مـدیرنامـه
رسانه اختصاصی مدیران

آمار جهانی ابتلا به کرونا از ۹ میلیون نفر فراتر رفت

0 19

آخرین آمارها از شیوع کووید۱۹ حاکی است شمار مبتلایان به این ویروس در سراسر جهان از ۹ میلیون نفر فراتر رفته و مرگ‌ومیر ناشی از آن به مرز ۴۷۰ هزار تن رسیده است.

تارنمای worldometers.info که آمار جهانی کرونا را به صورت لحظه‌ای منتشر می‌کند، بامداد دوشنبه اعلام کرد که تاکنون ۹ میلیون و ۵ هزار و ۷۴۰ نفر در سراسر جهان به کرونا مبتلا شده‌اند و از این تعداد ۴ میلیون و ۷۸۶ هزار و ۶۰۸ نفر بهبود یافته‌اند.

براساس اعلام این تارنما، ۴۶۸ هزار و ۷۱۴ نفر تاکنون در سراسر جهان در اثر ابتلا به کووید۱۹ جان خود را از دست داده‌اند و بیش از ۳ میلیون و ۷۵۰ نفر همچنان با این بیماری درگیر هستند.

تازه‌ترین آمار این تارنمای حاکی است آمریکا با بیش از ۲ میلیون و ۳۴۷ هزار مبتلا و بیش از ۱۲۲ هزار فوت ناشی از کرونا در صدر کشورهای جهان قرار دارد و برزیل نیز با بیش از ۱ میلیون و ۷۳ هزار مبتلا به این ویروس و بیش از ۵۰ هزار جان‌باخته پس از ایالات متحده قرار گرفته است.

از لحاظ شمار مبتلایان به کرونا، روسیه با ۵۸۴ هزار و ۶۸۰ مورد، هند با ۴۲۶ هزار و ۹۱۰ مورد و انگلیس با ۳۰۴ هزار و ۳۳۱ مورد در رده‌های سوم تا پنجم هستند.

همچنین، انگلیس، ایتالیا و فرانسه به ترتیب با ۴۲ هزار و ۶۳۲، ۳۴ هزار و ۶۳۴ و ۲۹ هزار و ۶۴۰ مورد مرگ ناشی از ابتلا به کرونا در رده‌های سوم تا پنجم از لحاظ شمار مرگ‌ومیر میان کشورهای جهان قرار گرفته‌اند.

ویروس کرونا موسوم به « کووید ۱۹»  اواسط ماه دسامبر (۲۴ اذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

«تدروس آدهانوم» مدیر کل سازمان جهانی بهداشت چهارشنبه ۲۱ اسفندماه ۹۸ در کنفرانسی خبری تاکید کرد که اگرچه واژه «همه‌گیر» (pandemic) به دلیل حساسیتی که دارد نباید بدون دقت مورد استفاده قرار گیرد اما ارزیابی‌های این سازمان ویروس کرونا را «همه‌گیر جهانی» شناسایی و اعلام می‌کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.




Enter Captcha Here :

تائید دیدگاه فعال است. دیدگاه شما ممکن است کمی طول بکشد تا ظاهر شود.