مـدیرنامـه
رسانه اختصاصی مدیران

رسوایی هواوی ; استفاده مجدد از تصاویر جعلی در تبلیغات گوشی

0 17

بارها در سال های گذشته شرکت هواوی به استفاده از تصاویر جعلی در تبلیغات برای نشان دادن کیفیت دوربین ها متهم شده است. هربار مسئولین این شرکت از کاربران عذرخواهی کرده و توضیح کوتاهی داده اند. حالا دوباره امسال هم این موضوع تکرار شده است.

به تازگی برای تبلیغ مسابقه عکاسی در ویبو یک ویدیوی تبلیغاتی از تصاویری که با دوربین های گوشی های این شرکت گرفته شده بود، پخش شد. اما یک کاربر دست هواوی را رو کرده است

رسوایی هواوی توسط کاربر زیرک

Jamie-hua کاربری است که هواوی را رسوا کرده است. او که در سال ۲۰۱۸ موفق شده بود در مسابقه عکاسی آیفون جایزه نفر دوم را برنده شود، متوجه جعلی بودن یکی از تصاویر این ویدیوی تبیلغاتی شد. در حال حاضر این عکس روی سایت ۵۰۰px قابل مشاهده است. عکاس این اثر هم Su Tie می باشد. این تصویر با استفاده از دوربین DSLR نیکون D850 ثبت شده است.

جالب اینجاست که Jamie-hua به جز این عکس، به چندین عکس مشکوک دیگر هم اشاره کرده است اما برای اثبات دقیق سرقتی بودن آنها دلایل موثقی ارائه نکرده است.

عذرخواهی رسمی

شرکت هواوی در واکنش به این رسوایی مجبور به عذرخواهی رسمی شده است. در توجیه این عمل هم گفته شده که تدوینگر ویدیوی تبلیغاتی به اشتباه از این عکس استفاده کرده است. عکس مذکور هم از ویدیوی تبلیغاتی این شرکت حذف شده است.

هرچند بروز چنین اشتباهی ممکن است؛ اما این اولین باری نیست که این شرکت چینی اشتباهاتی از این دست انجام می دهد! پیشتر هم تصاویر دوربین DSLR  به‌ عنوان عکس‌های گوشی‌ هواوی ارایه شده بود. کافی است نگاهی به تبلیغات گوشی‌های هواوی P9، نوا ۳ و P30 در گذشته بیندازید. البته در آن تبلیغات هم صراحتا گفته نشده بود که این تصاویر را دوربین های گوشی هواوی ثبت کرده اند.

به هر حال به نظر می رسد دوربین های این گوشی ها به قدر کفایت دارای کیفیت هستند تا این شرکت نیازی به استفاده از تصاویر جعلی نداشته باشد. اما این رفتار باعث ایجاد حس بدبینی در کاربران نسبت به این شرکت خواهد شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.




Enter Captcha Here :

تائید دیدگاه فعال است. دیدگاه شما ممکن است کمی طول بکشد تا ظاهر شود.