مـدیرنامـه
رسانه اختصاصی مدیران

چابهار بهترین نقطه راهبردی ایران برای سرمایه گذاری است

0 29
رئیس هیات مدیره و مدیر عامل سازمان منطقه آزاد تجاری و صنعتی چابهار گفت: این بندر با توجه به متصل بودن به آبهای آزاد و اقیانوسی بهترین نقطه راهبردی کشور برای سرمایه گذاری داخلی و خارجی است.

به گزارش ایرنا عبدالرحیم کردی جمعه شب در نخستین همایش فرصت های سرمایه‌ گذاری سیستان ‌و بلوچستان اظهار داشت: ثبت و فعالیت شرکت ‌های سرمایه گذاری داخلی و خارجی در بخش های مختلف منطقه آزاد چابهار بدون هیچ منعی در کمتر از 48 ساعت انجام می شود.
مدیر عامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: این شهرستان یکی از نقاط مهم کشور و بهترین فرصت برای کاستن از فشار تحریم‌ های ظالمانه آمریکا علیه ملت ایران است.
وی ادامه داد: همایش و نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری سیستان و بلوچستان به عنوان یک رویداد مهم هر سال در چابهار برگزار می شود تا بتوان فرصت های سرمایه گذاری را معرفی و این منطقه را به توسعه رساند.
دکتر کردی اظهار داشت: چابهار دروازه توسعه محور شرق است و با تکمیل زیرساخت های حمل و نقل می تواند در تجارت و ترانزیت کالا نقش بسزایی داشته باشد.
وی بیان کرد: چابهار تنها نقطه ای از ایران اسلامی است که می تواند خارج از تحریم های اقتصادی با همیاری و هم افزایی بخش های مختلف شرایطی مناسب را برای اقتصاد کشور مهیا کند.
دکتر کردی افزود: چابهار نقطه تلاقی دو سند توسعه ای ‘توسعه محور شرق کشور’ و ‘توسعه سواحل مکران’ به عنوان گنج پنهان مطرح است که با تاکید رهبر معظم انقلاب و اهتمام دولت های یازدهم و دوازدهم با ایجاد زیرساخت های لازم مانند راه آهن و بنادر می توان این نقطه از ایران اسلامی را به توسعه رساند.
وی بیان کرد: هم اینک زیرساخت های ریلی و جاده ای چابهار در حال تکمیل شدن است.

** چابهار بدون زیرساخت های حمل و نقل توفیقی در توسعه حاصل نمی کند
نماینده مردم چابهار، نیکشهر، کنارک و قصرقند در مجلس شورای اسلامی نیز در این همایش گفت: چابهار بدون زیرساخت های حمل و نقل نظیر آزاد راه و خط ریلی توفیقی در توسعه و ترانزیت کالا حاصل نمی کند.
عبدالغفور ایران نژاد اظهار داشت: چابهار موقعیت و جایگاه مناسبی در جهان دارد اما در طول سالهای گذشته فکری برای زیرساخت های حمل و نقل آن نشده بود و تاکنون حتی یک کیلومتر آزاد راه ندارد.
وی با تشریح فرصت های بالای سرمایه گذاری در چابهار خاطر نشان کرد: هر کالایی که وارد بندر چابهار می شود باید با استفاده از کامیون ها به داخل کشور ارسال شود که این امکان هنوز به طور مناسب فراهم نشده است.
وی خواستار تکمیل زیرساخت های جاده ای نظیر جاده 2 بانده چابهار- زاهدان شد و افزود: راه آهن نیز پیشرفت چندانی در سالهای گذشته نداشته است.
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با قدردانی از نگاه مثبت رهبر معظم انقلاب به توسعه سواحل مکران گفت: چابهار باید به یک نقطه مهم تجاری و ترانزیتی تبدیل شود تا مشکلات اقتصاد و زیرساخت های آن در زمینه آب، آموزش و بهداشت مرتفع شود.
وی بیان کرد: چابهار با داشتن منطقه آزاد و بندر شهید بهشتی و ظرفیت های بالای شیلاتی نقش مهمی در کاهش بیکاری سیستان و بلوچستان ایفا کرده که نیاز است توجه ویژه ای برای رفع مشکلات حاشیه نشینی آن شود.
ایران نژاد ادامه داد: چابهار بدترین وضعیت کشور از نظر فضای آموزشی و آب را دارد.
به گزارش ایرنا، نخستین همایش و نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری سیستان و بلوچستان 28 و 29 دی در سالن همایش های منطقه آزاد چابهار در حال برگزاری است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.




Enter Captcha Here :

تائید دیدگاه فعال است. دیدگاه شما ممکن است کمی طول بکشد تا ظاهر شود.