مـدیرنامـه
رسانه اختصاصی مدیران

تقویت رفتارهای کارکنان برای موفقیت راهبرد کسب و کار[میترا محمدزاده]

0 42

توسعه کسب و کار خلق ارزش های دراز مدت برای یک سازمان است که از مشتریان، بازارها و روابط سازمان به دست می‌آید. در ساده ترین حالت، توسعه کسب و کار را می‌توان مجموعه ای از ایده ها، ابتکارات و فعالیتهایی دانست که برای بهتر شدن یک کسب و کار وجود دارد.

ین امر شامل افزایش درآمد، رشد از نظر گسترش، افزایش سودآوری با ایجاد مشارکت استراتژیک و تصمیم گیری درباره‌ی استراتژی های کسب و کار است.توسعه کسب و کارمستلزم انجام وظایف و فرایندهایی برای ایجاد و اجرای فرصتهای رشد در داخل و بین سازمانها است.

این موضوع، زیر مجموعه ای از کسب و کار، تجارت و تئوری سازمانی است.

توسعه تجارت ایجاد ارزش در بلند مدت برای سازمان و از طریق مشتریان، بازار و روابط است و توسعه کسب و کارمی‌تواند به معنای هرگونه فعالیتی توسط یک سازمان کوچک یا بزرگ، غیر انتفاعی باشد که با هدف توسعه “تجارت” به نحوی صورت می‌گیرد.سازمان ها با مدیریت اثربخش منابع انسانی، نوعی از رفتارهای کارکنان را پرورش می دهند که برای موفقیت راهبرد کسب و کارشان ضروری است.

موفقیت نیروی انسانی

اقدامات مدیریت منابع انسانی به توسعه نیروی انسانی کمک می کند و به طور مستقیم نگرش و رفتار کارکنان را طوری تحت تأثیر قرار می دهد که از این طریق ملزومات عملی شدن راهبرد کسب و کار فراهم شود و در نتیجه، ماموریت و اهداف سازمانی محقق گردد.

همچنین پژوهشگران کسب و کار خانوادگی با فقدان درک اینکه چگونه خانواده ها- یعنی ساختار، روابط، احساسات، و اهداف ان ها- نحوه مدیریت شرکتهای خانوادگی را شکل می دهند، درماندگی فزاینده ای را
احساس نموده اند.

که منجر به نیازهایی شده تا بطور کامل نظریه های” دانش خانواده” در مورد ماهیت خانواده را در پژوهش درباره شرکت های خانوادگی منظور نمایند.

بنظر می رسد اولین تاثیر این باشد که چگونه خانواده ها بر مدیریت منابع انسانی در شرکت های خانوادگی تاثیر میگذارند ، و چگونه مدیریت منابع انسانی به نوبه خود پیامدهای اصلی شرکت های خانوادگی را تحت تاثیر قرار میدهد.

میترا محمدزاده کلاتی

میترا محمدزاده کلاتی

پزوهشگر و مدرس حوزه منابع انسانی
دانشجوی دکتری مدیریت دولتی_ منابع انسانی
دانشگاه آزاد اسلامی قزوین

برای مطالعه مقاله های بیشتر در زمینه منابع انسانی به گروه آکادمی مدیریت منابع انسانی مراجعه فرمائید

نشانی در شبکه اجتماعی تلگرام : aliseyyednaghavi @
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.




Enter Captcha Here :

تائید دیدگاه فعال است. دیدگاه شما ممکن است کمی طول بکشد تا ظاهر شود.