مـدیرنامـه
رسانه اختصاصی مدیران

دانشگاه تهران بابت رفتار عضو هیأت علمی خود عذرخواهی کرد

0 69

دانشگاه تهران بابت رفتار خارج از عرف یکی از اعضای هیأت علمی پردیس ابوریحان این دانشگاه که هنگام آموزش مجازی و به صورت فایل صوتی صورت گرفت، عذرخواهی کرد.

«احمدرضا خضری» مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه تهران در گفت وگویی که شامگاه جمعه در پایگاه اطلاع رسانی این دانشگاه منتشر شد، درباره اقدامات انجام شده پس از اطلاع از موضوع، گفت: پس از انتشار این فایل صوتی، با دستور ریاست دانشگاه، موضوع به پردیس ابوریحان ارجاع و توسط مرکز فناوری‌های دیجیتالی دانشگاه بررسی و متأسفانه صحت انتساب این فایل به یکی از اعضای هیأت علمی این پردیس مورد تأیید قرار گرفت.

وی افزود: دانشگاه تهران، صرف ‌نظر از هر دلیلی که موجب سر زدن این رفتار توسط یکی از اعضای هیأت علمی‌ صورت گرفته، از این رفتار اظهار تأسف کرده و به سهم خود از عموم دانشجویان، استادان و جامعه علمی کشور عذرخواهی می‌ کند.

مشاور رییس دانشگاه تهران ادامه داد: به دستور ریاست دانشگاه، ادامه تدریس این عضو هیأت علمی متوقف شده و موضوع از طریق اتوماسیون اداری دانشگاه به وی ابلاغ شد. بنابر این تا رسیدگی به تخلف صورت گرفته و اعلام نتیجه، این فرد اجازه تدریس در دانشگاه را نخواهد داشت‌.

خضری درباره دیگر پیگیری‌های صورت گرفته نیز تصریح کرد: با توجه به اهمیت موضوع و بنا به درخواست شورای صنفی دانشجویان و پس از تأیید واحد محل خدمت عضو هیأت علمی یاد شده، بر اساس مقررات دانشگاه و آموزش عالی، تخلف ایشان با قید فوریت به هیأت بدوی رسیدگی به تخلفات انتظامی اعضای هیأت علمی ارجاع شد. همچنین مقرر شد این هیأت در اسرع وقت و بر اساس مقررات به این تخلف رسیدگی کند و نتایج بلافاصله به اطلاع عموم دانشگاهیان خواهد رسید.

مدیرکل حوزه ریاست دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: برای دانشگاه تهران به عنوان نماد آموزش عالی کشور، هیچ‌گونه رفتاری که شأن دانشگاه و دانشجویان را خدشه‌دار کند از جانب هیچ‌ فردی پذیرفته نیست. از این‌ رو به این عضو هیأت علمی توصیه می‌ شود مراتب عذرخواهی از رفتار و گفتار خارج از عرف خود را رسماً اعلام کند. البته مسؤولان پردیس ابوریحان دانشگاه تهران به عنوان محل خدمت این عضو هیأت علمی در ساعات اولیه انتشار این فایل صوتی، عذرخواهی رسمی خود را اعلام کرده بودند.

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه ایرنا، این در حالی است که پیش از این شورای صنفی دانشگاه تهران در نامه‌ای به «محمود نیلی‌آبادی» رییس دانشگاه به بی‌احترامی این عضو هیأت علمی پردیس ابوریحان اعتراض کرده بود.

در بخشی از نامه شورای صنفی دانشگاه تهران آمده است: بد روزگار و کم ظرفیتی افرادی که اعتبار کاذب، آنان را اسیر نفس کرده، کار را به جایی رسانده که چند روز پیش یکی از اعضای هیأت‌علمی دانشگاه تهران در کلاس مجازی، بعد از تهمت جدی به شورای صنفی، توهین‏‌ها و تهمت‏‌هایی به دانشجویان می‏ زند. البته ما به جز در جایی که لازم است، از شرح تمام آن شرم داریم و به انتقال غیر مستقیم آن اکتفا می ‏کنیم.

در این نامه افزوده شده: جناب آقای دکتر نیلی، شما و تمام مسؤولان دانشگاه تهران می‏ دانید که عضویت و فعالیّت در شورای صنفی ذره‏‌ای سود مادی یا جایگاهی خاص عاید اعضا نکرده و نمی کند؛ همچنین ‏می‏ دانید در حالی که این عضو هیأت علمی دانشگاه از بدون پشتوانه بودن شورای صنفی صحبت می‏ کند، برای نخستین بار، تشکیل این شورا منوط به رأی حداقل یک چهارم دانشجویان شد.

 این نامه یادآور شده که توهین به شورای صنفی، تهمت به حداقل ۲۵ درصد دانشجویان این دانشگاه است که در کلام این به اصطلاح استاد نیز توهین به شورا منجر به توهین به دانشجو شده است.

در نامه شورای صنفی دانشگاه تهران آمده: ما به عنوان شورای صنفی دانشگاه تهران، اگرچه حق اعاده‏‌ حیثیت را برای خود محفوط داریم، امّا از شخصی که به شأن جایگاه خود و مخاطبان آگاه نیست و به غلط در این جایگاه نشانده شده، توقع عذرخواهی نسبت به این شورا را نداریم و نجاتش را به قرآن واگذار خواهیم کرد. اما به عنوان دانشجو و نماینده‏‌ دانشجویان، این چنین توهین هایی به دانشجویان را رفتاری زشت، وقیحانه و زننده و بدعتی اسفبار و خطرناک دانسته که به شأن و منزلت و حرمت تمام مجموعه‏‌ی دانشگاه آسیب وارد خواهد کرد.

ایرنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.




Enter Captcha Here :

تائید دیدگاه فعال است. دیدگاه شما ممکن است کمی طول بکشد تا ظاهر شود.