مـدیرنامـه
رسانه اختصاصی مدیران

هیچ بیمارستانی حق ندارد بیماران مشکوک به کرونا را نپذیرد

0 25

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تمام مراکز درمانی زیر پوشش این دانشگاه موظف به پذیرش بیماران تنفسی هستند و هیچ بیمارستانی حق ندارد بیماران مشکوک به کرونا را نپذیرد.

دکتر محمدحسین  بحرینی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: دستورالعمل ساماندهی بیماران کرونایی و غیرکرونایی به تمامی مراکز درمانی زیر پوشش ابلاغ شده و مدیریت نظارت و اعتبار بخشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد بر حسن اجرای آن نظارت خواهد کرد.

وی ادامه داد: این دستورالعمل با توجه به شرایط فعلی به مدت دو ماه مورد بهره‌برداری و اجرا خواهد گرفت و از هفته اول شهریور پس از بررسی مجدد و با توجه به شرایط اپیدمی تصمیمات جدید اتخاذ خواهد شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: با توجه به افزایش مبتلایان به سندرم حاد تنفسی، بیمارستان‌ها مجاز به استفاده از حداکثر نصف ظرفیت تخت‌های بستری خود برای پذیرش بیماران غیر کرونایی می‌باشند و نیمی از ظرفیت هر بیمارستان باید برای پذیرش بیماران کرونایی آماده باشد.

وی افزود: اورژانس عدالتیان تا اطلاع ثانوی بیماران مشکوک به کرونا و مسمومین را پذیرش خواهد کرد و همچنین بیمارستان قائم (عج) با ظرفیت ۲۴ تخت عادی و هشت تخت آی.سی.یو برای بیماران کرونایی درنظر گرفته شده است.

دکتر بحرینی ادامه داد: بیمارستان شریعتی مشهد نیز کماکان تا اطلاع ثانوی به عنوان بیمارستان اختصاصی ارجاع کرونا باقی خواهد ماند.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزون بر پنج میلیون نفر از جمعیت ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری  استان خراسان رضوی را زیرپوشش دارد و بقیه جمعیت استان زیرپوشش پنج دانشکده و دانشگاه علوم پزشکی گناباد، سبزوار، تربت‌جام، تربت‌حیدریه و نیشابور هستند.

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون ۲۱۲ هزار و ۵۰۱ نفر در ایران به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و با فوت ۱۳۳ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جان باختگان کرونا در کشور به ۹ هزار و ۹۹۶ نفر رسیده است.

براساس این گزارش تاکنون ۱۷۲ هزار و ۹۶ نفر از بیماران نیز بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.




Enter Captcha Here :

تائید دیدگاه فعال است. دیدگاه شما ممکن است کمی طول بکشد تا ظاهر شود.