مـدیرنامـه
رسانه اختصاصی مدیران

ثبت نام سامانه ستاد در 15 استان کشور توسط مرکز آموزش بازرگانی

0 58

به گزارش روابط عمومی مرکز آموزش بازرگانی، محمد عباسی مدیرعامل مرکز آموزش بازرگانی مطرح کرد: ثبت نام سامانه ستاد در 15 استان کشور توسط مرکز آموزش بازرگانی صورت می پذیرد.
مدیرعامل مرکز آموزش بازرگانی با بیان اینکه سامانه تدارکات الکترونیکی دولت که به اختصار «ستاد» نامیده می¬شود سامانه¬ای است که برای انجام معاملات دستگاه¬های دولتی در بستر وب که کلیه سازمان های دولتی موظفند خرید های جزئی و متوسط، مزایده¬ها و مناقصه¬های خود را در بستر این سامانه انجام دهند.
وی افزود این سامانه در سال 1389 با مصوبه هیات دولت و تحت مدیریت مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صنعت، معدن و تجارت راه اندازی گردیده است و همانگونه که دستگاه¬های دولتی باید عضو این سامانه شوند، کلیه اشخاص حقیقی یا حقوقی که متقاضی انجام معامله با دستگاه¬های دولتی هستند نیز باید عضو این سامانه شوند.
مدیرعامل مرکز آموزش بازرگانی تصریح کرد با توجه به ارتباط گسترده این مرکز و نمایندگی¬های تحت پوشش با اتحادیه¬های صنفی، واحدهای کوچک و متوسط مستقر در شهرک¬های صنعتی و بطور کلی بخش مهمی از تامین¬کنندگان کالا یا خدمات سازمان¬های دولتی، ثبت نام تامین کنندگان از طرف مرکز توسعه تجارت الکترونیکی در 15 استان کشور به این مرکز واگذار گردیده است و هم اینک اطلاعات دفاتر ثبت نام در این 15 استان در سایت ستادایران بارگزاری گردیده است.


وی نکته حائز اهمیت در خصوص همکاری جهت ثبت¬نام کاربران در این سامانه را اهداف عالی وزارت، کمک به شفاف¬سازی معاملات، کاهش رانت در معاملات سازمان¬های دولتی و بصورت کلی حرکت به سمت دولت الکترونیکی عنوان کرد و افزود کلیه افرادی که در این سامانه عضو می¬شوند از امکان رصد کلیه نیاز های سازمان های دولتی اعم از کالایی یا خدماتی برخوردار می شوند و بصورت کلی مهمترین مرجع رصد نیازهای سازمان های دولتی سامانه تدارکات الکترونیکی دولت می¬باشد.
محمد عباسی با توجه به فعالیت دفاتر صدور گواهی امضای الکترونیکی در شبکه نمایندگی¬ها از سال 1393و توفیق صدور بیش از 30 درصد گواهی صادر شده در کشور در طی این سالها، ظرفیت نمایندگی های مرکز را جهت انجام فعالیت های آموزشی و ترویجی و پیشبرد اهداف عالی وزارت کم¬نظیر دانست و از آمادگی کامل شبکه نمایندگی¬های مرکز جهت انجام امور مشابه در حوزه فعالیت وزارت متبوع را اعلام نمود.
وی یادآور شد که رسالت اصلی این مرکز ارائه آموزش ها تخصصی حوزه بازرگانی و صادرات می باشد، اما با توجه به ظرفیت ایجاد شده در کل کشور و مزیت خصوصی بودن کلیه نمایندگی ها، این مرکز از امکان انجام سایر ماموریت های محوله برخوردار می باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.




Enter Captcha Here :

تائید دیدگاه فعال است. دیدگاه شما ممکن است کمی طول بکشد تا ظاهر شود.