مـدیرنامـه
رسانه اختصاصی مدیران

درخواست مجوز بازاریابی یک دارو در اروپا برای درمان کرونا

0 33

آژانس دارویی اروپا (EMA) با توصیه صدور مجوز بازاریابی «رمْدسیویر – Remdesivir » ، داروی ضد ویروس، برای درمان کرونا در سطح اتحادیه اروپا اعلام کرد: این نخستین دارو برای درمان کووید-۱۹ است که برای صدور مجوز در اتحادیه اروپا توصیه می‌شود.

به گزارش روز پنجشنبه تارنمای مجله «کاپیتال» فرانسه، آژانس دارویی اروپا (EMA) خواستار صدور مجوز «بازاریابی مشروط» برای این داروی ضد ویروس در سطح اتحادیه اروپا شده است.

این آژانس که در لاهه مستقر است خاطرنشان کرد این توصیه باید از سوی کمیسیون اروپا مورد تصویب قرار گیرد.

کاپیتال نوشت: به دنبال اعلام مجوز استفاده اورژانسی از این داور توسط آژانس دارویی آمریکا (FDA) در یکم ماه می/  ۱۲ اردیبهشت در بیمارستان‌های این کشور و پس از آن توسط ژاپن، اروپا هم تصمیمی مشابه در نظر دارد.

در حالی که استفاده از این دارو برای درمان ابولا بیهوده شناخته شده، توسط انیستیتو «گیلیاد – Gilead  » آمریکا توسعه یافته و اولین درمانی است که طبق نتایج یک کارآزمایی بالینی، در بهبود بیماران بستری مبتلا به کووید- ۱۹ هر چند به طورمتوسط اثربخشی داشته است.

رمْدسیویر که در آغاز با کد دارویی  GS-۵۷۳۴ شناخته می‌شد، یک داروی ضد ویروس جدید از خانواده آنالوگ‌های نوکلئوزید است. این دارو را شرکت دارویی گیلیاد به منظور درمان بیماری ویروسی ابولا و عفونت‌های ویروس ماربورگ ساخت، اما به ‌تدریج مشخص شد که خاصیت ضد ویروسی علیه سایر ویروس‌های تک‌رشته‌ای RNA نظیر ویروس سین‌سیشیال تنفسی، ویروس خونین، ویروس تب لاسا، ویروس نیپا، ویروس هِـندرا و خانواده کروناویروس‌ها شامل کروناویروس مرس و سارس را هم دارد.

 ‌اکنون این دارو بر روی کروناویروس سندرم حاد تنفسی ۲ و عفونت‌های هنیپاویروس در حال مطالعه و بررسی است. بر پایه موفقیت در درمان سایر انواع کروناویروس‌ها، شرکت گیلیاد این دارو را در اختیار پزشکان آمریکایی که مشغول درمان یک فرد مبتلا به کووید-۱۹ در شهرستان اسنوهومیش، واشینگتن بود قرار دادند و تعدادی از آن، نیز برای انجام کارآزمایی بالینی بر روی افراد مبتلا به فرم خفیف و شدید بیماری در چین در اختیار مقامات آن کشور قرار گرفت.

این مجوز در حالی توصیه شده که امروز، سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد: از زمانی که در اروپا، کشورها شروع به کاهش محدودیت‌های اعمالی به منظور مقابله با ویروس مرگبار کرونا کردند، این قاره شاهد افزایش موارد ابتلا به بیماری کووید-۱۹ بوده است.

« هانس کلوژ – Hans Kluge» مدیر بخش اروپایی سازمان بهداشت جهانی روز پنجشنبه به خبرنگاران گفت: هفته گذشته، برای نخستین بار در ماه، اروپا افزایش موارد ابتلای هفتگی را تجربه کرد.

به گفته او، ۳۰ کشور در مدت دو هفته گذشته افزایش موارد ابتلای تجمعی جدید را شاهد بودند.

کلوژ گفته در ۱۱ مورد از این کشورها، انتقال سریع{ویروس} به تجدید حیات بسیار چشمگیری منجر شده که در صورت نبود کنترل، سیستم‌های بهداشتی در اروپا را یک بار دیگر وارد آستانه فشار خواهد کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.




Enter Captcha Here :

تائید دیدگاه فعال است. دیدگاه شما ممکن است کمی طول بکشد تا ظاهر شود.