مـدیرنامـه
رسانه اختصاصی مدیران

گزارش جالب جامعه اطلاعاتی آمریکا درباره اقتصاد چین

0 39

به نقل از هفته نامه نیوزویک؛ یکی از قابل ملاحظه ترین تغییرات پیش بینی شده در گزارش ۱۴۴ صفحه ای دفتر مدیر اطلاعات ملی ایالات متحده “او دی ان آی” در نظم جهان با عنوان “روندهای جهانی ۲۰۴۰: جهان رقابتی تر”، با توجه به نیرومندتر شدن اقتصادهای آسیایی، تغییر موازنه قدرت از غرب به شرق است.

تازه ترین گزارش جامعه اطلاعاتی آمریکا حاکیست که قدرت اقتصادی چین تا ۲۰ سال آینده از آمریکا پیشی خواهد گرفت.

به گزارش مدیرنامه از  برنا، به نقل از هفته نامه نیوزویک؛ یکی از قابل ملاحظه ترین تغییرات پیش بینی شده در گزارش ۱۴۴ صفحه ای دفتر مدیر اطلاعات ملی ایالات متحده “او دی ان آی” در نظم جهان با عنوان “روندهای جهانی ۲۰۴۰: جهان رقابتی تر”، با توجه به نیرومندتر شدن اقتصادهای آسیایی، تغییر موازنه قدرت از غرب به شرق است.

این نوشتار پیش بینی می کند که اقتصاد چین تا ۲۰ سال آینده در صدر جهان قرار خواهد گرفت و سهم خود را از تولید ناخالص داخلی جهان از ۱۷.۹ درصد در ۲۰۲۰ به ۲۲.۸ در سال ۲۰۴۰ افزایش خواهد داد و در سوی دیگر، سهم ایالات متحده از این شاخص از ۲۴ درصد به ۲۰.۸ درصد کاهش خواهد یابد.

یکی از عوامل اصلی ارزیابی چگونگی تغییر جهان در این گزارش، روابط میان ۲ قدرت عمده یعنی واشنگتن و پکن است که پیش بینی می کند ایالات متحده به همراه هم پیمانان دیرپای خود و چین، بیشترین نفوذ و تاثیر را بر پویایی جهان خواهند داشت.

بر اساس این نوشتار؛ رقابت میان این ۲ قدرت بزرگ جهان بر بیشتر حوزه ها تاثیر خواهد گذاشت و اتحادها، ائتلاف های و سازمان های بین المللی کنونی را که در برخی موارد در ده ها سال گذشته نظم جهان را پایدار و استوار نگهداشته بوده اند، تضعیف کرده یا تغییر شکل خواهد داد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.




Enter Captcha Here :

تائید دیدگاه فعال است. دیدگاه شما ممکن است کمی طول بکشد تا ظاهر شود.