مـدیرنامـه
رسانه اختصاصی مدیران

همکاری مایکروسافت و والمارت در بخش فضای ابری

0 10

مایکروسافت و والمارت برای گشایش یک اداره مهندسی مشترک در آستین تگزاس به عنوان بخشی از همکاری در فضای ابری همکاری می کنند.

مایکروسافت و والمارت امروز اعلام کردند که آنها یک دفتر مهندسی مشترک در آستین تگزاس به عنوان بخشی از مشارکت اخیر استراتژیک 5 ساله در فضای ابری افتتاح کردند.

بزرگ‌ترین رقیب آمازون در زمینه‌ خرده‌ فروشی، فروشگاه‌ های زنجیره‌ای والمارت است و در زمینه‌ سرویس‌ های ابری هم مایکروسافت بزرگ ‌ترین رقیب آمازون محسوب می‌ شود. مدیرعامل مایکروسافت مدت‌ ها پیش در مصاحبه‌ خود با وال استریت ژورنال به این رقابت و راهکارهای مربوط به آن اشاره کرده بود. یکی از این راهکارها نیز مشارکت با والمارت در این قضیه فضای ابری است.

این پروژه که با نام  4.co شناخته می شود، می تواند مهندسین دو شرکت را کنار یکدیگر قرار دهد تا برنامه های داخلی جدیدی با استفاده از سیستم هوش مصنوعی مایکروسافت Azure پیاده کنند و از عملیات موجود به فضای ابری نقل مکان کنند.

کوری ساندرز، معاون شرکت مایکروسافت در این باره می گوید: « بخش هیجان انگیز کار با والمارت، گسترش تجربه ها و برنامه های عملیاتی که بر عهده این دو شرکت قرار دارد». انتظار می رود که این دفتر مهندسی در اوایل سال 2019 حدود 30 مهندس را برای این همکاری به استخدام خود در آورد. والمارت در حال حاضر یک دفتر فناوری های جدید در آستین با حدود 50 کارمند دارد و دفتر 4.co نیز در همین ساختمان واقع شده است.

فرصت برای رقابت با آمازون

این همکاری از ماه ژوئن به رسانه ها اعلام شد و این در حالی بود که هیچ یک از شرکت ها به صراحت اعلام نکرده بودند که نیاز به تامین نیرو دارند. این سرمایه گذاری به یکی از بزرگترین جریان های درآمدزای آمازون در زمینه سرویس های فضای ابری خواهد شد. والمارت نیز با استفاده از این فرصت می تواند رقیب خود یعنی آمازون نیز به عقب پس زند و در زمینه هوش مصنوعی و فضای ابری اقدامات بیشتری را انجام دهد.

با کمک مایکروسافت، والمارت می تواند بسیاری از فروشگاه های خود را به سنسورهای اینترنت اشیا مجهز کند و آن را در بیش از 5000 فروشگاه خود در آمریکا به انجام برساند.

همچنین علاوه بر دفتر آستین، والمارت اعلام کرده است که به تازگی دفتر یادگیری ماشینی خود را نیز در دالاس افتتاح کرده است و قرار است تا پایان سال 2018 میلادی، بیش از 2000 تکنولوژیست را در این زمینه استخدام کند

منبع خبر : کالاسودا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.




Enter Captcha Here :

تائید دیدگاه فعال است. دیدگاه شما ممکن است کمی طول بکشد تا ظاهر شود.