مـدیرنامـه
رسانه اختصاصی مدیران

با شمارش معکوس جام جهانی 2022 قطر ؛ “قابلیت دسترسی” در مرکز توجه

فیفا رویداد ویژه ویژگی‌های قابلیت دسترسی جام جهانی 2022 قطر را به نمایش گذاشته است

0 78,599

برگزارکنندگان جام جهانی 2022 قطر یک رویداد ویژه برای نمایش ویژگی های دسترسی این مسابقات برگزار کردند. اعضای جامعه معلولان و رهبری ارشد کمیته عالی تحویل و میراث (SC) و فیفا در این مجمع که در مرکز دانشجویی Multaqa در بنیاد قطر (QF) برگزار شد، شرکت کردند و چگونگی دسترسی به مرکز را در جهان مشخص کردند .

قطر 2022 برای هواداران معلول تعدادی از اولین‌ها از جمله در دسترس بودن ترجمه صوتی به زبان عربی در همه مسابقات خواهد بود. سه استادیوم میزبان اتاق‌های حسی برای هواداران با شرایط دسترسی حسی خواهند بود، در حالی که هر مکان مسابقه با استانداردهای دقیق دسترسی، از جمله پارکینگ در دسترس، صندلی، حمام و جایگاه‌های امتیازی ساخته شده است .

دوحه، قطر – 06 نوامبر: جیانی اینفانتینو ، رئیس فیفا در طی یک رویداد ویژه جام جهانی فوتبال قطر 2022 برای نمایش ویژگی های دسترسی این مسابقات در بنیاد قطر در 6 نوامبر 2022 در دوحه، قطر.

 

SC با FIFA و FIFA World Cup Qatar 2022 LLC همکاری کرده است تا دسترسی را در طول آماده سازی مسابقات، در راستای استراتژی پایداری فیفا اولویت بندی کند. SC انجمن دسترس‌پذیری را در سال 2016 راه‌اندازی کرد، با اعضایی که نقش فعالی در ارائه بازخورد در مورد پروژه‌های زیرساختی SC داشتند و در راستای تحقق استانداردهای دسترسی فیفا و طراحی فراگیر و در عین حال کمک به پیشبرد دستور کار دسترسی در قطر، تلاش می‌کردند .

از همان ابتدای سفر ما برای میزبانی این تورنمنت تاریخی، تعهد ما به دسترسی تزلزل ناپذیر بوده است. حسن الثوادی گفت: ما نه تنها به سختی کار کردیم تا ببینیم که استادیوم ها و سایت های مسابقات بالاترین استانداردهای دسترسی را دارند، بلکه جامعه معلولان را نیز به طور فعال درگیر کردیم تا مطمئن شویم که جام جهانی میراثی ماندگار برای جامعه معلولان فراتر از قطر 2022 ایجاد می کند.

کار ما، اکنون شاهد بهبود قابل توجهی در محیط برای دسترسی افراد معلول به حمل و نقل، مکان‌های فرهنگی و فضاهای عمومی در سراسر کشور هستیم. من به این میراث بسیار افتخار می کنم و مشتاقانه منتظر ساختن جامعه بر اساس این دستاوردها در آینده هستم. برای طرفدارانی که در این مسابقات شرکت می‌کنند، تعدادی از ویژگی‌های دسترسی را تجربه خواهند کرد تا اطمینان حاصل شود که همه احساس می‌کنند بخشی از اولین جام جهانی فوتبال در خاورمیانه و جهان عرب هستند . »

درباره اتاق حسی بیشتر بدانید !

این فضای ویژه طراحی شده برای طرفداران با نیازهای حسی متفاوت، دارای ویژگی هایی مانند هدفون حذف نویز، اسباب بازی های ویجت و بازی های تعاملی است.

علاوه بر این که در جایگاه ها در دسترس هواداران قرار می گیرد، ترجمه ها و تحلیل صوتی توصیفی نیز به زبان های عربی و انگلیسی از طریق یک برنامه موبایل اختصاصی برای هواداران در سراسر جهان قابل دسترسی خواهد بود. اتاق‌های حسی در Al Bayt، Lusail و Education City در طول مسابقات فعال خواهند بود – به هواداران اجازه می‌دهد مسابقات را در فضایی ساکت‌تر، مجهز به فناوری کمکی و مدیریت کارکنان متخصص تماشا کنند. این بزرگترین استقرار اتاق های حسی در یک رویداد ورزشی بزرگ در تاریخ خواهد بود .

