مـدیرنامـه
رسانه اختصاصی مدیران

پیش بینی ضرر مالی مایکروسافت به دنبال شیوع گسترده ویروس کرونا

0 26

مایکروسافت اعلام کرد میزان درآمدهای خود در بخش رایانه‌های شخصی در سه ماهه سوم سال مالی جاری را که اوایل سال پیش بینی کرده بود از دست داده است. بخشی از این درآمد به فروش مجوزهای استفاده از ویندوز و دستگاه‌های سرفیس محسوب می‌شود.

مشکل اصلی که در این زمینه وجود دارد اتفاقی است که شرکت‌های بزرگ دیگر هم با آن روبرو ده‌اند. این مسئله به زنجیره تایمن قطعات اولیه رایانه‌ای برمی‌گردد که از زمان شیوع ویروس کرونا و تعطیل شدن بسیاری از کارخانه‌ها در کشور چین، این مشکل بروز کرده است. این شرکت توضیح داد پیش بینی نمی‌کند بخش‌های دیگر این شرکت با مشکل مواجه شوند.

کاهش درآمد مایکروسافت


مایکروسافت با انتشار بیانیه‌ای توضیح داد: «اگرچه ما درخواست بالایی را برای خرید ویندوز مشاهده می‌کنیم، ولی زنجیره تامین با سرعت کم به فعالیت‌های خود برمی‌گردند و این اتفاق از فصل دوم سال مالی جاری آغاز شد. انتظار نداریم که در بخش رایانه‌های شخصی بتوانیم پیش‌ بینی‌های قبلی را محقق کنیم بر این اساس بخش‌های مرتبط با ویندوز و سرفیس بیشترین تاثیر منفی از شیوع ویروس کرونا را خواهند پذیرفت».
شرکت مایکروسافت ماه گذشته پیش بینی کرده بود درآمدهای واحد رایانه‌های شخصی آن در فصل سوم سال مالی جاری بین 10.75 تا 11.15 میلیارد دلار باشد.

منبع : verge

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.




Enter Captcha Here :

تائید دیدگاه فعال است. دیدگاه شما ممکن است کمی طول بکشد تا ظاهر شود.