مـدیرنامـه
رسانه اختصاصی مدیران

ابراز تاسف سفیر ایران از قطع بودجه سازمان‌های بین‌المللی توسط آمریکا

0 7

سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد سازمان ملل و سایر سازمان‌های بین‌المللی در وین، از تحریم‌های یکجانبه و قطع بودجه سازمان‌های بین‌المللی از سوی آمریکا و پیامدهای مخرب آن بر مبارزه با کرونا (کووید-۱۹) ابراز تأسف کرد.

«کاظم غریب آبادی» با ایراد سخنانی در نشست سازمان توسعه صنعتی ملل متحد (یونیدو) خواستار تلاش‌های جمعی برای رسیدن به یک بازیابی اقتصادی فراگیرتر، پایدارتر و انعطاف پذیرتر شد.

نماینده دائم کشورمان با قدردانی از تلاش‌های یونیدو در جهت مقابله با چالش های ناشی از کرونا، و اشاره به اینکه جامعه جهانی هم اکنون در یک نقطه حساسی قرار دارد و تعداد افراد آلوده و در حال مرگ از اقشار مختلف هنوز در جهان بالاست است، بر ادامه هماهنگ نمودن تلاش ها برای جلوگیری از یک پیامد مخرب مداوم بر زندگی و معیشت مردم تأکید نمود.

نیاز به یک پاسخ چندجانبه، جامع، هماهنگ و گسترده برای حمایت از کشورهای نیازمند بطوری که آنها را قادر به تفوق بر چالش ها، از دیگر محورهای تأکیدی سفیر و نماینده دائم کشورمان بود.

غریب آبادی با ابراز تأسف از هرگونه تصمیم، تلاش یا موضع گیری مانند تحریم های اقتصادی یکجانبه از جمله علیه کشورهای مستقل و یا قطع بودجه سازمان های بین المللی، که سبب تضعیف ظرفیت ملی، منطقه ای و جامعه بین المللی برای مقابله با انتشار ویروس کرونا و پیامدهای کشنده آن می شود، افزود: چنین اقداماتی باید محکوم شوند، چرا که تأثیرات منفی بر بشریت و کل جهان بر جای می گذارند.

دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا اردیبهشت گذشته در ادامه خروج سریالی از پیمان‌ها و نهادهای بین‌المللی، ضمن متهم کردن سازمان جهانی بهداشت به عدم استقلال عمل در برابر چین، تهدید به لغو عضویت آمریکا در این نهاد جهانی کرد.

وی در نامه ای خطاب به رییس سازمان جهانی بهداشت،  همچنین تهدید کرد آمریکا ممکن است کمک مالی خود به این نهاد بین المللی را بطور کامل و برای همیشه قطع کند.

وی بعدا اعلام کرد که تنها بخشی از بودجه این سازمان جهانی را تامین خواهد کرد.

بر اساس آخرین آمار منتشر شده تاکنون ۷ میلیون و ۷۱۲ هزار و ۶۹۸ نفر در جهان به کرونا مبتلا شده و از این تعداد ۴۲۷ هزار و ۲۷۵ نفر جان باخته‌اند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.




Enter Captcha Here :

تائید دیدگاه فعال است. دیدگاه شما ممکن است کمی طول بکشد تا ظاهر شود.