مـدیرنامـه
رسانه اختصاصی مدیران

همزمان با روز ارتش ، فداکاری های ارتش در مقابله با کرونا

0 35

همزمانی روز ارتش و پنجاه و نهمین روز مبارزه با کرونا در ایران، ارتشیان را برآن داشت که به جای آیین بزرگداشت این روز، رژه خدمت به ملت را در اقصی نقاط کشور انجام دهند تا بار دیگر تداعی کننده شعار «ارتش فدای ملت» باشند.

نزدیک دو ماه از اعلام رسمی ورود کرونا به ایران می گذرد، اگر چه از ابتدا نیروهای مسلح با تشکیل قرارگاه امام رضا (ع) به فرمان فرمانده کل قوا همه توان انسانی، تجهیزاتی و پزشکی خود را مقابله با این ویروس منحوس به میدان آوردند اما رزمایش امروز از روحیه انقلابی و فداکاری ارتش خبر داد که با گذشت چهار دهه هنوز کمرنگ نشده است.

فروردین ماه سال ۱۳۵۸ بود که امام خمینی (ره) در حمایت از نیروهای ارتش روز ۲۹ فرورین را روز ارتش نامگذاری کرد و در پیامی تاریخی نوشت: «اکنون ارتش در خدمت ملت و اسلام است و ارتش اسلامی است».

روز ارتش

با وجود گذشت ۴۱ سال از این پیام تاریخی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، ارتش بارها در عرصه های مختلف اثبات کرده که در خدمت اسلام و ملت هستند و وفاداری خود را به جمهوری اسلامی نشان داده‌اند و امروز با تدبیر ارتش، رژه خدمت با شعار «مدافعان وطن و یاوران سلامت» جایگزین رژه اقتدار در سراسر کشور شد و نمونه‌هایی از تجهیزات رفع‌آلودگی، بیمارستان‌های سیار، خودروهای طراحی و بهینه شده و همچنین کمک‌های مومنانه کارکنان ارتش برای امدادرسانی به ملت شریف ایران در مبارزه با ویروس کرونا به نمایش درآمد.

این رژه همزمان با تهران در ۲۴ مرکز استان برگزار و یگان‌های حاضر در این رژه، بلافاصله پس از عبور از جایگاه، برای رفع آلودگی و ضد عفونی معابر و همچنین اقدامات مردم‌یاری بلافاصله به مناطق کم برخوردار و دورافتاده اعزام شدند.

امروز همچنین استانداران و امامان جمعه سراسر کشور در پیام هایی، رشادت های ارتشیان در دفاع از کیان اسلامی را ستودند و از نیروهای مسلح و بویژه ارتش به عنوان تکیه گاه ملت در روزهای سخت یاد کردند.

بر اساس آخرین آمار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا ظهر روز جمعه (29 فروردین) ۷۹ هزار و ۴۹۴ نفر در ایران به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و تعداد جان باختگان کرونا نیز به ۴۹۵۸ نفر رسیده است.
 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.




Enter Captcha Here :

تائید دیدگاه فعال است. دیدگاه شما ممکن است کمی طول بکشد تا ظاهر شود.