مـدیرنامـه
رسانه اختصاصی مدیران

۵ نکته حیاتی برای ساخت یک تیم قدرتمند؛ به روش خانم ژو مشاور ساخت تیم فیسبوک

0 16

ده نفر اول شرکت شما، باید افراد موفق، باهوش و به قولی ستاره باشند. کارکنان باید چشم انداز و موفقیت سازمان را باور کنند. ارتباط متقابل آن‌ها با یکدیگر نیز از نکات کلیدی موفقیت سازمانی است.

۱) چشم انداز

بهترین سازمان‌های جهان یک چشم اندازی در دنیا دارند. اینطور به نظر می‌رسد که  هر سازمان ایده‌های فوق العاده و بی انتهایی دارد که باعث موفقیت شرکت می‌شود.

ما افرادی استخدام کرده‌ایم که در هر کجای دنیا بتوانند یک برنامه یا سرویس را ارائه دهند. اما آنچه که برای همه  هیجان انگیز است کار با برنامه the global town square است. تا دیر وقت بیدار ماندن برای اینکه یک مشکلی حل شود خیلی آسان تر از این است که به مردم درباره‌ی آن مشکل توضیح بدهید.

یک شرکت عادی در اوایل کار نمی‌تواند با شرکت‌های قدرتمند در خصوص مسائلی همچون «حقوق و مزایا» رقابت کند. سازمان باید سعی و تلاش کند تا به آن نقطه برسد و در عوض باید چشم انداز خود را بهتر و قدرتمند کند.

۲) چشم انداز رهبری

داشتن چشم انداز، یک ضرورت است، اما، چگونه می‌توانیم این لغت را به یک تیم بزرگ ربط دهیم؟

اکثر ایده‌های جدید و تست  نشده به طور معمول دیوانه کننده است. خیلی زمان می‌برد تا نظرهای فردی یک ایده را بسازد.

در واقع بنیانگذاران یک سازمان؛ با زندگی، تنفس،‌ انسانیت، می‌توانند یک تیم قدرتمند و چشم اندازی مناسب را ایجاد کنند. با این حال شرکت‌ها باید یک رهبر قدرتمند داشته باشند تا افرادشان نیز به داشتن همچین رهبری افتخار کنند و همه اهداف سازمان را به نتیجه برساند.

۳) تیم

ده نفر اول شرکت شما، باید افراد موفق، باهوش و به قولی ستاره باشند. کارکنان باید چشم انداز و موفقیت سازمان را باور کنند. افراد باید مانند یک تیم فوتبال با استعداد باشند چرا که کارکنان پایه و اساس فرهنگ سازمان را تنظیم می‌کنند.

تیم

 در اوایل کارکنان تازه استخدام شده، به شدت تحت تاثیر فرهنگ سازمان قرار می گیرند. بنابراین اگر از اول یک تیم قدرتمند داشته باشید، کارکنان به راحتی می توانند سازمان شما را توسعه بدهند.

۴) استعدادهای کارکنان در سازمان

در محیط رقابتی شرکت‌ها، اگر رهبر بتواند به دنبال استعدادهای جدید کارکنان خود باشد می‌تواند مزیت خوبی برای سازمان تلقی شود. یک تیم شایسته باید یک چشم انداز اصلی داشته باشد. در سازمان همه را  به عنوان سفیر تشویق کنید و همیشه حواس‌تان به همه چیز باشد به این خاطر که هیچ وقت شما نمی‌دانید که فرد استخدام شده چه کسی است.

۵) صبوری رهبر

فرد جدید در سازمان مانند بازی بیسبال است، خیلی زمان طول می‌برد تا با محیط سازمان آشنا شود. در اوایل بر روی کارکنان به ویژه بنیانگذاران و تیم اجرایی سرمایه گذاری کنید و مسئولیت‌های اصلی را به آنها بدهید. زمان مناسبی را برای آموزش کارکنان خود اختصاص دهید، بنابراین آنها قادر خواهند بود چشم انداز سازمان را درک کنند.

کارکنان سازمان یک باره به چشم نمی‌آیند، بلکه با دادن فرصت و زمان به آن‌ها و انجام دادن مسئولیت‌شان به چشم می‌آیند. کارکنان باید ارتباط خوبی با هم داشته باشند. مثلا موقع ناهار همه با هم ناهار بخورند و شاد باشند.

باز هم تاکید می‌کنیم، در اوایل کار استخدام، فرد مانند یک بازی طولانی است؛ صبور باشید و سرمایه گذاری کنید.

نکته آخر:

در پنچ سال اخیر، عرصه‌ی رقابت طوری بود که تقاضا برای طراح و مهندس زیاد بود. ولی امروزه سازمان ها به دنبال افرادی با استعدادهای برتر و افزایش منافع خود هستند.

این یادداشت ترجمه مطلب خانم Jackie Xu مشاور ساخت تیم توییتر و فیسبوک می باشد
5 Tips on Building an Amazing Team – Jackie Xu – Medium

بدون نظر
  1. رضوان حسینی می گوید

    بسیار مطلب جذابی بود

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.




Enter Captcha Here :

تائید دیدگاه فعال است. دیدگاه شما ممکن است کمی طول بکشد تا ظاهر شود.