مـدیرنامـه
رسانه اختصاصی مدیران

دورکاری بازار گوشی هوشمند را نجات می‌دهد؟ [سی‌ان‌ان‌بیزینس]

0 34

شرکت «سامسونگ» هشدار داده است که کووید-۱۹به فروش گوشی‌های هوشمند و گسترش فناوری ۵G آسیب می‌زند اما انقلاب «کار کردن از خانه»، بازار را در امان نگه می‌دارد.

بر اساس گزارش سی‌ان‌ان‌بیزینس، سامسونگ هشدار داده است که ماه‌های پیش رو به دلیل اختلال زنجیره عرضه جهانی برای بازار فناوری دردناک خواهد بود چرا که عالم‌گیری کووید-۱۹، تقاضا برای گوشی‌های هوشمند و سازگار شدن با فناوری ۵G را مختل می‌کند.

اما این شرکت کره‌ای، همچنین اعلام کرده است که بحران کرونا، تغییرات اساسی در نحوه زندگی مردم ایجاد کرده است. حالا بسیاری از مردم در خانه‌هایشان قرنطینه شده‌اند و به همین دلیل، وابستگی دنیا به خدمات دیجیتالی، حداقل بازار گوشی‌های هوشمند را نجات خواهد داد.  

در شرایطی که غول‌های خودروسازی دنیا و شرکت‌های هواپیمایی همه با زیان‌های گسترده میلیارد دلاری مواجه شده‌اند، با وجود کاهش تقاضا و اختلال در عرضه شرکت‌های فناوری هنوز در مسیر سودآوری هستند.  

سامسونگ دو روز پیش(چهارشنبه) اعلام کرد که در سه ماهه اول سال ۲۰۲۰، یعنی تا پایان ماه مارس، ۵.۳ میلیارد دلار سود عملیاتی کسب کرده است. این سود ۳.۵ درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته است. گردش مالی آن نیز ۵.۶ درصد رشد کرده و به ۴۵.۴ میلیارد دلار رسیده است. سود خالص این شرکت نیز ۳.۲ درصد افزایش یافته و به ۴ میلیارد دلار رسیده است.  

با وجود اینکه سامسونگ سود خوبی کسب کرده، اما اوضاع بازار چنان آشفته است که نمی‌تواند برای سال پیش رو، پیش‌بینی داشته باشد. حتی در اضطراب این است که سودآوری سه ماه گذشته، کوتاه و موقت باشد.  

سی‌ان‌ان‌بیزینس می‌نویسد: «سود پایین سه ماه‌ گذشته سامسونگ، ممکن است که عمر کوتاهی داشته باشد. این شرکت هشدار داده است که همه‌گیری ویروس کرونا، بی‌ثباتی‌هایی را در بخش‌های بزرگتر این کسب‌وکار ایجاد کرده است. به دلیل نوسانات زیاد، سامسونگ نمی‌تواند یک پیش‌بینی کامل از وضعیت شرکت در سال پیش رو داشته باشد.» 

سامسونگ، بزرگترین تولیدکننده گوشی هوشمند در جهان است که عرضه کننده کلیدی برای تراشه حافظه و صفحه نمایش دیگر تولیدکنندگان مانند اپل و هوآوی هم به حساب می‌آید. حالا «جونگمین لی»، معاون رئیس این شرکت اعلام کرده است: «انتظار می‌رود که به دلیل کووید-۱۹ تقاضا برای گوشی هوشمند افت شدیدی داشته باشد. کوچک شدن بازار گوشی هوشمند و بسته بودن فروشگاه‌ها منجر به افت اجتناب‌ناپذیر در سه ماهه جاری خواهد شد.» 

تجارت تراشه حافظه که برای سال‌ها منبع مهم سودآوری سامسونگ بوده است، حالا با رکود بازار گوشی‌های هوشمند آسیب خواهد داد. اما از آنجایی که مردم حالا از خانه کار می‌کنند، افزایش تقاضا برای سرویس‌های حافظه ابری و کامپیوترهای خانگی از این شرکت حفاظت خواهد کرد.  

«بن سو»، معاون اجرایی سامسونگ در بخش سرمایه‌گذاری می‌گوید: «در مسیر آینده، مردم زمان بیشتری را برای کار کردن و آموزش آنلاین می‌گذارنند. به دلیل همه‌گیری کووید-۱۹ دورکاری برای بسیاری از مردم به یک وضعیت عادی جدید تبدیل شده‌است. «اقتصاد ماندن در خانه» باعث می‌شود که مردم بیشتری آنلاین بازی کنند، آنلاین خرید کنند و آنلاین فیلم ببینند. ما فکر می‌کنیم که مصرف‌کنندگان در این وضعیت با یک سبک زندگی جدید دست‌وپنجه نرم می‌کنند.»

ایرنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.




Enter Captcha Here :

تائید دیدگاه فعال است. دیدگاه شما ممکن است کمی طول بکشد تا ظاهر شود.