ایرانیان خورد
پس از شکل‌گیری تمامی این اتفاقات و بر باد رفتن رؤیای اخذ اقامت در گرجستان، حالا ایرانیان سر خورده از خرید ملک در این کشور که به بن بست دولت این کشور خورده‌اند، تلاش خود را برای فروش املاک و زنده کردن بخشی از دارایی‌شان آغاز کرده‌اند. به نحوی که این روزها بخش مهمی از آگهی‌های سایت‌هایی همچون دیوار و شیپور به فروش املاک این افراد اختصاص پیدا کرده‌است. جالب اینجاست که این افراد برای جلوگیری از ضرر بیشتر، حتی راضی شده‌اند، املاک خود را زیر قیمت هم بفروشند؛ چراکه این روزها شایعه‌ای عجیب در دل تفلیس آنان را دچار تشویش کرده که می‌گوید: «دولت جدید گرجستان، به تأسی از فشارهای امریکا قصد دارد دارایی‌های ایرانیان را مسدود و مصادره کند.»
با این حال همچنان بازار دلالی سودجویان در گرجستان داغ است و این افراد می‌کوشند املاکی را که زیر قیمت از ایرانیان پشیمان خریده‌اند، بالاتر از قیمت به دیگر شهروندان ایرانی بفروشند و همچنان جیب‌های خود را از ناآگاهی برخی هموطنان پر کنند. در همین حال باید گفت که متأسفانه روند خروج سرمایه از کشور به مقصد گرجستان و ترکیه همچنان ادامه دارد و رسانه‌های فارسی زبان و شبکه‌های اجتماعی هنوز در حال تبلیغ برای این سراب برباد رفته هستند.

منبع: روزنامه جوان

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.




Enter Captcha Here :

تائید دیدگاه فعال است. دیدگاه شما ممکن است کمی طول بکشد تا ظاهر شود.