مـدیرنامـه
رسانه اختصاصی مدیران

حمایت سازمان جهانی بهداشت از ایران برای مقابله با آنفلوانزا

حمایت سازمان جهانی بهداشت از ایران برای مقابله با آنفلوانزا
0 5

سازمان جهانی بهداشت برای کمک به مهارت پاسخگویی مرکز ملی آنفلوانزای ایران به بیماری آنفلوانزا، تجهیزات لازم در اختیار این مرکز قرار داده است.

به گزارش روز پنجشنبه سرویس اطلاع رسانی دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد تحت عنوان «ریلیف‌وب» (ReliefWeb)، سازمان جهانی بهداشت درحالی که کاملا درگیر تامین حمایت اضطراری برای مقابله با کووید – ۱۹ در ایران است، به تقویت هرچه بیشتر حمایت از برنامه ملی آنفلوانزا در ایران نیز ادامه می دهد.

محموله کمکی سازمان جهانی بهداشت شامل تجهیزات آزمایشگاهی برای آزمایش آنفلوانزا و جداسازی ویروسی به مرکز ملی آنفلوانزای ایران است که به منظور آماده کردن این کشور برای فصل زمستان تحویل داده شد.

این مرکز به عنوان نهاد کلیدی برقراری ارتباط بین سازمان جهانی بهداشت و ایران در زمینه موضوعات مرتبط با جنبه های اپیدمیولوژیک و ویروسی آنفلوانزا فعالیت دارد.

این مرکز به فناوری های بیولوژی مولکولی و سلولی برای انجام جداسازی ویروسی، توالی ژنومی و شبیه سازی مجهز است.

بخش های جداسازی شده سپس به سیستم جهانی نظارت و پاسخگویی آنفلوانزای سازمان جهانی بهداشت فرستاده می شود تا پس از تائید برای تولید واکسن آنفلوانزا مورد استفاده قرار گیرد.

مرکز ملی آنفلوانزای ایران در سال ۱۹۶۹ به سیستم جهانی نظارت و پاسخگویی آنفلوانزای سازمان جهانی پیوست.

در سال ۲۰۰۵، پس از شیوع آنفلوانزای پرندگان در برخی کشورها، مقام های بهداشتی ایران توجه بیشتری به تاثیرات پزشکی و اقتصادی معطوف کردند و این لابراتوار را به عنوان شاخه ای از بخش ویروس شناسی دانشکده بهداشت عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران گسترش دادند.

سازمان جهانی بهداشت که مقر آن در ژنو سوئیس است، برنامه و کیفیت این لابراتوار را از طریق برنامه  اعتباربخشی سالانه مورد ارزیابی قرار می دهد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.




Enter Captcha Here :

تائید دیدگاه فعال است. دیدگاه شما ممکن است کمی طول بکشد تا ظاهر شود.