مـدیرنامـه
رسانه اختصاصی مدیران

۷ نمونه از برترین ارزش‌های پیشنهادی شرکهای موفق به مشتریان-بخش دوم

مقاله مدیریتی
0 67

در این مقاله نگاهی به هفت نمونه منحصربه‌فرد از ارزش‌های پیشنهادی خواهیم داشت که شرکهای موفق به مشتریانشان ارائه کرده اند . درواقع بررسی خواهیم کرد که دلیل برتری این ارزش‌های پیشنهادی چیست، و سپس ایده‌هایی برای اصلاح و بهبود ارزش پیشنهادی شما خواهیم داشت

بدیهی است ارزش پیشنهادی کسب‌وکار شما مهم‌ترین عنصر پیام بازاریابی شماست. ارزش پیشنهادی به مشتریان بالقوه می‌گوید که چرا باید به‌جای رقیب‌تان از شما خرید کنند، و مزایای محصولات یا خدمات شما را از همان ابتدا برای آن‌ها شفاف و روشن می‌سازد.

برای خواندن بخش اول اینجا کلیک کنید 

4ـ شرکت Slack، با زحمت کمتر، بهره‌وری خود را در محیط کارتان بالا ببرید

به نظر می‌رسد مردم دنیا به دو گروه تقسیم شده‌اند: آن‌هایی که عاشق Slack هستند و آن‌هایی که هنوز امتحانش نکرده‌اند. برای این دسته افراد، باید بگوییم Slack یک اپلیکیشن برای پیام‌رسانی و افزایش بهره‌وری شغلی است. این اپلیکیشن به ظاهر ساده، آن‌قدر قدرتمند است که تیم‌های بزرگی که پروژه‌های پیچیده‌ای را اجرا می‌کنند هم می‌توانند از آن استفاده کنند (برای مثال، Slack در صفحه خانگی خود به‌طور بسیار هوشمندانه‌ای نام آزمایشگاه پیش‌رانش جت ناسا را آورده است). اما چه چیز Slack را از هزاران اپلیکیشن پیام‌رسان و مرتبط با بهره‌وری متمایز کرده است؟

ارزش پیشنهادی Slack، تمرکز بر اعتبار و بهره‌وری

در واقع Slack ارزش پیشنهادی خود را در مثال بالا نشان داده است. « Slack زندگی شغلی انسان‌ها را ساده‌تر، لذت‌بخش‌تر و پربازده‌تر می‌کند.» مثال ناسا هم بسیار هوشمندانه است، ازاین‌جهت که به شکلی ظریف نشان می‌دهد که اگر این اپلیکیشن برای تیم‌های بزرگی مانند دانشمندان ناسا (که ربات‌ها را به سیارات دیگر می‌برند) مفید است، پس می‌تواند برای همه مفید باشد.

اگرچه به نظر می‌رسد تمام اپلیکیشن‌های مشابه در بازار از همین ارزش پیشنهادی استفاده می‌کنند، Slack مزایایی دارد که ارزش پیشنهادی آن، یعنی سهولت همکاری‌های شغلی، را تقویت می‌کند.

 برای مثال، اپلیکیشن‌های مشابه دیگر به‌اندازه Slack روی قابلیت یکپارچه‌سازی خود تمرکز نمی‌کنند. به‌عبارت‌دیگر، قابلیت انطباق این اپلیکیشن با جریان‌های کاری و ارتباطی تقریبا تمام شرکت‌ها به نوعی تضمین شده است. درواقع تنوع اپلیکیشن‌های قابل پشتیبانی به Slack کمک کرده است تا یک‌تنه بر فضای بهره‌وری در محیط کار غلبه کند.

Slack: تمام ابزارهای شما در یک جا

سادگی هم یکی دیگر از هسته‌های اصلی ارزش پیشنهادی Slack است. در واقع، اگر اپلیکیشنی که وعده سهولت و سادگی را می‌دهد خودش باعث دردسر شود، چگونه می‌توان بهره‌وری بیشتری را انتظار داشت؟ یکی دیگر از نکاتی که کاربران Slack همواره از آن صحبت می‌کنند، جمله «هر چیزی را که می‌خواهید، در هر مکانی، در هرزمانی، و از طریق هر وسیله‌ای، پیدا کنید» است.

Slack: روشی برای جستجو در آرشیو کامل شما

قصد ندارم تک‌تک ابعاد Slack را بررسی کنم، همین کافی است که بگویم که پیام‌رسانی و جایگاه Slack به‌گونه‌ای است که به تک‌تک مشکلات رایجی که در زمینه همکاری با دیگران در محیط کار به ذهن می‌رسد، پاسخ می‌دهد و این مشکلات را طوری آسان می‌کند که استفاده از این اپلیکیشن برای افراد اجتناب‌ناپذیر می‌شود. حتی از نظر کاربران جدید، چنین اپلیکیشنی قابل‌باور نیست، و به همین دلیل است که Slack به این سرعت توانسته محبوب شود (و ارزش آن به رقم نفس‌گیر ۸/۳ میلیارد دلار برسد). اگر وب‌سایت Slack را مطالعه کنید، می‌توانید آرامش ناشی از وعده‌های Slack را احساس کنید.

