مـدیرنامـه
رسانه اختصاصی مدیران

تفاهم‌نامه همکاری میان سازمان فناوری اطلاعات و سازمان نظام صنفی رایانه‌ای

مراسم امضای تفاهم‌نامه میان سازمان فناوری اطلاعات ایران و سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور برگزار شد.

0 65,657

مراسم امضای تفاهم‌نامه میان سازمان فناوری اطلاعات ایران و سازمان نظام صنفی رایانه‌ای و همچنین اعطای گواهینامه مرکز داده به 5 مرکز مجاز با حضور رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران، برگزار شد.

منکرسی معاون سیاست‌گذاری و اعتبار بخشی فناوری اطلاعات گفت: حوزه زیرساخت‌های اطلاعاتی مراکز داده، ارائه دهندگان خدمات، میزبانی داده و خدمات ابری شاهد اعطای گواهینامه پنج مرکز داده هستیم.

او با اشاره به این که این مراکز داده با بالا بردن کیفیت سرویس خود می‌توانند خدمات رسانی بهتری داشته باشند، گفت: در همین راستا مصوبات و مقرراتی که قبل از این وجود داشته در حال اصلاح است با توجه به تغییراتی که در این مدت رخ داده است نیازمند تغییراتی در مصوبه ۲۴۷ هستیم.

منکرسی افزود: ارائه دهندگان خدمات ابری در این مصوبه به  رسمیت شناخته شده اند وخدماتی را می‌توانند دریافت کنند.

او توضیح داد: لازم است یک رتبه بندی اولیه شکل بگیرد که دوستان بتوانند کار خود را روز به روز ارتقاء دهند و به استاندارد‌های بین المللی نزدیک شوند.

معاون سیاست‌گذاری و اعتبار بخشی فناوری اطلاعات گفت: حوزه نرم افزار‌های رایانه‌ای نیازمند بازنگری و تحول است، لازم است با توجه به نیاز روز تغییراتی انجام دهیم و بتوانیم نظام رتبه بندی و ارتقای نرم افزار را هم در گام اول با شناخت فضا و محصولات، راه اندازی کنیم.

او در پایان صحبت هایش گفت: در‌های سازمان باز است و از نوآوری‌ها و ایده‌ها در این زمینه حمایت می‌کنیم.

حسن هاشمی، رئیس سازمان نصر بیان کرد: سازمان نظام صنفی رایانه‌ای بازوی تعامل دولت و بخش خصوصی است امیدواریم با ارتباط خوبی که با سازمان فناوری اطلاعات داریم بتوانیم گام‌های بزرگی برای کشور برداریم.

او با تاکید به استانداردسازی‌های بین‌المللی ادامه داد: گام‌هایی برای شناسنامه دار کردن بخش‌های مختلف برداشته ایم سعی داریم بخش عمده‌ای از صنعت آی تی را شناسنامه دار کنیم.

هاشمی گفت: با این تفاهم‌نامه کمک بزرگی به صنعت نرم افزار می‌کنیم، تا شرکت‌های نرم افزار بتوانند محصولات خود را به شرکت‌ها و بانک‌ها ارائه کنند.

«محمد خوانساری»، رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران، در راستای این مراسم اظهار داشت: ما در دولت موظف به ارائه خدمات مختلف با همکاری بخش خصوصی هستیم.

وی بیان داشت: ما شروع خدماتی را از سال های قبل داشتیم و آن هم در بحث نرم افزار بوده است که در این زمینه قانونی از سال 79 مصوب شده است که درباره پدیدآورندگان نرم افزار بوده و لازم است در آن تغییراتی ایجاد شود و بازبینی قانون یکی از مواردی است که ما مدنظر داریم.

خوانساری افزود: یکی از مواردی که باید به آن توجه و رعایت شود، حفظ حقوق پدیدآورندگان نرم افزار است. دستگاه‌های دولتی که نرم افزار استفاده می‌کنند مطابق قانون باید گواهی سلامت نرم افزار را  پیش از استفاده دریافت کنند.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات در پایان سخنانش عنوان کرد که همکاری‌ها با سازمان نصر پیش‌تر از این هم وجود داشته است و امیدواریم این تفاهم‌نامه، همکاری‌ها را در حوزه شناسایی ارزیابی و طبقه بندی نرم افزار‌ها تسریع و اثر بخشی آن را بیشتر کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.




Enter Captcha Here :

تائید دیدگاه فعال است. دیدگاه شما ممکن است کمی طول بکشد تا ظاهر شود.