مـدیرنامـه
رسانه اختصاصی مدیران

ایران الگویی عملی در مدیریت جامعه در ایام کرونا به جهان ارائه کرد

0 9

فرمانده سپاه سیدالشهداء(ع) استان تهران گفت: ایران اسلامی الگویی عملی در مدیریت جامعه در ایام شیوع ویروس کرونا به جهانیان ارائه کرد و این امر در دوران پساکرونا بیشتر خود را به نمایش می‌گذارد.

سردار حسن حسن‌زاده روز شنبه در رزمایش مواسات و همدلی مؤمنانه شهرستان پاکدشت گفت: بسیاری از کارشناسان مسائل سیاسی و نخبگان، تاریخ جهان را به دو بخش قبل و بعد از کرونا تقسیم می‌کنند و به موضوعاتی نظیر چگونگی حکومت‌داری، مردم‌داری، حقوق بشر و اقتصاد و این که کشورها چه نگرشی را در مسائل اقتصادی در ایام شیوع کرونا دنبال می‌کنند، می‌پردازند.

وی افزود: جهان غرب و دشمنان قسم خورده نظام تصور می‌کردند  اگر بحرانی فراگیر گریبانگیر کشورها شود، ایران اسلامی به دلیل تحریم،  تهدید و دشمنی ها، با مشکلات عدیده‌ای مواجه شده و از درون فرو می‌پاشد ولی ایران اسلامی نه‌تنها فرو نپاشید که امروز به یکی از موفق‌ترین کشورها در مقابله با کرونا تبدیل شده است.
وی اظهار کرد: دشمنان ایرانی اسلامی و کشورهای غربی با بهره گیری از امپراتوری رسانه، فرهنگ غرب را به عنوان برترین فرهنگ معرفی کردند ولی در جریان شیوع کرنا، واقعیت این کشورها برای همگان هویدا شد و ثابت کرد که جان مردم برای حاکمان این کشورها ارزشی ندارد.

حسن زاده افزود: در جریان مقابله با کرونا، کشورهای غربی رسما ابلاغ کردند که تخت‌های مراقبت ویژه را صرف سالمندان نکنند چرا که آنان در گردونه کار و تولید ثروت خارج شدند ولی در فرهنگ ایرانی اسلامی، علوی و انقلاب ما، سالمندان از اهمیت و ارزش زیادی قائلند و در جریان درمان بیماران کرونایی، به خوبی به این افراد رسیدگی شد.

وی گفت: پیکرجان‌باختگان ناشی از کرونا در کشورهای اروپایی و آمریکایی در خیابان، کوچه و راهروهای بیمارستان‌ها رها می‌شد و هیچ کس به آن‌ها احترم نمی‌گذاشت ولی در ایران اسلامی بسیاری از جوانان، طلبان، روحانیون و بسیجیان داوطلبانه وارد میدان شدند، پیکر جان‌باختگان را غسل دادند، کفن کردن و بر اساس شریعت اسلام به خاک سپردند.

فرمانده سپاه سیدالشهدء(ع) استان تهران افزود: امروز دنیا در حال ارزیابی است که ارزش‌های نظام انقلابی را بپذیرید و یا به ارزش های منحط غرب که مردم خودشان از آن نارضایتی شدید دارند، سرلوحه خود قرار دهند.
وی گفت: در چنین بلایایی، آیندگان همواره از تلخی درد و رنج مردم یاد می‌کنند ولی در جریان شیوع ویروس کرونا، با یک توصیه رهبر معظم انقلاب، همه مردم وارد میدان شدند تا از کسانی که از شیوع ویروس کرونا آسیب دیدند، دستگیری کنند و این مواسات و همدلی تلخی این بیماری را کمتر کرده و شیرینی همدلی را در یاد مردم باقی می‌گذارد.

حسن‌زاده افزود: درنخستین مرحله از رزمایش مواسات و در حوزه سپاه سیدالشهداء(ع) استان تهران، ۲۵۰ هزار بسته معیشتی و در مرحله دوم ۱۱۰ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان شناسایی شده توزیع گردید.
رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز (۲۰ اردیبهشت) گفت: تاکنون ۱۰۶ هزار و ۲۲۰ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۶۵۸۹ نفر رسید.

کیانوش جهانپور بیان کرد: بر اساس این گزارش ها تاکنون ۸۵ هزار و ۶۴ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در کشور بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شده اند که حدود ۸۰ درصد مبتلایان است. ۲۶۹۶ نفر از این بیماران نیز در وضعیت شدید این بیماری و به نوعی بحرانی تحت مراقبت قرار دارند که امیدواریم شفا پیدا کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.




Enter Captcha Here :

تائید دیدگاه فعال است. دیدگاه شما ممکن است کمی طول بکشد تا ظاهر شود.