مـدیرنامـه
رسانه اختصاصی مدیران

هیچ گروه خونی در برابر ویروس کرونا مصون نیست

0 35

فوق تخصص بیماری‌های عفونی در قزوین گفت: این نظر که برخی از گروه‌های خونی از ابتلا به ویروس کرونا مصون هستند، هنوز ثابت نشده است.

دکتر حمیدرضا نجاری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طبق مطالعاتی که در کشور چین انجام شده، گروه خونی «آ» استعداد بیشتری برای ابتلا به بیماری کرونا دارد ولی این به معنای مبتلا نشدن سایر گروه‌ها نیست.

وی با بیان اینکه هر چه سیستم ایمنی قوی‌تر باشد احتمال ابتلا به بیماری کرونا کمتر خواهد بود، اظهار داشت: این بیماری جدید، ابعداد ناشناخته بسیاری دارد و با توجه به شرایط فعلی و اطلاعاتی که از کشور چین منتشر می‌شود در گروه خونی آ ابتلای بیشتری به این بیماری ثبت شده است.

این فوق تخصص بیماری‌های عفونی گفت: در حال حاضر کشورهای دیگر فرصت انجام مطالعات گسترده بر روی کرونا که در کشور چین انجام شده است را ندارند و ممکن است در آینده با تحقیقات بیشتر اطلاعات موجود در مورد بیماری کرونا نقض شود.

نجاری در خصوص استفاده از آنتی بیوتیک‌ها برای بیماران مبتلا به کرونا افزود: این بیماری چون از دسته ویروس‌ها است مصرف آنتی بیوتیک‌ها بر آن تاثیر ندارد ولی گاهی یک بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان بستری می‌شود و ممکن است همزمان دچار بیماری میکروبی هم شود در این حال این افراد نیاز به مصرف آنتی بیوتیک دارند ولی به طور معمول درمان کرونا نیازی به آنتی بیوتیک ندارد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین با بیان اینکه بیش از ۸۰ درصد افرادی که به ویروس کرونا مبتلا می‌شوند فقط نیاز به استراحت دارند، تصریح کرد: این افراد حتی نیازی به مصرف دارو یا مصرف ویتامین‌هایی مانند ویتامین سی هم ندارند و فقط باید مراقبت‌های لازم را انجام دهند و توجه کنند تا سایر اعضای خانواده گرفتار این ویروس نشوند.

وی استفاده از ماسک ساده و استاندارد را در امکان پرتردد ضروری دانست و خاطر نشان کرد: عمده روش انتقال ویروس از طریق تماس و قطرک‌های حاوی ویروس است و در مطالعات منتشر شده این ترشحات در حد چند دقیقه در هوا شناور هستند بنابراین توصیه می‌شود که عموم مردم در اماکن پر تردد از ماسک ساده استفاده کنند.

نجاری از شهروندان درخواست کرد: تا آنجا که امکان دارد از حضور در اماکن پر تراکم به خصوص فضاهای سربسته پرهیز کنند و اگر اجبار برای حضور است حتما از ماسک‌های ساده استاندارد استفاده کنند.

این متخصص عفونی توصیه کرد: افرادی که دارای بیماری‌های مزمن و سیستم ایمنی ضعیفی هستند به هیچ وجه حتی با ماسک نیز نباید از منزل خارج شوند و رعایت اصول بهداشتی را برای مقابله با بیماری کرونا مد نظر داشته باشند.

وی با اشاره به آخرین وضعیت این بیماری در استان، یادآور شد: بیماری کرونا در قزوین هنوز سیر نزولی قابل توجهی ندارد ولی به حالت کف منحنی رسیده و مقدار اندکی از بیماران بستری کاهش یافته است.

ویروس کرونا موسوم به «کوید ۱۹»  اواسط ماه دسامبر (۲۴ اذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: تا ظهر سه‌شنبه ۲۶ فروردین در مجموع ۷۴ هزار و ۸۷۷ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۹۸ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور نیز به چهار هزار و ۶۸۳ نفر رسیده است.  

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.




Enter Captcha Here :

تائید دیدگاه فعال است. دیدگاه شما ممکن است کمی طول بکشد تا ظاهر شود.