شعار Slack، یعنی be less busy یا «مشغله کمتر»، صرفا یک شعار جذاب نیست، بلکه ارزش پیشنهادی شرکت است که به‌خوبی در سه کلمه خلاصه شده است.

5ـ شرکت Digit، پس‌انداز بدون نیاز به تفکر

دنیای امور مالی شخصی، یکی دیگر از فضاهای شدیدا رقابتی است، و ده‌ها هزار اپلیکیشن برای کمک به مردم جهت مدیریت اثربخش‌تر پولشان طراحی شده است. اما ارزش پیشنهادی تنها تعداد کمی از آن‌ها مانند Digit است. Digit خدمت نسبتا جدیدی است که به کاربران کمک می‌کند تا «بدون نیاز به هیچ فکری، پس‌انداز کنند.

ارزش پیشنهادی Digit، پس‌انداز راحت

Digit به کاربران امکان می‌دهد تا در کمال امنیت حساب‌های بانکی‌شان را به Digit متصل کنند و سپس این اپلیکیشن به شکل الگوریتمی عادت کاربران را به خرج کردن پول بررسی و هزینه‌های منظم آن‌ها را مشخص می‌کند و درنهایت حساب‌های کاربران را «بهینه‌سازی» می‌کند تا از گوشه و کنار، کمی پول در حساب پس‌انداز تضمین شده FDIC پس‌انداز کنند و هر زمان که می‌خواهند آن را برداشت کنند.

وجه تمایز اصلی Digit با اپلیکیشن‌های مشابه دیگر این است که این اپلیکیشن تمام فرایند را به شکل خودکار انجام می‌دهد. درواقع کاربران هیچ کاری انجام نمی‌دهند و Digit خودش پول را از گوشه و کنار جمع و وارد حساب پس‌انداز می‌کند و یک روز کاربر به خودش می‌آید و می‌بیند مبلغ قابل‌توجهی برای روز مبادا کنار گذاشته شده است. درعین‌حال در تمام این مدت مبلغ کافی برای هزینه‌ها در نظر گرفته می‌شود. کار این اپلیکیشن واقعا شگفت‌انگیز است.

پس‌انداز برای بسیاری از مردم، به‌خصوص آن‌هایی که درآمد کم یا محدودی دارند مشکل بسیار بزرگی است. Digit با خودکار ساختن کل این فرایند، روشی کاملا آسان و بی‌زحمت را برای پس‌انداز کردن در اختیار کاربران قرار می‌دهد. البته این اپلیکیشن برای همه نیست. اما باید توجه داشت که هیچ محصول، خدمت یا اپلیکیشنی برای همه طراحی نشده است. اما این اپلیکیشن منحصربه‌فرد است و ارزش پیشنهادی آن، این موضوع را به‌وضوح نشان می‌دهد.

6ـ LessAccounting: حسابداری بی‌دردسر

از نظر بسیاری افراد (در واقع آن‌هایی که حسابدار نیستند و سررشته‌ای در این زمینه ندارند) حسابداری کاری بغرنج، گیج‌کننده و وقت‌گیر است، حتی اگر حساب‌وکتاب‌های شرکت شما نسبتا ساده باشند. همین مساله باعث شده ارزش پیشنهادی LessAccounting بسیار مجاب‌کننده و جذاب باشد

ارزش پیشنهادی LessAccounting: افزایش کیفیت زندگی

اساس اصلی LessAccounting تسهیل امور دفترداری و حسابداری است و ارزش پیشنهادی آن در سرتاسر سایت این شرکت مشخص شده است. تگ لاین صفحه خانگی این سایت، یعنی «زندگی ساده‌تر با نرم‌افزار حسابداری ما» این ارزش را به‌وضوح نشان می‌دهد، و وقتی در سایت گشت می‌زنید، مرتبا با این ارزش پیشنهادی مواجه می‌شوید. هیچ نرم‌افزار حسابداری دیگری کار حسابداری را به‌اندازه LessAccounting ساده و راحت نمی‌کند.
اگرچه LessAccounting در اختیار کسب‌وکارهای بزرگ نیز هست، اما هدف اصلی آن کسب‌وکارهای کوچک مانند مالکان شرکت‌های کوچک و افراد آزادکار (که مستقل کار می‌کنند) هستند. پیام‌های LessAccounting این مساله را در تک‌تک مراحل قیف آن منعکس می‌کنند. تک‌تک ابعاد پیام‌رسانی LessAccounting، از پست‌های وبلاگی که به پرسش‌های کاربران جدید در زمینه حسابداری پاسخ می‌دهند ، تا مطالعات موردی مربوط به رضایت مالکان کسب‌وکارهای کوچک از سادگی و راحتی کاربرد این محصول، همگی روی این موضوع متمرکز هستند که زندگی با استفاده از LessAccounting ساده‌تر و راحت‌تر می‌شود.

