مـدیرنامـه
رسانه اختصاصی مدیران

از یک فروشنده ی خوب به یک فروشنده ی عالی

فروشنده خوب به عالی
0 132

فروشندگان عالی ویژگی هایی دارند که شاید وقتی به آنها اشاره کنیم خیلی ساده به نظر برسند اما همین ویژگی های به ظاهر ساده باعث می شود که آنها نه تنها هدف تعیین شده از طرف مدیران شان را بزنند بلکه فروش بیشتری نیز داشته باشند و در آخر ماه پورسانت بسیار خوبی به دست آورند.

فروشندگان عالی ویژگی هایی دارند که شاید وقتی به آنها اشاره کنیم خیلی ساده به نظر برسند اما همین ویژگی های به ظاهر ساده باعث می شود که آنها نه تنها هدف تعیین شده از طرف مدیران شان را بزنند بلکه فروش بیشتری نیز داشته باشند و در آخر ماه پورسانت بسیار خوبی به دست آورند.

 در این مقاله یاد میگیریم ” چگونه از یک فروشنده ی خوب به یک فروشنده ی عالی تبدیل شویم ”

۱- فروشندگان خوب لبخند به لب دارند

ممکن است متوجه آن نباشید اما یک لبخند ساده می تواند مشتریان زیادی را جذب شما کند. لبخند بلافاصله محیط را گرم و صمیمانه می کند و از آنجایی که لبخند زدن یک واکنش غیر ارادی ایجاد می کند باعث می شود که مشتری نیز لبخند بزند.

۲- فروشندگان بزرگ همیشه رویکرد “من می توانم” دارند

فروشنده ای که می خواهد پیشرفت کند با کلماتی مانند “نمی توانم” و یا “غیر ممکن است” آشنایی ندارد. این فروشندگان هر گاه به چالش کشیده شوند، راهی برای حل مشکل می یابند، به خصوص اگر آن مشکل مربوط به مشتریان باشد.

۳- شنوندگان خوبی هستند

شش دانگ حواس آنها به مشتریان شان است. چشمان آنها مانند پرتوهای لیزر است و زمانی که با مشتریان خود صحبت می کنند به راحتی منحرف نمی شوند.

۴- سؤالات خوبی می پرسند

آنها ترجیح می دهند سؤالات باز بپرسند، زیرا این پرسش ها بهترین راه برای وادار کردن مشتری به صحبت کردن است. این فروشندگان سؤالاتی نمی پرسند که جواب شان یک بلی خیر ساده باشد.

۵- فروشندگان بزرگ همیشه روی حل مشکلات متمرکز هستند نه فقط فروش

کلید فروش بیشتر حل مشکلات بیشتر برای مشتریان است. فروشندگان بزرگ اصلا خود را فروشنده نمی دانند بلکه نگاه آنها به کاری که انجام می دهند این است که با خدمتی که به مشتری ارائه می دهند، باری را از روی دوش او بر می دارند.

۶- هرگز بیش از حد صحبت نمی کنند

صحبت کردن بیش از حد اغلب باعث کاهش اعتبار و شکل نگرفتن رابطه ی دوستانه و تفاهم بین مشتری و فروشنده می شود. بهترین جایگزین برای بیش از حد صحبت کردن پرسیدن سؤال و گوش دادن است. گوش دادن دقیق معمولا با یادداشت برداری همراه است.

۷- فروشندگان بزرگ در وعده دادن آهسته و در عمل کردن سریع هستند

آنها به ندرت وعده های واهی و بزرگ می دهند زیرا به آنها این فرصت را می دهد تا فراتر از انتظار مشتریان عمل کنند. وعده دادن به مشتری یکی از سریع ترین راه ها برای فراری دادن مشتری است.

۸- فروشندگان عالی وقت شناس هستند

این بدین معنا است که همیشه زودتر از موعد مقرر سر قرارهای شان حاضر می شوند. حتی اگر مشتری آنها سر قرار حاضر نشود یا دیر بیاید، طوری رفتار می کنند که مشتری شرمندهی آنها شود و به خاطر رفتار خوب فروشنده هم که شده، خرید کند.

۹- آنها همیشه مشتاق هستند

آنها کار خود را دوست دارند و در مورد محصولات و خدمات خود شور و اشتیاق دارند. زمانی که آنها به مکانی وارد می شوند می توان انرژی مثبت را احساس کرد. این ویژگی چیزی نیست که افراد با آن متولد شده باشند. اگر به طور طبیعی شور و شوق ندارید آن را تقلید کنید. این کار برای تبدیل شدن به یک فروشنده ی عالی مهم است.

۱۰- فروشندگان بزرگ بسیار هدف گرا هستند

آنها برای هر تماس فروش یا هر ویزیت اهدافی را دارند. آنها تماس های روزانه و همیشگی و تکراری برای فروش ندارند زیرا می دانند که این کار اتلاف وقت گرانبها است.

۱۱- آنها با مشتریان خود طوری رفتار می کنند که می خواهند با آنها رفتار شود

این قانون طلایی می گوید که باید با مردم طوری رفتار کنید که دوست دارید با شما رفتار کنند. فروشندگان بزرگ خودشان را جای مشتری می گذارند و از زاویه ی نگاه او به ماجرا نگاه می کنند. یک بار این کار را امتحان کنید تا ببینید چه تأثیر عجیبی روی فروش تان می گذارد.

۱۲- فروشندگان بزرگ سپاسگزار هستند

آنها کسب و کار مشتریان خود را ارزشمند می دانند و اغلب قدردانی خود را ابراز می کنند. آنها همچنین از کمک ها و دلسوزی های سرپرستان و مدیران خود تشکر می کنند.

همان طور که می بینید تفاوت بین فروشندگان خوب و فروشندگان عالی خیلی زیاد نیست و با کمی تلاش شما هم می توانید یک فروشندهی عالی شوید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.




Enter Captcha Here :

تائید دیدگاه فعال است. دیدگاه شما ممکن است کمی طول بکشد تا ظاهر شود.