مـدیرنامـه
رسانه اختصاصی مدیران

نقشه راه مربیان کسب و کار؛چرایی و چگونگی [مهدی سیاح نیا ]

0 57

هر فردی که دانش و تجربه‌ای دارد که می‌تواند باعث ایجاد تغییرات مثبت در یک شرکت و کسب و کار شود، مربی کسب و کار می‌تواند باشد. اگر شما در یکی از حوزه‌های زیر فعالیت مشاوره و تدریس دارید، این مقاله برای شما مفید خواهد بود چون هدف این نوشته بازاریابی محتوایی برای مربیان کسب و کار است.

مربیان کسب و کار چه کسانی هستند؟

هر فردی که دانش و تجربه‌ای دارد که می‌تواند باعث ایجاد تغییرات مثبت در یک شرکت و کسب و کار شود، مربی کسب و کار می‌تواند باشد. اگر شما در یکی از حوزه‌های زیر فعالیت مشاوره و تدریس دارید، این مقاله برای شما مفید خواهد بود چون هدف این نوشته بازاریابی محتوایی برای مربیان کسب و کار است.

  • فروش
  • بازاریابی
  • امور حقوقی
  • منابع انسانی
  • طراحی و گرافیگ
  • حسابداری و مالی
  • مدیریت و سرپرستی

البته دقت کنید که شما الزاما نباید فوق دکترا در این حوزه‌ها داشته باشید. بسیار دیده‌ام افرادی که در یک سازمان مدیر هستند و تجربیاتی دارند که حاصل سالها آزمون و خطا در فضای واقعی است. این تجربیات دقیقا همان چیزی است که کسب و کارهای دیگر نیاز دارند.

پس اگر در هر یک از این حوزه‌ها دانش و تجربه دارید می‌توانید مربی کسب و کار باشید به شرطی که اصول این کار را بدانید و یکی از مهم‌ترین این اصول بازاریابی محتوایی است.

در این فیلم آموزشی نقشه راه مربیان کسب و کار را خواهید دید. یعنی اینکه در مسیر ورود و رشد در صنعت مشاوره و تدریس سازمانی چه مهارت‌هایی را لازم دارید، چه کارهایی باید انجام دهید و مراحل انجام این کارها چیست.

قبل از هرچیز باز هم تاکید کنم که روش من برای افزایش فروش محصولات و خدمات مربیان کسب و کار بازاریابی محتوایی است و به نظرم این بهترین و اثربخش‌ترین روش است.

بازاریابی محتوایی یعنی با تولید و انتشار انواع محتوا (متن، صوت، فیلم)‌مخاطبان خودمان را از تخصص خودمان آگاه می‌کنیم. با این کار اگر شما مثلا یک مشاور و مدرس منابع انسانی هستید مشتریان جدیدی خواهید داشت که شاید هرگز از مسیرهای دیگر بازاریابی نمی‌توانستید این افراد را جذب کنید.

روش بازاریابی محتوایی دقیقا چگونه است؟

در این فیلم دقیقا به همین مورد اشاره می‌کنم که ما چطور یک نوشته بنویسیم و آن را تبدیل به انواع محتوا کنیم. دقت کنید که متن، مادر همه انواع محتواست. اگر یک متن خوب بنویسید می‌تواند به عنوان ابزار بازاریابی برای شما عمل کند.

بازاریابی محتوایی

ولی چه چیزی بنویسیم؟ آیا هرچیزی که بنویسیم این بازاریابی محتوا را برای ما انجام می‌دهد؟ خیر. باید مواردی را بنویسید که سوالات همیشگی مخاطبان شما هستند و مشکلاتی که بارها تجربه رفع آنها را داشته‌اید.

در همین فیلم آموزشی کاملا توضیح داده‌ام که چه مواردی را باید بنویسید و در کجا منتشر کنید تا افراد بیشتری آن را ببینند.

کسب درآمد از فروش محتوا

بعد از اینکه محتوا را تولید کردیم وارد بحث شیرین فروش محتوا و کسب درآمد از آن می‌شویم. در این فیلم آموزشی توضیح داده‌ام که اولین فروش‌های آموزش خودمان را از طریق پلتفرم‌هایی انجام می‌دهیم که واسطه انجام این کار هستند.