ما ارائه خدمات زیرساختی فراگیر و قابل دسترس برای همه هواداران، از جمله هواداران معلول و هواداران با تحرک محدود است. در چند سال گذشته، ما با SC کار کرده‌ایم تا اطمینان حاصل کنیم که تمام استادیوم‌ها و سایت‌های تمرینی جدید جام جهانی فوتبال 2022 قطر برای افراد معلول و افراد دارای تحرک محدود قابل دسترسی است. جیانی اینفانتینو ، رئیس فیفا، گفت: الزامات دسترسی فیفا بخشی جدایی ناپذیر از فرآیند برنامه ریزی بود .

در فیفا، هدف ما ارائه خدمات زیرساختی فراگیر و قابل دسترس برای همه هواداران، از جمله هواداران معلول و هواداران با تحرک محدود است.

جیانی اینفانتینو رئیس فیفا

وی ادامه داد: به لطف SC، دسترسی فراتر از سایت‌ها و رویدادهای مسابقات خواهد بود و در تمام زیرساخت‌های فیزیکی، حمل‌ونقل عمومی و خدمات در قطر ارائه می‌شود. طیف گسترده‌ای از پیشرفت‌های زیرساختی، حمل‌ونقل و خدماتی که برای جام جهانی 2022 اجرا می‌شود، میراثی قوی از دسترسی و فراگیری بیشتر برای سال‌ها پس از اتمام مسابقات فراهم می‌کند.»

 

فیصل الکوهاجی ، عضو انجمن دسترسی و رئیس باشگاه فرهنگی اجتماعی نابینایان قطر، گفت که میراث قابل دسترس این مسابقات مدت ها قبل از بازی افتتاحیه در ورزشگاه آل بیت در 20 نوامبر احساس شده بود .

آنچه که ما از زمانی که قطر حق میزبانی جام جهانی را به دست آورد، در حوزه دسترسی دیده‌ایم، زندگی جامعه معلولان را متحول کرده است. ما اکنون یک شبکه حمل‌ونقل مدرن داریم که برای همه نیازهای مختلف و همچنین دسترسی بیشتر در موزه‌ها، مقاصد خرید و فضاهای عمومی مجهز است. »

 

شاید بزرگ‌ترین مزیت این باشد که جام جهانی، حضور جامعه معلولان را در عرصه‌های عمومی ارتقا داده است. با ایجاد فضاهای در دسترس، شاهد افراد معلول بیشتری در جامعه خواهیم بود و از این طریق بر این تصور که معلولان نقشی حیاتی در رشد جوامع ما ایفا می‌کنند، مجدداً تأکید می‌کنیم . »

چالات ، مدیر جام جهانی، گفت: « بنیاد قطر از زمان آغاز به کار دسترسی و گنجاندن را در مدارس و برنامه‌های ما در اولویت قرار داده است، و سهم ما در تعهدی که این کشور برای جام جهانی 2022 انجام داده است، نشان دهنده این موضوع است.»

ما از طریق برنامه‌ها و ابتکاراتی که موانع اجتماعی و ورزشی را از بین می‌برند، از اکوسیستم خود برای حمایت از اهداف دسترسی قطر استفاده می‌کنیم، زیرا از میمهمان جهان استقبال می‌کند . از آموزش داوطلبان فیفا در مورد شیوه‌ها و خدمات قابل دسترس، تا ارائه توضیحات صوتی برای مراسم افتتاحیه و اختتامیه جام جهانی، طراحی اتاق حسی در استادیوم شهر آموزش و پناهگاه‌های حسی برای استفاده در فعالیت‌های جام جهانی، تا توسعه راهنمای دسترسی ، بنیاد قطر به طور یکسان به بازدیدکنندگان و ساکنان کمک می کند تا اطمینان حاصل شود که این جشن ورزشی است که همه می توانند از آن لذت ببرند .

 

این تلاش ها با سوت پایان جام جهانی خاتمه نمی یابد. کاری که ما انجام داده‌ایم با هدف ایجاد تأثیر بلندمدت، از برنامه‌ها گرفته تا زیرساخت‌های تسهیلات گرفته تا افزایش آگاهی، حصول اطمینان از اینکه قطر 2022 میراثی ماندگار به جا می‌گذارد که فراتر از ورزش است و ارزش اجتماعی پایداری را از طریق توانمندسازی، مشارکت و شمول به ارمغان می‌آورد، است .

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.




Enter Captcha Here :

تائید دیدگاه فعال است. دیدگاه شما ممکن است کمی طول بکشد تا ظاهر شود.