مـدیرنامـه
رسانه اختصاصی مدیران

زالی: زباله‌های عفونی تهران از زمان شیوع کرونا ۳.۵ برابر شده است

0 33

«دکتر علیرضا زالی» فرمانده ستاد مقابله با کرونای کلانشهر تهران گفت: میزان زباله‌های عفونی این کلانشهر با شیوع ویروس کرونا سه و نیم برابر شده و از روزانه ۲ هزار تن به هفت هزار تن افزایش پیدا کرده است.

وی روز دوشنبه در آئین رونمایی از ناوگان جدید حمل پسماندهای بیمارستانی شهر تهران افزود: با تدبیری که در ستاد مقابله با کرونا اتخاذ شد، ظرفیت تفکیک زباله بیمارستانی هم در این مدت افزایش پیدا کرد و در شهرداری تهران نیز تدابیر خوبی برای جمع‌آوری این زباله‌ها اتخاذ شد.

وی تاکید کرد: به طور میانگین هر تخت بیمارستانی روزانه ۳.۵ تا پنج کیلوگرم زباله دارد که درصدی از آن عفونی است و در حقیقت همه زباله‌های بیمارستانی عفونی قلمداد نمی‌شود.

وی اضافه کرد: در این مدت تفکیک در مبدا و دخالت در مقصد نیز با بهره‌گیری از ۱۵ هزار نیروی خدماتی در پس این ماجرا محقق شده و لازم است از شهرداری و کارکنان آن برای این موضوع قدردانی کنیم.

دکتر زالی با اشاره به تزریق ۴۰ دستگاه خودرو حمل زباله بیمارستانی به ناوگان مدیریت پسماند شهر تهران از امروز، اظهار داشت: این سیستم کاملا هوشمند و قابل ردیابی است؛ همچنین افرادی که با این ماشین‌ها کار می‌کنند تبحر بیشتری در جمع‌آوری این زباله‌ها دارند و در نهایت این زباله‌ها در سلول جداگانه‌ای دفع خواهد شد.

رئیس ستاد مقابله با کرونای تهران خاطر نشان کرد: سیستم هوشمندی که امروز شاهد رونمایی آن بودیم بخش زیادی از نگرانی‌ها را رفع می‌کند؛ به شکلی که رضایتمندی بیمارستان‌ها در حوزه جمع‌آوری سریع‌تر زباله‌های عفونی را به همراه خواهد داشت.

پروتکل‌های بهداشتی در مدیریت پسماند تهران به خوبی رعایت شد

فرمانده ستاد مقابله با کرونای کلانشهر تهران بیان کرد: مطالعه میدانی نشان می‌دهد که در حوزه مدیریت پسماند رعایت پروتکل‌های بهداشتی به خوبی انجام شده به شکلی که پسماندها به عنوان کانونی برای شیوع بیماری‌های عفونی قلمداد نمی‌شود و این در حالی است که در برخی کشورهای دیگر انباشت پسماند یکی از کانون‌های شیوع کروناست.

دکتر زالی اظهارداشت: از سوی دیگر مدیریت خوب حوزه پسماند در شهر تهران موجب شده که کمترین میزان ابتلا به کرونا را بین کارگران شهرداری شاهد باشیم؛ به طور کلی خدمات شهری تهران که در خط اول مقابله با کروناست، معدل ابتلای بسیار پایینی دارد و با عملکرد ممتاز در این حوزه از پرسنل خود صیانت کرده است.

اختصاص اعتبار برای شهرداری تهران از ستاد کرونا پیگیری می‌شود

فرمانده ستاد مقابله با کرونای کلانشهر تهران با بیان اینکه پس از شیوع کرونا درآمدهای اختصاصی شهرداری تهران افت جدی داشته، گفت: اختصاص اعتبار برای شهرداری از ستاد کرونا را پیگیری می‌کنیم.

 دکتر زالی اضافه کرد: با وجود کاهش درآمدها، برخی هزینه‌ها از جمله هزینه تهیه روزانه ۱۵ هزار لیتر محلول ضدعفونی دستگاه‌ها و ماشین‌آلات نیز طی این مدت به شهرداری تحمیل شده است.

وی ادامه داد: ستاد مقابله با کرونا باید برای شهرداری تهران بودجه‌ای را اختصاص دهد و ما این موضوع را در ستاد مطرح کرده‌ایم و امیدواریم این امر محقق شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.




Enter Captcha Here :

تائید دیدگاه فعال است. دیدگاه شما ممکن است کمی طول بکشد تا ظاهر شود.