مـدیرنامـه
رسانه اختصاصی مدیران

نگرانی از موج دوم کرونا، بهای جهانی طلا را افزایشی کرد

قیمت طلا بالا رفت
0 15

تشدید نگرانی‌ها از وقوع موج دوم کرونا و همچنین افزایش اختلافات میان آمریکا و چین بر سر استقلال هنگ کنگ سبب شده است طلا به عنوان یک سرمایه قابل اطمینان در بازارهای جهانی به روند افزایشی خود ادامه دهد.

بنابر اعلام سازمان بهداشت جهانی تلفات شیوع کووید-۱۹ از ۴۹۶ هزار تن فراتر رفته است و تا کنون بیش از ۹ میلیون و ۹۱۰ هزار تن به این بیماری مبتلا شده اند و همچنین بیم این می رود که شمار مبتلایان همچنان به سیر صعودی خود ادامه دهد.

کارشناسان بر این باورند که تداوم روند صعودی مبتلایان به این بیماری سبب شده است سرمایه گذاران همچنان به سمت بازارهای امن گرایش پیدا کنند. بر این اساس، بهای فلز زرد در آخرین معاملات صورت گرفته در روز جمعه هفته گذشته برای سومین هفته در مدار افزایشی قرار گرفته است.

بهای هر اونس طلا در روز جمعه با ۰.۰۹ درصد رشد به ۱۷۶۵ دلار و ۴۲ سنت صعود کرد. همچنین هر اونس فلز زرد برای تحویل در ماه اوت هم با ۰.۳۳ درصد افزایش به ۱۷۷۶ دلار و ۵۰ سنت رسید.

در میان کشورهای مختلف در جهان از نظر شمار تلفات و مبتلایان آمریکا، برزیل و روسیه  به ترتیب جایگاه اول تا سوم قرار دارند.

در میان کشورهای اروپایی، انگلیسی با بیشترین کاهش رشد اقتصادی به سبب شیوع بیماری کرونا روبرو شده است.

به گزارش دفتر آمار ملی انگلیس به دنبال اجرای قرنطینه کامل و تعطیلی شرکت‌ها و بنگاه‌های تجاری در ماه آوریل، رشد اقتصادی در انگلیس با رکود ۲۰.۴ درصدی مواجه شده است که این رقم سه برابر بیشتر از ماه قبل از آن و ۱۰ برابر بیشتر از دوران پیش از کرونا به شمار می‌آید.  

از دیگر سو به باور پژوهشگران سازمان ملل، رکود اقتصادی ناشی از شیوع جهانی ویروس کرونا می‌تواند بیش از نیمی از مردم جهان را به زیر خط فقر بکشاند.

به گزارش خبرگزاری رویترز چنانچه افت اقتصادی ناشی از شیوع جهانی کرونا به کاهش ۲۰ درصدی درآمد سرانه بیانجامد و خط فقر طبق آمار بانک جهانی معادل درآمد روزانه کمتر از ۵ دلار و ۵۰ سنت باشد، بیش از سه میلیارد و ۷۰۰ میلیون نفر از مردم جهان به زیر خط فقر سقوط خواهند کرد.
در این شرایط ۳۹۵ میلیون نفر نیز که درآمد روزانه کمتر از یک دلار و ۹۰ سنت دارند دچار فقر مطلق خواهند شد و تعداد گرسنگان جهان به یک میلیارد و ۱۲۰ میلیون نفر افزایش می‌یابد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.




Enter Captcha Here :

تائید دیدگاه فعال است. دیدگاه شما ممکن است کمی طول بکشد تا ظاهر شود.