مـدیرنامـه
رسانه اختصاصی مدیران

تجربیات برگزاری کارگاه بازی های جدی مدیریتی لگو

0 83

در کارگاه بازی های جدی مدیریتی لگو شما با یکی از ابزار یادگیری تجربی یعنی بازیهای مدیریتی با استفاده از لگو که به همین منظور از سوی شرکت لگو ساخته شده است آشنا می شوید .

برای آموزش و توسعه مدیران از روش های گوناگونی استفاده می گردد. سنتی ترین آن سخنرانی و جدیدترینش روش،  یادگیری تجربی است. در یادگیری تجربی نقش شرکت کننده، در یادگیری بسیار زیاد بوده و مدرس جای خود را به تسهیل کننده می دهد . بدین ترتیب مطالب آموخته شده برای مدت بسیاری در ذهن باقی مانده و آموزش شونده رغبت بیشتری در بکار گیری مطالب در کار خود دارد .

در کارگاه بازی های جدی مدیریتی لگو  شما با یکی از ابزار یادگیری تجربی یعنی بازیهای مدیریتی با استفاده از لگو که به همین منظور از سوی شرکت لگو ساخته شده است آشنا می شوید .


دکتر سعید خاک ره ال محمد

امروزه از بازی های جدی مدیریتی لگو نه تنها در توسعه مدیران بلکه در حل مسایل سازمانی همچون مدیریت تغییر، نوآوری، کارآفرینی، تقویت کار تیمی، بهبود تجربه مشتریان، طراحی مدل کسب و کار، بهبود ارتباطات سازمانی، برگزاری کانون های ارزیابی، مدیریت استراتژیک و تست سناریوها بطور گسترده ای در شرکتهای معتبر در سراسر دنیا از جمله ایرباس، مایکروسافت، یونیلیور، فایزر، گوگل، توتال، نوونوردیسک، باسف، اپل، فدکس،نسله، اوراکل، دی اِچ اِل، سانوفی، یاهو، آمازون، ودافون،زیمنس، وستاس، بانک اچ اس بی سی مورد استفاده قرار می گیرد. ما با برگزار کننده این دوره  در ایران، آقای دکتر سعید خاک ره ال محمد در مورد نحوه ی برگزاری این کارگاه و تجربیات ایشان صحبت کردیم.

آقای خاک ره ال محمد لطفا کمی در مورد کارگاه بازی های جدی مدیریتی لگو و هدف این کارگاه توضیح دهید.

هدف این کارگاه های آموزش مفاهیم مدیریتی به روشی جدید است بطوری که هم مطالب خوب درک شود، هم مدت زمان طولانی تری در ذهن بماند و هم افراد رغبت بیشتری به استفاده  عملی از آنها نشان دهند. چون بازی در طبیعت انسان است و هرانچه با طبیعت انسان سازگار باشد راحت تر یادگرفته می شود. هدف این کارگاه ها گسترش ظرفیت تحول ونوآوری در سازمان های ایرانی است تا راه برای بهبود تجربه کارکنان و مشتریان هموارتر  شده قدرت رقابتی سازمانها و منافع مالی آنها افزون گردد.

مخاطبان شما چه کسانی هستند ؟

سرپرستان ومدیران هر سازمان یا شرکتی

در مورد نحوه و ترفندهای بازاریابی رویداد خودکمی توضیح دهید؟ از چه روش هایی استفاده می کنید و کدام روش ها موثرتر است؟

از ایونت های کوچک رایگان (دو ساعتی) برای علاقمند کردن مشتریان بالقوه استفاده می کنم. البته چون اوایل خیلی ها ثبت نام می کردند ولی نمی امدند بعدا 20 هزار تومان گذاشتم ولی به هرکسی که امد پول را بلافاصله برگرداندم.

برگزاری چنین رویدادهایی چه تاثیری روی شرکت‌کنندگان دارد؟ چگونه از آن‌ها بازخورد می‌گیرید؟

تاثیر متوسطی داشت. بلافاصله پس از اجرا، تلفنی و ایمیلی فیدبک میگیرم. چون روش من جدید است بعضی ها شک می کنند که من دیوانه هستم یا می خواهم سرشان کلاه بگذارم.

به نظر شما مهم‌ترین تخصص هایی که برای برگزاری رویداد ضروری هست چیست؟

روابط قبلی با شرکت کنندگان. افراد جدید بندرت اعتماد می کنند چون تجارب بدی از کارگاه های بی محتوایی که سایرین اجرا کرده اند داشته اند. این را صریحا می گویند.

در قیمت‌گذاری رویدادتان چه چیزهایی را در نظر گرفته‌اید؟

سرمایه گذاری که کرده ام و توان مالی مشتریان.

مکان برگزاری رویداد شما کجاست و به نظر شما برای انتخاب یک مکان خوب چه استانداردهایی را باید رعایت کرد؟

موسسه کهکشان. مکان نسبت خوبی است  در وسط تهران در یک جای خلوت و تمیز. کارکنان خوبی هم دارد.

آیا ایدهای برای گسترش شبکهسازی مابین شرکتکنندگان داشتید؟

بله دعوت کردم که عکس هایی که  در کارگاه گرفته اند و تجارب خود را از بکارگیری اموخته ها با هم به اشتراک بگذارند. یک گروه هم در تلگرام ایجاد کردم. برنامه دارم با هم به تفریح های ورزشی کوتاه مثل کوه نوردی بروییم.

توصیه ی شما برای کسانی که می‌خواهند رویداد یا یک کارگاه آموزشی برگزار کنند چیست؟ احتمالا با چه مشکلاتی روبرو خواهند شد و چگونه می توان به این مشکلات غلبه کرد؟

حتما اول از محتوای خود مطمئن شوند. چون بازار به اندازه کافی از افراد غیرحرفه ای ترسیده است. ولی اگر کسی محتوای حرفه ای دارد باید علیرغم شکست های متمادی به راه خود ادامه دهد. البته قیمت هم یک مشکل بزرگ است. رکود اقتصادی توان شرکتها را برای حمایت از آموزش بشدت کاهش داده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.




Enter Captcha Here :

تائید دیدگاه فعال است. دیدگاه شما ممکن است کمی طول بکشد تا ظاهر شود.