مـدیرنامـه
رسانه اختصاصی مدیران

رشد ۱۰۰ درصدی انتصاب مدیران زن در وزارت کشور

فریبا نظری
0 18

معاون وزیر کشور در امور زنان و خانواده با اعلام رشد ۱۰۰ درصدی این وزارت‌خانه در حوزه انتصاب مدیران زن، گفت: ضروری است ردیف اعتبار مستقلی برای حوزه زنان و خانواده در سال آینده دیده شود.

به گزارش روز پنجشنبه پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، فریبا نظری در نشست مدیران ارشد وزارت کشور با معاون اول ریاست جمهوری با اشاره به بخشنامه صادر شده از سوی دکتر جهانگیری مبنی بر اختصاص یافتن ۳۰ درصد پست های مدیریتی به زنان در سراسر کشور گفت: وزارت کشور رشد ۱۰۰ درصدی در حوزه انتصاب مدیران زن داشته است.

مشاور وزیر کشور با اشاره به اینکه ۱۶ معاون استاندار خانم در ۱۵ استان کشور منصوب شده است؛ گفت: در استان سیستان و بلوچستان دو معاون استاندار زن منصوب شده است.
 نظری با تاکید بر اینکه این مهم با شجاعت و اقتدار وزیر کشور انجام شده است، گفت: کادرپروری خوبی در حوزه مدیران زنان در مجموعه وزارت کشور انجام شده که امید داریم از این ظرفیت ها در سایر مجموعه ها هم استفاده شود.

از سال ۹۷ تا امروز، حدود ۷۰ مدیر کل، ۱۰۰ معاون مدیرکل، ۵۵ بخشدار، ۶۵ معاون فرماندار، ۳ فرماندار خانم در همه استان های کشور مشغول به کار هستند.

مشاور وزیر در امور بانوان و خانواده به حضور ۲۵۰۰ دهیار زن از مجموع ۳۷ هزار دهیار در کشور اشاره کرد و گفت: با آین امار می توانیم بگوییم که در هر استان کشور، حضور زنان را در کسوت های ارشد مدیریتی به صورت معاون استاندار، یا معاون فرماندار و بخش دار شاهد هستیم.

نظری تصریح کرد: در سال ۹۷ با دستور ویژه وزیر کشور برای نخستین بار در دولت دوازدهم، مدیران کل دفاتر زنان و خانواده استانداری های سراسر کشور، عضو شواری توسعه و برنامه ریزی استانداری و ستاد بحران شده اند و به شورای معاونین استانداری هم دعوت می شوند.

وی اضافه کرد: این امر برای تبادل و انتقال مسائل زنان و خانواده در سطح استان ها مفید و ضروری است.
مشاور وزیر کشور به نتیجه مشارکت مدیران زنان در ستاد بحران سیل سال گذشته و کرونای امسال اشاره کرد و با بیان اینکه از ابتدای اسفند پارسال تا امروز با مشارکت ۱۸۰۰ سازمان مردم نهاد در حوزه زنان، خانواده و کودکان که با مدیریت و راهبردی دفاتر زنان و خانواده استانداری ها انجام شده است، گفت: حدود ۸ هزار زن سرپرست خانوار، ۳۰ میلیون ماسک و گان را در کشور تولید کردند که اقدامی بزرگ در کشور محسوب می شود.
مشاور وزیر کشور خاطر نشان کرد: ضروری است که ردیف اعتباری مستقل برای حوزه زنان و خانواده در سال آینده دیده شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.




Enter Captcha Here :

تائید دیدگاه فعال است. دیدگاه شما ممکن است کمی طول بکشد تا ظاهر شود.