مـدیرنامـه
رسانه اختصاصی مدیران

تولید ماسک در کشور بیش از ۳ هزار برابر شد

0 21

مدیرکل دفتر برق و الکترونیک و لوازم خانگی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: تولید انواع ماسک در کشور از نخستین روزهای شیوع کرونا در ابتدای اسفندماه تاکنون دست کم سه هزار برابر شده و مشکلی از بابت تولید این کالا وجود ندارد.

«کیوان گردان» ‌امروز (دوشنبه) در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: در ابتدای شیوع کرونا در آغازین روزهای اسفندماه پارسال، روزانه تنها ۲۰۰ هزار عدد ماسک در کشور تولید می‌شد، اما امروز حداقل ۵۰ واحد صنعتی روزانه بیش از ۶ میلیون عدد ماسک تولید می‌کنند.

به گفته این مقام مسوول، در صورتی که آمار تولید گروه‌های جهادی، مردمی، بسیج، اصناف و نیروهای مسلح را به آن اضافه کنیم، با عدد به مراتب بزرگتری مواجه هستیم و از این نظر به آحاد جامعه برای تامین بودن ماسک مورد نیاز برای مقابله با ویروس کرونا اطمینان خاطر می‌دهیم.

وی خاطرنشان‌کرد:‌ وزارت صنعت با جلوگیری از صادرات مواد اولیه مورد نیاز تولید ماسک (همزمان با روزهایی که خارجی‌ها به ما ماسک نمی فروختند)، همچنین فعال‌سازی واحدهای تولیدی زیادی که امکان تولید ماسک داشتند، تامین ماشین‌آلات مورد نیاز آنها، مهندسی معکوس و ایجاد خطوط جدید تولید ماسک، برقراری شیفت‌های جدید کاری در کارخانجات به منظور افزایش تولید، تسریع در ورود ماشین‌آلات مورد نیاز به کشور با هواپیما به جای کشتی و ترخیص آنها در کمترین زمان ممکن، در تولید این کالای بهداشتی مورد نیاز جامعه اقدامی جهادی کرد.

گردان بیان‌داشت: در مورد ماسک، به دلیل نیاز بازار داخل، بجز ماسک N۹۵ که در مقطعی صادرات آن اجازه داده شد، صادراتی انجام نمی‌شود.

وی ادامه‌داد: در خصوص مواد ضدعفونی‌کننده نیز مشکل خاصی در تولید وجود ندارد و به وفور در داروخانه‌ها و سایر مراکز یافت می‌شود.

مدیرکل دفتر برق و الکترونیک و لوازم خانگی وزارت صنعت یادآوری‌کرد:‌ اگر الکل مورد نیاز تولید مواد ضدعفونی‌کننده از محل واردات باشد، امکان صادرات دارند و این مهم به دلیل ارزآوری و همچنین کاهش نیافتن ذخایر الکل کشور اجازه داده شده است.

به گزارش ایرنا، روز گذشته «حسین مدرس خیابانی» ‌ سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت در صحن علنی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت:‌ در حالی که در ابتدای اسفندماه پارسال محدودیت‌های زیادی در تامین اقلام مواجه بودیم، اما امروز با بسیج همگانی از یک واردکننده این اقلام به صادرکننده تبدیل شده‌ایم.

وی بیان‌داشت: در حوزه لباس‌های پرستاری ۷۰۰ هزار دست لباس دپو شده و صادرات می‌شود و علاوه بر آن صادرات ونتیلاتور و دستگاه های اکسیژن‌ساز را در برنامه داریم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.




Enter Captcha Here :

تائید دیدگاه فعال است. دیدگاه شما ممکن است کمی طول بکشد تا ظاهر شود.