مـدیرنامـه
رسانه اختصاصی مدیران

جهت شاخص بورس در بازار امروز به کدام سمت است؟

0 37

حمله بامداد روز گذشته پهپاد آمریکایی به کاروان سردار سلیمانی و معاون حشد الشعبی که با دستور ترامپ به وقوع پیوست علاوه بر تحت شعاع قرار دادن قیمت‌ها در بازارهای جهانی با واکنش های بسیاری از سوی مقامات ارشد در سراسر دنیا روبرو شد که زمینه نگرانی فعالان بازار سرمایه در راستای معاملات امروز را فراهم کرده است.

«امیرعلی امیر باقری» امروز در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا پیش بینی خود از وضعیت معاملات امروز  بورس اینگونه بیان کرد: با اتفاقی که روز گذشته رخ داد تا حدودی ریسک کل در بازار افزایش پیدا کرد که به دنبال چنین اتفاقی شاهد افزایش نرخ بازدهی مورد انتظار و کاهش p/e (نسبت قیمت به درآمد) بازار خواهیم بود.

وی ادامه داد: به طور معمول رخ دادن چنین اتفاقاتی در کشور تاثیر خود را بر سرمایه گذارانی می گذارد که نگاه کوتاه مدت بر بازار دارند و در مقابل افرادی که با نگاه میان مدت و بلند مدت وارد بازار می شوند از رفتار هیجانی در چنین شرایطی پرهیز خواهند کرد.

امیرباقری خاطرنشان کرد: به نظر می رسد که در معاملات امروز بازار با فشار از سوی سرمایه گذاران روبرو شود و در اواسط بازار فشار عرضه با تقاضایی که از سمت سهام بنیادی و شاخص ساز به وجود می آید متعادل شود اما همه این مسایل بستگی به  نحوه حمایت از بازار از سوی صنایع بزرگ بازار دارد.

این کارشناس بازار سرمایه خاطرنشان کرد: اتفاق روز گذشته در میان مدت و بلند مدت تاثیر چندانی را بر بازار نمی گذارد زیرا این اتفاق تاثیرگذار بر اقتصاد و سیاست کل کشور نیست و فقط باعث افزایش ریسک کل و خارج بازار می شود.

وی گفت: شاخص های بازار آمریکا بعد از این اتفاق با یک درصد افت مواجه شدند و قیمت نفت تا ۵ درصد افزایش پیدا کرد که این موضوع به طور عمده ناشی از ریسک کل است و انتظار می رود در میان مدت و بلند مدت چنین ریسک تاثیر خود را از دست بدهد.

امیرباقری گفت: با بیانیه ای که از سوی شورای امنیت ملی صادر شد تا حدود زیادی ریسک اتفاقات تاثیرگذار بر  بازار و کلیت کشور کاهش پیدا کرد اما باید این حق مشروع را در هر زمان و مکانی در نظر گرفت که می توان پاسخ قاطعی را به این حرکت داد.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: ما اکنون در یک جنگ نرم قرار داریم، پایگاه اقتصادی یکی از مهمترین پایگاه های این جنگ محسوب می شود که همیشه مورد سوءقصد دشمن قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه بازار سرمایه به عنوان یکی از ارکان اقتصاد کشور همیشه قادر به ایفای نقش در شاخص‌های مختلف بوده است، اظهار داشت: انتظار می رود تا با حمایت از بورس و سرمایه سرمایه گذاران، رکن اساسی اقتصاد کشور بتواند اعتبار خود را برای سرمایه گذاران و تامین مالی شرکت ها حفظ کند.

امیرباقری ابراز امیدواری کرد که امروز در معاملات بازار رفتار هیجانی طیفی از سرمایه گذاران توسط حقوقی های بازار کنترل و هیجان در بازار فروکش کند تا سرمایه گذاران بتوانند با نگاه عقلانی خود به سرمایه گذاری در این بازار ادامه دهند.

این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه با ظرفیت‌های موجود در کشور می توان نسبت به آینده خوشبین بود، گفت: به نظر می رسد کشور با استفاده و مدیریت صحیح از این ظرفیت ها در یک روند بلند مدت رو به رشد قرار گیرد که این مسیر رشد با مشارکت همه ارکان از جمله بازار سرمایه میسر خواهد بود.

منبع : ایرنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.




Enter Captcha Here :

تائید دیدگاه فعال است. دیدگاه شما ممکن است کمی طول بکشد تا ظاهر شود.