7ـ CrazyEgg، پیگیری رفتار وب‌سایت با قیمتی باورنکردنی


بررسی دقیق این مساله که مردم چگونه از وب‌سایت شما استفاده می‌کنند چالش بزرگی برای بسیاری از کسب‌وکارهاست. ممکن است با خود فکر کنید که از رفتار کاربران آگاهی دارید، اما اگر داده‌های شما مشخص و کاربردی نباشند، نمی‌توانید مطمئن شوید. اینجاست که CrazyEgg وارد میدان می‌شود.

CrazyEgg، می‌خواهید سایت خود را بهتر کنید؟

CrazyEgg ابزاری تحلیلی است که به کاربران اجازه می‌دهد ببینند که مردم چگونه با وب‌سایت آن‌ها در تعامل هستند. کاربران می‌توانند حرکات کرسر cursor ، عمق اسکرول‌ها و تمام رفتارهای دیگر بازدیدکنندگان را مشاهده کنند و به‌درستی درک کنند که مردم چگونه با وب‌سایت آن‌ها در تعامل هستند.

CrazyEgg در بازار پیگیری رفتار بازدیدکنندگان، یکه‌تاز نیست. اما ارزش پیشنهادی این شرکت چیست که شرکت‌های دیگر نمی‌توانند قابلیت‌ها و کاربردهای بیشتری را با قیمتی بهتر و با زحمتی کمتر در مقایسه با این شرکت ارایه دهند؟

CrazyEgg: مانند عینک‌های اشعه ایکس عمل می‌کند

کارکنان هوشمند CrazyEgg می‌دانند که همه بازدیدکنندگان سایت آن‌ها با مفاهیم هیت مپ و ردیابی رفتاری آشنا نیستند. بنابراین ویژگی‌های CrazyEgg را به شکلی دوستانه و قابل‌فهم توضیح داده‌اند تا کاربر به‌آسانی متوجه شوند این محصول چه‌کاری انجام می‌دهد. اگر صفحه را اسکرول کنید و پایین‌تر بیایید به‌خوبی متوجه می‌شوید ارزش پیشنهادی CrazyEgg چیست.

ارزش پیشنهادی CrazyEgg: پاسخ به پرسش‌های رایج با استفاده از افعال معلوم

در این سایت، فهرستی از کارهایی که کاربران می‌توانند با CrazyEgg انجام دهند مشخص شده است. برای این توضیحات از افعال معلوم به‌جای مجهول استفاده شده تا به بازدیدکنندگان نشان دهند زندگی‌شان با استفاده از CrazyEgg چه‌قدر بهتر خواهد شد. این فهرست، کاربران احتمالی را تشویق می‌کند تا از این اپلیکیشن استفاده کنند به این امید که بتوانند حداکثر استفاده را از بودجه خود ببرند، سایت‌‌‌هایشان را با استفاده از داده‌های کاربردی تغییر دهند، آزمایش و تجزیه‌وتحلیل را به شیوه‌ای ساده‌تر و کارآمدتر انجام دهند، و نرخ تبدیل و مشارکت سایت را افزایش دهند.

سپس به آسان بودن استفاده از CrazyEgg اشاره شده و به‌طور خاص تاکید شده که هزینه سربار و فنی استفاده از این محصول تقریبا صفر است. در ادامه هم یکی دیگر از ابعاد اصلی ارزش پیشنهادی این شرکت بیان شده که نشان می‌دهد این محصول تنها محصولی است که با این طیف قیمت، بیشترین و کامل‌ترین ویژگی‌ها را دارد. 

وقتی به جریان کلی مطالب این صفحه توجه می‌کنید متوجه می‌شوید که واقعا هوشمندانه سازمان‌دهی شده‌اند. در این صفحات از زبانی ساده و قابل‌فهم استفاده شده است و قبل از توضیح قابلیت‌های محصول، پرسشی مطرح شده که هدف آن علاقه‌مند کردن کاربران است. درنهایت بر عناصر اصلی ارزش پیشنهادی تاکید شده که می‌توانند به‌طور کامل موافقت کاربران را جلب کند. 

امیدواریم این مثال‌ها توانسته باشند به شما ایده بدهند تا بدانید چگونه باید ارزش پیشنهادی کسب‌وکار خود را بهبود ببخشید یا شفاف‌سازی کنید. برای آنکه در پیام خود نشان دهید نقطه قوت کسب‌وکار شما چیست، نیازی به بودجه کلان برای طراحی و بازاریابی ندارید. کافی است کمی متمرکز عمل کنید و لحظه‌ای سایت خود را از دیدگاه کاربران بررسی کنید.

www.wordstream.com

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.




Enter Captcha Here :

تائید دیدگاه فعال است. دیدگاه شما ممکن است کمی طول بکشد تا ظاهر شود.