مـدیرنامـه
رسانه اختصاصی مدیران

ترس مردم فرانسه از بیکاری بیشتر از ابتلا به کروناست

0 15

به دنبال پیامدهای اقتصادی ناشی از بحران شیوع کرونا، ترس از بیکاری در فرانسه به شدت افزایش یافته به گونه‌ای که براساس نظرسنجی منتشر شده، مردم این کشور از آینده شغلی خود بیشتر از ابتلا به بیماری همه‌گیر کووید-۱۹ نگران هستند.

به نوشته روزنامه لوپاریزین فرانسه، اگرچه بحران شیوع کرونا به تدریج در حال رخت بستن از جهان است اما آثار به جامانده از آن به ویژه بر پیکره اقتصاد جهان بسییار ناگوار است.
در زمان قرنطینه، فرانسوی‌ها درباره بحران سلامت و وضعیت اقتصادی، دغدغه برابری داشتند؛ اما پس از لغو قرنطینه، مساله اقتصاد به نگرانی اصلی عموم مردم مبدل شده است.

براساس نظرسنجی موسسه بین‌المللی ایفوپ (IFOP)، ۷۹ درصد فرانسوی‌ها نگران بحران اقتصادی ناشی از شیوع کرونا بوده و فقط ۲۱ درصد همچنان نگران همه‌گیری کرونا هستند. این در حالی است که مطالعات انجام شده این موسسه در سه هفته گذشته نشان داد، ۵۸ درصد فرانسوی‌ها نگران شرایط ناگوار اقتصادی و ۴۲ درصد نگران از بیماری کووید-۱۹ بودند.

شبکه تلویزیونی بی‌اف‌ام نیز اعلام کرد، براساس مطالعات انجام شده در موسسه ملی آمار و مطالعات اقتصادی (Insee) با وجود از سرگیری فعالیت‌های  اقتصادی در فرانسه، تولید ناخالص داخلی این کشور در سه ماهه دوم سال جاری تا ۲۰ درصد کاهش خواهد یافت.

در همین رابطه وزیر دارایی فرانسه به دنبال همه‌گیری کرونا، رکود اقتصادی ۱۱ درصدی را برای این کشور در سال ۲۰۲۰ پیش‌بینی کرد.
«برونو لو مر» در گفت‌وگو با شبکه رادیویی «آر.ت.ال» فرانسه تصریح کرد، شوک اقتصادی ناشی از شیوع کرونا در فرانسه بسیار غیرمنتظره است.   

کارشناسان و تحلیلگران اقتصادی، دلیل سیر صعودی دغدغه فرانسوی‌ها درباره وضعیت اقتصادی را سونامی ورشکستگی، بیکاری و رکود اقتصادی ناشی از بحران شیوع کرونا می‌دانند.

طبق آمار اعلام شده، از ابتدای شیوع کرونا در فرانسه تاکنون، بیش از ۱۸۹ هزار و ۲۲۰ نفر به کرونا مبتلا شده که از این تعداد افزون بر ۲۸ هزار و ۸۳۰ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.




Enter Captcha Here :

تائید دیدگاه فعال است. دیدگاه شما ممکن است کمی طول بکشد تا ظاهر شود.