یعنی آموزش را از شما می‌گیرند و روی سایت خودشان قرار می‌دهند و برای آن بازاریابی می‌کنند و می‌فروشند و معمولا پنچاه درصد فروش را به شما می‌دهند. در عکس زیر برخی از دوره‌های آموزشی من در یکی از سایت‌های آموزشی (فرانش) را می‌بینید و این سایت یکی از ۲۰ سایتی است که دوره‌ها و آموزش‌های من را به فروش می‌رساند.

خب همینجا یک اتفاق عالی افتاد، این سایت‌ها تبلیغاتی می‌کنند که باعث بیشتر دیده شدن و بیشتر شناخته شدن شما می‌شود ولی درآمدی هم خواهید داشت.

البته تصور نکنید که ما محتواها را فقط از این طریق می‌فروشیم. در ادامه فیلم توضیح داده‌ام که باید یک سیستم بازاریابی حرفه‌ای برای فروش محتوا طراحی و تدوین کنید که بخش‌های آن را معرفی کرده‌ام.

باز هم تکرار می‌کنم هدف من در این فیلم آموزشی، اجرای سیستم بازاریابی محتوایی است. درسته که ما درآمد‌های خوبی از همین چچند تکنیک ساده که گفتم خواهیم داشت ولی درآمد اصلی از جای دیگری است.

درآمد اصلی زمانی است که یک فرد دوره ما را می‌بیند و علاقه مند می‌شود و از ما می‌خواهد خدمات مشاوره و یا آموزشی بیشتری به ایشان یا شرکت ایشان بدهیم. درآمد این بخش گاهی هزار برابر فروش یک فیلم آموزشی صد هزار تومانی است. این جمله را یک بار دیگر بخوانید لطفا.

چه افرادی در این کار به درآمد عالی می‌رسند

در بخش انتهایی این فیلم شرایط لازم برای موفق شدن در این کار را کاملا توضیح داده‌ام که اگر به درستی رعایت شوند شما را به یک مربی کسب و کار تبدیل می‌کند. در اینجا موارد را تیتروار خدمت شما عرض می‌کنم.

  • استمرار
  • سیستم سازی فردی
  • رایگان بخشی
  • بودن در جوافراد موفق این صنعت
  • عدم اتلافوقت با انجام موارد فنی (مانند کارهای سایت و گرافیک و ادیت و …) و برون سپاری درست این موارد
  • بهره‌برداریحداکثری از یک کار

این فیلم آموزشی برای چه کسانی مفید است؟

  • مشاورین و مدرسین کسب و کاری: اگر در حال حاضر مشاور و مدرس در حوزه‌های کسب و کاری هستید یعنی مثلا مشاور و مدرس بازاریابی، فروش، حسابداری، منابع انسانی و یا هر موضوع سازمانی دیگری هستید این دوره درآمد شما را حداقل ۴ برابر خواهد کرد.
  • کارمندان با تجربه: اگر در یک حوزه تخصصی سالها تجربه کسب کرده‌اید الان زمان استفاده از این تجربه است. مثلا اگر سالهاست مدیر مالی هستید الان می‌توانید یک درآمد دوم داشته باشید از مشاوره و تدریس این موضوع. مطمئن هستم اگر ۲ سال با سیستمی که من می‌گم کار کنید نیازی به حقوق فعلی خودتان نخواهید داشت، چیزی که برای خود من هم اتفاق افتاد.
  • بازنشستگان سازمانی و شرکتی با تجربه در یک موضوع: دقیقا مانند مورد بالا
  • دانشجویان:اگر دانشجو هستید بخصوص در انواع رشته‌های مدیریت کسب و کار (بازاریابی، حسابداری، منابع انسانی، مهندسی صنایع و …. ) با اطلاعات این دوره می‌توانید مستقیما وارد حوزه مشاوره و تدریس شوید و از همان دوره دانشجویی درآمد داشته باشید. این اتفاق برای شرکت‌کنندگان دوره‌های قبلی اتفاق افتاده‌است.
نقشه راه کسب و کار

برای استفاده از تخفیف 80% برای مخاطبان مدیرنامه کد زیر را هنگام خرید وارد کنید
modirnameh

لینک ثبت نام در دوره

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.




Enter Captcha Here :

تائید دیدگاه فعال است. دیدگاه شما ممکن است کمی طول بکشد تا ظاهر شود.