مـدیرنامـه
رسانه اختصاصی مدیران

شناسایی مبتلایان بدون علامت کرونا با هوش مصنوعی

AI + CORONA
0 38

محققان سیستمی مبتنی بر هوش مصنوعی ابداع کردند که می‌تواند مبتلایان به کووید-۱۹ را حتی در صورت نداشتن علایم بیماری، شناسایی کند.

به گزارش پایگاه اینترنتی انگجت، محققان دانشگاه «فناوری ماساچوست» (MIT) در آمریکا برای ابداع این سیستم مبتنی بر هوش مصنوعی، چند شبکه عصبی ایجاد کردند که می تواند تغییرات ظریف نشان دهنده اثرات ویروس کرونا را تشخیص دهد.

یکی از شبکه های عصبی قدرت صوتی فرد را می سنجد و دیگری وضعیت احساسی را رصد می کند که نشان دهنده زوال عصبی است مانند افزایش ناامیدی. سومین شبکه عصبی تغییرات در عملکرد سیستم تنفسی را رصد می کند. اطلاعات به دست آمده از این سیستم ها در الگوریتمی به کار گرفته می شود که تحلیل ماهیچه ای (سرفه های ضعیف تر) را کنترل و چشم اندازی کامل تر از سلامت فرد فراهم می کند.

 سیستم هوش مصنوعی در آزمایش های اولیه بسیار کارآمد بود. محققان با آزمایش این هوش مصنوعی بر روی ده ها هزار نمونه سرفه و دیالوگ، مشاهده کردند که سیستم هوش مصنوعی با دقت ۹۸.۵ درصد سرفه های افراد مبتلا به کووید۱۹ را تشخیص داد. این سیستم همچنین ۱۰۰ درصد از مبتلایان بدون علامت این بیماری را شناسایی کرد.

البته چنین سیستمی محدودیت هایی نیز دارد. این فناوری برای شناسایی مبتلایان به کووید۱۹ که علایم آشکار دارند، ابداع نشده است؛ زیرا ممکن است این افراد دارای بیماری هایی دیگری باشند که رفتار مشابهی را ایجاد می کند. هرچند این سیستم  برای شناسایی کووید۱۹ توانمند است، اما  باز هم نمی توان فقط با تکیه بر شناسایی آن به طور قطعی ابتلای فرد به کووید۱۹ را تایید کرد.

اکنون محققان در حال ابداع یک اپ (برنامه) «کاربر پسند» هستند که بتواند به عنوان ابزاری برای پیش نمایش این ویروس مورد استفاده قرار گیرد. با ابداع این اپ، تنها کافی است هر روز در تلفن همراه خود سرفه کنید تا مشخص شود آیا بیرون رفتن برای شما ایمن است یا خیر.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.




Enter Captcha Here :

تائید دیدگاه فعال است. دیدگاه شما ممکن است کمی طول بکشد تا ظاهر شود.