مـدیرنامـه
رسانه اختصاصی مدیران

تدکس دانشگاه تهران، رویداد لحظات ملموس

0 59

رویداد پیش رو، دومین رویداد تدکس دانشگاه تهران به شمار می‌رود که با فعال‌سازی مجدد مجوز سازمان جهانی تد مجدداً فعالیت خود را این بار، باقوت بیشتر آغاز نموده است.

رویداد تدکس چیست

هدف اصلى رویداد تدکس (TEDx)، گسترش ایده‌ها در قالب سخنرانی‌های کوتاه و قدرتمند (کوتاه‌تر از 18 دقیقه) می‌باشد. ذهن‌های خلاق جامعه در موضوعات متنوع، گاهى به ایده‌هایى نوآورانه و تحول گرایانه می‌رسند که اگر آن‌ها را در بسترى مناسب براى بقیه ارائه کنند، می‌توانند تغییراتی را در نوع نگرش، رفتار و ارتباطات دیگر افراد جامعه ایجاد کنند. فراهم نمودن فرصتی مناسب براى عرضه ایده‌هاى گوناگون، هدف اصلى رویداد تدکس است.

رویداد تدکس دانشگاه تهران چگونه برگزار خواهد شد!

رویـداد تدکس دانشگاه تهران، روز 8 اسفندماه 1399 با شعار «لحظات ملموس» به‌صورت آنلاین برگزار می‌شود. این همایش، با همکارى و انـرژى دانشجویان مستعد و مبتکرى اجـرا می‌شود که داوطلبانه با تیم برگزارى همایش همکارى می‌نمایند. اولین رویداد تدکس دانشگاه تهران، «دنیاى قشنگ نو» بود که در 20 آبان ماه 94 برگزار شد. رویداد پیش رو، دومین رویداد تدکس دانشگاه تهران به شمار می‌رود که با فعال‌سازی مجدد مجوز سازمان جهانی تد مجدداً فعالیت خود را این بار، باقوت بیشتر آغاز نموده است.

این رویداد مجموعه‌ای از 9 سخنرانی، اجرای موسیقی میان برنامه‌ها با هنرمندی آقای هادی حدادی، خواننده خوش‌ذوق جوان و ارائه میزبان برنامه، جناب آقای منصور ضابطیان، تهیه‌کننده، کارگردان، مجری رادیو و تلویزیون، نویسنده و روزنامه‌نگار توانمند کشورمان خواهد بود که با کلام شیوا و اثربخششان پیوند میان بخش‌های متنوع رویداد را هدایت خواهند کرد.

تم رویداد

موضوعات موردبحث سخنرانان در لایه زیرین از طریق ریسمانى که، در اکثر همایش‌های TEDx، همان شعار رویداد است به یکدیگر متصل می‌شوند. انتخابى که در نگاه اول شاید به چشم مخاطب رویداد، نیامده اما شعار و یا قالب همایش مخاطب را به چالش کشیده و او را به اندیشه پیرامـون موضـوعات و یافتن نقاط اتصال میان آن‌ها دعوت می‌کند.

دلیل انتخاب شعار «لحظات ملموس» این بوده که در زندگی همه‌ی ما اتفاق‌های عجیب‌وغریب زیادی رخ می‌دهد. از پس این اتفاق‌ها، لحظاتی پر از احساس‌های ناب و تکرار نشدنی را تجربه می‌کنیم که گاهی به‌سختی می‌توان بارنگ و لعابی از واژه‌ها آن را توصیف کرد. سخنرانان این رویداد، لحظات منحصربه‌فردشان را با کلام‌ ملموس می‌کنند تا بتوانیم دقایقی از تجربه‌‌شان را لمس کنیم.

سخنرانان رویداد

این رویداد متشکل از 9 سخنران در حوزه‌های مختلف هنر، موسیقی، ورزش، مسئولیت اجتماعی، سیاست و کارآفرینی است. هدف از دعوت هر سخنران تزریق دیدی جدید و نگاهی جدی به حوزه‌های مختلف است. رویکرد اصلی تدکس دانشگاه تهران، بحث امید و مسئولیت است و سعی شده در قالب این رویداد افقی جدید پیش روی افراد باز شود. ازاین‌روی از مهمانانی دعوت‌شده که به‌مراتب کارهای مهمی انجام داده‌اند اما ممکن است تاکنون فرصت سخنرانی نداشته‌اند و باور داریم وجود چنین سخنرانانی می‌تواند حرف‌هایی جدیدی برای جامعه در برداشته باشد. 

در تدکس دانشگاه تهران، آقای «حیدر (حیدو) هدایتی» خواننده و نوازنده خوش‌ذوق جنوبی، یکی از سخنرانان ما هستند که قصد دارند در مورد زندگی به‌مثابه‌ی یک اثر هنری صحبت کنند.

سرکار «خانم نیکو جاوید پور» کارآفرین کشورمان، سخنرانان دیگر ما هستند که در نظر دارند در مورد تأثیر بوی آدم‌ها در روابط صحبت کنند. آقای «احسان عبدی پور»، نویسنده و کارگردان جوان که به‌واسطه عملکرد موفقش در عرصه تولید پادکست توانسته طرفداران بسیاری را به دست آورد قرار است سخنرانی داشته باشند تحت عنوان وزارت داستان.

از دیگر سخنرانان رویداد می‌توان سرکار خانم «نگار سماک نژاد» دونده‌ی فوق استقامت، مربی دو و عضو هیئت‌علمی دانشگاه را نام برد که قصد دارند در مورد تأثیر دوی استقامت در زندگی خودشان صحبت کنند.

و اما جناب آقای «دکتر محمد فاضلی»، جامعه‌شناس ایرانی، عضو هیئت‌علمی دانشگاه شهید بهشتی، مشاور وزیر نیرو و رئیس مرکز امور اجتماعی منابع آب و انرژی که قرار است از جایگاه فردی که تجربه‌های متعددی در لایه سیاست‌گذاری در ایران داشته در خصوص پیچیدگی‌های حکمرانی در ایران که دغدغه اصلی همه ما به‌ویژه در این روزهای سخت هست، صحبت کنند.

همچنین آقای «حمید نکویی» طراح صنعتی، از دیگر سخنرانان ما هستند که قصد دارند در مورد اهمیت یادگیری تفکر دیزاین برای کودکان و نوجوانان صحبت کنند. سرکار خانم «فاطمه اشرفی» فعال اجتماعی در نظر دارند تجاربشان در مورد مسئولیت اجتماعی شرکتی در صنعت سفر و گردشگری را با ما به اشتراک بگذارند.

آقای «امید موسوی»، کارآفرین جوان و موفق کشورمان در مورد تاثیر فناوری­های نوین در خلق ثروت سخنرانی خواهند داشت. در انتها آقای «آرش غفوری» فردی خلاق و نوآور نیز قصد دارند در مورد تجارب شخصی شان که منجر به ایجاد نگرشی جدید در محیط افراد شده سخنرانی داشته باشند.

در این روزهای سخت بر این باوریم که چنانچه کنار یکدیگر باشیم امید و جوانه های امید به زودی دوباره به کشور ما باز می­گردد.

کد تخفیف اختصاصی مخاطبان مدیرنامه : TEDxUoT_Modirnameh

لینک ثبت نام در رویداد از طریق سایت ایوند

رویداد تدکس دانشگاه تهران

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.




Enter Captcha Here :

تائید دیدگاه فعال است. دیدگاه شما ممکن است کمی طول بکشد تا ظاهر شود.